Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Matcha - grønn te-pulver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om man får kjøpt matcha, grønn te-pulver i Norge? Det er noe man bruker til å lage grønn te-is.

Eventuelt oppskrift til grønn te-is..

AnonymBruker
Skrevet

Det burde ikke være noe problem å kjøpe matchapulver i en velassortert tebutikk. Men god matcha er ofte ganske dyrt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg rett og slett sjekke ut dette neste gang jeg er i nærmeste storby. :)

Om det er dyrt spiller ingen rolle, jeg skal ikke lage de store mengdene med is.

Skrevet

Tebutikk, eller om du er i Oslo så vet jeg de har det på Japan-torget. Også finnes det helt sikkert norske nettbutikker som fører det :)

Skrevet

Le Palais des thés i Oslo (butikker på Majorstuen Vibesgt, og på Grønland, tror jeg)

Du kan også bestille hos dem på nett, men da sendes det fra Paris, hvis jeg ikke tar feil.

http://www.palaisdesthes.com/en/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! :) Er det noen som har laget grønn te-is med matcha? Eller uten?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk. :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei! Jeg vil bare si at jeg nettopp har importert økologisk matcha te rett fra kina til ekstremt billig penge. Økologisk matcha koster 4500 kr/kilo på tehagen.no og jeg importerte det til 251 kr/kilo. til og med billigere enn linkene fra amazon. Det var også ikke fortollet, :tommelsmil:

Jeg er bare så fornøyd med kjøpet, så vil bare dele dette med dere:

http://bit.ly/lBqpdz matcha på ebay. Tok ca 20 dager å få. han selgeren har veldig gode anmeldinger.

På Starbucks er Grønn Te Frappuccino veldig populært og det er altså veldig enkelt å lage med denne pulveren... blir nesten som smoothie. sitte her å drikker den til frokost jeg. :)

Bare pass på å ikke bruke for mye matcha fordi det kan være ganske bittert og gress-aktig.

:)

her er bildet av det jeg fikk i posten forrige uke. 800g te til rundt 350kr!

http://yfrog.com/h3jocnej

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Du har nok allerede funnet det du ser etter, men tenkte å dele litt info likevel.

Jeg har kjøpt Matcha på helsekostbutikk i London og bestilt på nettet, http://www.xn--grnnhelse-m8a.no/collections/gr-nn-te/matcha. Jeg kan ikke finne Cooking Grade (matcha til matlaging) på nettsiden til grønnhelse.no, men det er sikkert mulig å høre om de har dette for bestilling. Jeg har nemlig kjøpt Cooking Grade fra samme merke i London.

Det er jo også mulig de har begynt å selge dette på Life eller Sunkost i Norge eller at de har mulighet til å bestille opp dette for deg?

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei - noen som har linker til anbefalinger til matcha te? Ser på nett nå og det er flere ulike typer. Jeg tenkte å drikke den som te først og fremst, men blander den gjerne i yoghurt dersom det er godt.

Anonymous poster hash: 80c0d...437
Skrevet

Cooking grade matcha betyr bare den laveste/"dårligste"/billigste typen matcha, rett og slett. Så om du ikke finner det, er ikke det noe stress.

Det er bare å gå på en av de norske nettbutikkene for løsvekts-te, så har de gjerne en matcha eller to i sitt sortiment.

Anonymous poster hash: 0148c...b4a
  • 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har bestilt matcha på Iherb? Ser de har litt diverse tilbakemeldinger. ..

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei - noen som har linker til anbefalinger til matcha te? Ser på nett nå og det er flere ulike typer. Jeg tenkte å drikke den som te først og fremst, men blander den gjerne i yoghurt dersom det er godt.

Anonymous poster hash: 80c0d...437

www.cupoftea.no har de et par smaksatte Matcha, jeg likte i alle fall den med kirsebær godt.

Endret av Kvinne83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...