Gå til innhold

Ny jobb men forstår ikke stillingsprosenten min....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så klart noe jeg burde spørre arbeidsgiveren min om, men det har gått så lang tid så det virker litt dumt, også er hun av den "bitchy" type sjef, så jeg prøver meg her først :)

Jeg har fått en 56% stilling, men på kontrakten er det ingen fast lønn. Vi har 3delt stilling, dag,kveld og natt. Jeg har nå fått kveld og nattstilling, men mange færre vakter enn tidligere når jeg hadde dag og kveld.

Vil dette si jeg tjener mindre? Jeg trodde % gikk på lønnen jeg da.. og at kveld/natttillegg var TILLEGG til lønnen?

Jeg har visst misforstått, for jeg henger ikke helt med kan du si :)

Noen som skjønner dette og kan forklare bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at du har færre vakter er nok fordi nettene du jobber er mer en 7.5 timer. Derfor får du helt sikker 1 dag fri for hver 3/4 natt du jobber. Du tjener ikke mindre, du får ant mer. Dette fordi du nå får mer kveld/natttilegg. Det er visst det er våken nattevakt, er det sovende får du betalt for 20 min hver time mellom 00.00 og 06.00, altså hver 3 time.

Tillegget er i utenom fast lønn du har blitt tilbudd ja, den lønna du skal ha oppgitt er årslønna, er det kommune du jobber har de egne kveld/natt satser. Det kan du sjekke i tariffen :)

• Liker 1
Gjest MrsTux
Skrevet

Antall vakter spiller ingen rolle, det er gjennomsnittlig antall timer per uke som avgjør stillingsprosenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...