Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

heihei

Jeg er egentlig ikke en sjalu person, men når ikke jeg har peiling på hva som foregår så blir jeg helt gal inni meg (sånn helt satt på spissen)

sambo reiste på tur med jobben for noen dager siden og han visste ikke selv programmet, det er ikke lagt opp av jobben, men av dem på jobben.. kosetur! de er 9 gutter og 1 jente, og han er verdens snilleste fyr, så hva stresser jeg for?

jeg lurer vel egentlig på om noen har peiling på hva som foregår på slike turer? hva de pleier og finne på osv?

Jeg har vært redd for og miste ham fra dag 1, men ikke på en sånn sjalu måte.. eller er det kanskje det som er sjalusi? hehe..

jeg vil ikke sende masse meldinger og være masete heller! uff.. nå høres jeg ut som DEN masete og grinete dama, men jeg er ikke det.. når han fortalte om turen sa jeg: ''dra du, kos deg med litt fri'' men det er vel heller på innsiden jeg er litt sånn da:P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo dette er sjalusi.

Har han gjort noe som gir deg rett til å ikke stole på ham? hvis du skulle reist på tur med jobben, hadde du tenkt å ha deg med en kollega da? Nei selvfølgelig ikke, du tenker jo ikke slik. De færreste gjør det hvis de har noen de er glade i hjemme!

Prøv å tenke realistisk. Ikke tillat deg disse dumme tankene som ødelegger. Min samboer er også på tur med jobben, og har sikkert møtt et par kvinnelige kolleager i løpet av denne uka, men og så da? Han er sammen med MEG fordi han liker meg! Jeg stoler da på ham! Jeg skal være sammen med ham resten av livet, da får jeg iallefall gi ham den tilliten han fortjener, fordi han er verdens beste!

Her må du se på deg selv, og ikke på ham. Å ha "full kontroll" hvorfor det? Han er et voksent menneske, han klarer fint å ta vare på seg selv.

Du må stole på ham! Det er jo som å si at når han er borte så kan du danse på bordet og ha deg med nabomannen. Men det tenker du jo ikke engang på engang. Urettferdig at du tillegger han denne tvilen!

• Liker 2
Gjest Heloise
Skrevet

Mer angst enn sjalusi synes jeg. Det er ikke en unaturlig følelse å ha og jeg skjønner deg godt.

Ta det med ro og senk skuldrene. Snakk helelr med han om hvordan han hadde det når han kom hjem, og regner med at du har snakket med han om at du er redd for å miste han så hvis du spør mye vet han vel også hvorfor.

Går nok fint ;)

Skrevet

Min mann drikker, prater piss og kulern fra den vanlige arbeidsdagen på slike turer. De gjør vel ikke så mye annet enn det vi jenter gjør på slike turer.

Hva gjør du når du er på tur uten manne din?

Og om du tenker på hun som er med; hvorfor skal hun velge akkurat DIN mann?? Og ikke de 10andre.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har hatt angst før, og jeg kjenner det kjennes littegranne sånn ut ja.

det er jo sant som førstemann sier her at jeg hadde jo selvfølgelig ikke gjort noe selv, så hvorfor skal jeg tvile sånn på ham.

nei jeg får prøve og legge det fra meg, men jeg bor i hans hjemby og har ingen og finne på noenting sammen med mens han er borte, og ikke skal jeg på jobb før fredag, så da sitter jeg og tenker meg ihjel da vet du;P

egentlig ganske frekt av meg og tenke sånn, men.. jeg sier det jo ikke til ham da..

AnonymBruker
Skrevet

- var meg ts der sist:)

Skrevet (endret)

Hehe godt å høre jeg ikke er alene, jeg er litt der av og til selv... men det er kanskje fordi forholdet er såpass nytt og vi har vært gjennom litt av hvert.

Verre er det med hun ene vennina mi som prøver å plante inn i hodet mitt at han er utro mot meg med en tidligere vennine fordi hun har plagt han endel i det siste.

Syns kanskje jeg bør være uten slike venniner, jeg må jo bare stole på han. Og det bør du også, senk skuldrene og nyt at du har fri og tid for deg selv. Uten mas og kjas hehe

Endret av Personlig12
AnonymBruker
Skrevet

vi er flere altså? uff.. stakkars, nei en sånn veninne ville ikke jeg giddet og hatt ihvertfall! hun prøver jo og gjøre deg kjempeusikker..uff!

ja, jeg skal prøve og slappe av, eneste er at jeg kjeder meg sånn allerede..kjedesomhetens tanker som er over meg da.. blæ

Gjest Consensio
Skrevet

Se gode filmer.

Rydd i klesskap, kjeleskap, skuffer osv.

Vask der hvor du normalt ikke vasker som bak spisen, vaskemaskinen osv

Gå noen gode og lange turer

Da har du nok av ting å holde på med slik at tankene ikke fokuserer på det negative hele tiden :)

Jeg har også en tendens til å tenke i de tanker når gubben er borte, som for eksempel på vakt i Røde Kors (der bor de i et hus en hel uke av gangen og det er både jenter og gutter der). Men gubben har jo aldri gitt meg noen grunn til å være sjalu, så jeg passer på å dytte dumme tanker ut av hodet ved å gjøre masse nyttig istedenfor :)

Skrevet

vi er flere altså? uff.. stakkars, nei en sånn veninne ville ikke jeg giddet og hatt ihvertfall! hun prøver jo og gjøre deg kjempeusikker..uff!

Mye av grunnen til at hun er slik er at hun er megautro selv, og tenker vel at alle andre er det også. Kjenner at jeg bare ignorer henne. :kjefte:

AnonymBruker
Skrevet

Uff så kjedelig, så dytter hun det over på deg i tilleg.. kjempedårlig gjort!

nei hun syns jeg du skal droppe altså..

takker for tips, tror jeg skal rydde i skoene mine (av alle ting)

er en ganske ryddig person til vanlig desverre så det er ikke så mye annet og ta tak i (vrææl)

:D

Skrevet

Gled deg over at han har det gøy - neste gang er det du som er på tur. Flott at du ikke sender masse sms etc og at du skjønner at alt du engster deg for er ting du konstruerer i hodet ditt.

Men - en bevissthet om at du er i stand til å være "ubegrunnet" sjalu - kan jo være nyttig å legge inn på harddisken i hodet! Da kan du lettere ta kontroll over følelsen neste gang den måtte komme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sist det var firmatur med jobben til samboer var det 4 dager i italia der programmet besto av middag/vin på resturant, vinsmaking, guidet rundtur og en del fritid der man bestemte selv om det var strand eller shopping. Turen var for både ansatte + deres samboere/koner/ektemenn.

På noen sånne turer er det lagt opp til noen jobbrelaterte kurs/foredrag innimellom. Synes sånne turer, enten det bare er for ansatte eller med partnere, er kjempefine tiltak som virker positivt inn på arbeidsmiljøet. (Foruten de som tar opp konflikter/klager høylytt på sjefene når de blir litt overstadig beruset :fnise: )

Skrevet

Se gode filmer.

Rydd i klesskap, kjeleskap, skuffer osv.

Vask der hvor du normalt ikke vasker som bak spisen, vaskemaskinen osv

Gå noen gode og lange turer

Ta deg en laaaang varm dusj eller bad hvis du har badekar

Barber leggene, skrubb hele kroppen, ta en ansiktsmaske

Smør deg inn med en deilig krem eller selvbruningskrem

Lag en fin frisyre

Finn noen nye kombinasjoner i klesskapet

Og så er det sikkert sent på natt og på tide å legge seg...i den stooore nydelige dobbeltsenga som du har heeelt for deg selv frem til helga. Tenk så deilig! :)

Når kjærsten min drar på jobbtur er det som oftest 50/50 jenter og gutter, og for min del kan de jentene være så single og vakre som de bare orker. Kjærsten min elsker meg. Og din elsker deg. Kos deg alene, snart er det fredag. ;)

AnonymBruker
Skrevet

takk for mange fine ord:) imorgen får jeg ta en lang og god dysj, og gjøre som man foreslår her:) pleie megselv! hvis noen har enda flere forslag så må dere bare slenge dem med her, idag har jeg virkeli kjedet meg grønn:P

AnonymBruker
Skrevet

Gled deg over at han har det gøy - neste gang er det du som er på tur. Flott at du ikke sender masse sms etc og at du skjønner at alt du engster deg for er ting du konstruerer i hodet ditt.

Men - en bevissthet om at du er i stand til å være "ubegrunnet" sjalu - kan jo være nyttig å legge inn på harddisken i hodet! Da kan du lettere ta kontroll over følelsen neste gang den måtte komme.

nei jeg har vært ganske rolig, jeg fikk melding da de hadde landet (han vet jeg liker og vite at han er trygt fremme) og den svarte jeg på:) utenom det har jeg ikke sendt noenting! flinkflink!

ja, jeg vet godt at det er inni hodet mitt, derfor vil jeg ha det ut av hodet mitt! :D det har skjedd før ser du, han vet ikke om det.. dette med min sjalusi, og jeg vil ikke ta det opp heller, for da er jeg redd for at det virker som om jeg ikke stoler på ham osvosv.. jaaaaa jeg er et vrak:P

Skrevet

Synes du er flink jeg! Mange gode tips her og det er bare å ta de til seg. Om noen år vil du kanskje synes at det er deeeilig med en helg for deg selv. Det synes i alle fall jeg :)

Skrevet

... jeg bor i hans hjemby og har ingen og finne på noenting sammen med mens han er borte, og ikke skal jeg på jobb før fredag, så da sitter jeg og tenker meg ihjel da vet du;P

og her innbiller jeg meg at mye av problemene gjerne kommer fra, at man ikke har så mye å gjøre BORTSETT fra kjæresten!!

For mange fungerer jo det, å være hverandres ett og alt, og bruke all tid sammen, men da vil det vel lett føles rart eller ubehagelig når den ene er borte av forskjellige grunner.

Selv hadde jeg blitt gal om en kjæreste var så avhengig av meg at han ikke klarte å kose seg når jeg ikke var hjemme.

Jeg har selv flyttet til andre kanten av landet for kjæreste en gang for mange år siden, og skaffet meg da venner, noen via hans venner, andre via jobb, atter andre som jeg traff gjennom venners venner. Men jeg innser at jeg alltid har vært veldig sosial og kontaktsøkende også da, og rastløs, så ikke ha noe å gjøre uten kjæresten ville fått meg til å bli gal i utgangspunktet. ;)

Men, derfor kan du kanskje gjøre ting lettere for deg selv? Trener du? Har du noe som skjer i byen som du kunne tenke deg å bli med på? Gå en laaang og deilig tur i skogen, ta med kamera og god nistemat. Blir raskt en heldags av sånt, også blir man så fin og sliten i kroppen og av den friske lufta. :)

Når du kommer hjem kan du ta en laaaang dusj, pleie hud og hår, kjøpe litt ekstra kremer og hårkur, ansiktskur, neglpleie, hva som helst. pleie litt ekstra etter en lang tur. Ende på sofaen etterpå, ren og sliten, med pledd, kanskje laste ned bilder og redigere litt. Se på tv, lese en god bok, ringe venner som bor andre steder og prate litt.

Dagdrøm litt om ting DU har lyst til, har du lyst til å reise? kunne du tenke deg å lære deg noe nytt? Om du kjeder deg, vil det vel si at du kanskje har tid til å lære å gjøre ting, være seg alt fra språk, fotografering, tegne, danse, sjakk, poker, strikking, hekling, brodering, søm... you name it.

DU må fylle tiden din, ikke vær avhengig av at kjæresten er fyllet ditt, da blir du veldig utsatt også bare for uskyldige firmaturer. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

og her innbiller jeg meg at mye av problemene gjerne kommer fra, at man ikke har så mye å gjøre BORTSETT fra kjæresten!!

For mange fungerer jo det, å være hverandres ett og alt, og bruke all tid sammen, men da vil det vel lett føles rart eller ubehagelig når den ene er borte av forskjellige grunner.

Selv hadde jeg blitt gal om en kjæreste var så avhengig av meg at han ikke klarte å kose seg når jeg ikke var hjemme.

Jeg har selv flyttet til andre kanten av landet for kjæreste en gang for mange år siden, og skaffet meg da venner, noen via hans venner, andre via jobb, atter andre som jeg traff gjennom venners venner. Men jeg innser at jeg alltid har vært veldig sosial og kontaktsøkende også da, og rastløs, så ikke ha noe å gjøre uten kjæresten ville fått meg til å bli gal i utgangspunktet. ;)

Men, derfor kan du kanskje gjøre ting lettere for deg selv? Trener du? Har du noe som skjer i byen som du kunne tenke deg å bli med på? Gå en laaang og deilig tur i skogen, ta med kamera og god nistemat. Blir raskt en heldags av sånt, også blir man så fin og sliten i kroppen og av den friske lufta. :)

Når du kommer hjem kan du ta en laaaang dusj, pleie hud og hår, kjøpe litt ekstra kremer og hårkur, ansiktskur, neglpleie, hva som helst. pleie litt ekstra etter en lang tur. Ende på sofaen etterpå, ren og sliten, med pledd, kanskje laste ned bilder og redigere litt. Se på tv, lese en god bok, ringe venner som bor andre steder og prate litt.

Dagdrøm litt om ting DU har lyst til, har du lyst til å reise? kunne du tenke deg å lære deg noe nytt? Om du kjeder deg, vil det vel si at du kanskje har tid til å lære å gjøre ting, være seg alt fra språk, fotografering, tegne, danse, sjakk, poker, strikking, hekling, brodering, søm... you name it.

DU må fylle tiden din, ikke vær avhengig av at kjæresten er fyllet ditt, da blir du veldig utsatt også bare for uskyldige firmaturer. ;)

takk for svar! iom at jeg bare får meg vikarjobber, har jeg ikke greid og skaffe meg jobb-relaterte venner enda.. vikariatene er alltid over før jeg kommer så langt:(

Idag føler jeg meg enda verre, jeg tror jeg har en indre greie der jeg ikke stoler på noen skikkelig. Jeg vet at jeg kan stole på både ham og veninner og på foreldrene mine osvosv, men så vet jeg jo selv hvor enkelt det er og komme med en liten hvit løgn eller sånt.. ikke om noe stort, men kanskje bare om småting..jeg tror jeg har et tillitsproblem til alle. Også er han kjempekjekk og superhyggelig mot alle, hvem som helst jente ville likt ham, det er vel også disse hvem som helstene jeg ikke stoler på..

Har vondt i magen idag, får ikke tiden til og gå..

ts..

Gjest Skrållan
Skrevet

Hei TS

Jeg vet akkurat hva du går igjennom. Kjæresten min er for øyeblikket på en ukes studietur i Irland med ca 50/50 jenter og gutter. å selv om han dro på onsdag savner jeg han noe inn i nøtta. Men det må ikke gå utover den gennerelle livskvaliteten. For da ender du bare opp som en sjalu klomp som vi sier i gode trøndelagen. Men det som jeg har gjort da, det er blant annet å få unna ting som skulle vært gjort å gennerelt holde meg i aktivitet å gi meg selv nok å gjøre hver dag. For da kommer ikke tankene. Men sliter en del med sjalusi selv. Så vet nøyaktig hvordan du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...