AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Hvem betaler egentlig for brudepikekjolen? Brudeparet eller foreldrene til brudepiken/gutten? Jeg hadde egentlig tenkt å tilby meg å betale kjolen, men så hører man litt forskjellig..Hva er det vanlige?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Da jeg giftet meg betalte foreldrene for brudepikekjolen. Jeg kan ikke se at det skulle være brudeparets oppgave å bekoste brudepikens klær, med mindre de krever hun skal ha en bestemt, veldig dyr kjole.
Batteri Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Ikke at jeg har noe som helst peiling på bryllup, men jeg vil da virkelig tro at det er brudeparet som skal betale dette. Eller i alle fall den/de som betaler resten av kalaset. Hadde min datter skullet være brudepike, hadde jeg blitt ganske skuffa om jeg hadde vært nødt til å betale kjolen selv.
Tussilago_2 Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 når min søster var brudepike, betale brudeparet... Synes at hvis brudeparet har ønsker over kjolevalg så bør de betale... Å forlange at foreldrene skal betale synes jeg er dårlig gjort. I såfall må man snakke med foreldrene uten at barnet hører dette, slik at de har muligheten til å si nei... Men ville nok følt det som et press om jeg var foreldre og derfor synes jeg brudeparet bør betale dette...
Anglofil Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Vi har betalt brudepikekjolen, skulle bare mangle. Så lenge det er vi som legger føringene synes jeg også vi skal betale. Den kostet dog kun 150 kr, så det var ikke mange kronene det var snakk om. Mvh Yvonne
Gjest Fikira Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Brudeparet om det er en føring for hvordan kjolen skal være. Er det fritt vilt, kan forloveren selv betale.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 Vi har betalt brudepikekjolen, skulle bare mangle. Så lenge det er vi som legger føringene synes jeg også vi skal betale. Den kostet dog kun 150 kr, så det var ikke mange kronene det var snakk om. Mvh Yvonne Hvor bestilte du brudepikekjole fra?
Anglofil Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 Hvor bestilte du brudepikekjole fra? Australske eBay, du ser den her. Mvh Yvonne
Gjesten Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 Hvis brudeparet har spesifikke krav/ønsker til kjolen, synes jeg de skal betale, ellers synes jeg det er greit at foreldrene gjør det. Brudeparet om det er en føring for hvordan kjolen skal være. Er det fritt vilt, kan forloveren selv betale. Atte hæ?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #10 Skrevet 2. mars 2011 Australske eBay, du ser den her. Mvh Yvonne Nydelig. har du link til den selgeren? Eller husker hva han het? Ikke meningen å kuppe tråden altså..
Gjest Fikira Skrevet 2. mars 2011 #11 Skrevet 2. mars 2011 Hvis brudeparet har spesifikke krav/ønsker til kjolen, synes jeg de skal betale, ellers synes jeg det er greit at foreldrene gjør det. Atte hæ? vaser. Brudepikene selvfølgelig.
Anglofil Skrevet 2. mars 2011 #12 Skrevet 2. mars 2011 Nydelig. har du link til den selgeren? Eller husker hva han het? Ikke meningen å kuppe tråden altså.. Her finner du selgeren. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå