Gå til innhold

skulle trent... skulle vært nede 8-10 kg..

Anbefalte innlegg

Gjest LOGAN
Skrevet

Trenger motivasjon folkens!!

Jeg er 1.76 høy og veier 78 kg.. Jeg minnes at jeg trivdes mer med kroppen på rundt 70 kg...

Misforstå meg rett - jeg føler meg ikke feit i den forstand. Men er noe lubben nå, svampemage og utilpass! Og likevel er trening tiltak!

Kostholdet er jeg fornøyd med, spiser sunt og normalt med noe sukkerinntak osv på helg!

Er i utgangspunktet støttemedlem på treningsenter - lei av hele det opplegget. Liker bedre å være ute, løpe! Sliter så klart med det på vinteren - ski er et alternativ men får meg ikke opp i skogen alene på kveldstid! Sjelden det passer for venner eller meg samtidig pga mye jobb osv.

Skulle gjerne vært den som spretter opp av sengen kl 7, kommer meg ut og om ikke annet går/jogger 30/40 minutter! Har vært en "slik" person tidligere.

Noen som har vært i samme situasjon?! MOTIVER MEG PLEASE:)!!

Jeg vil altså ned til 68/70 kg. Vil så gjerne sette i gang nå og klare dette før sommeren, dvs frem mot juni/juli!!

:rope: FYR LØS!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg klart treningstøy kvelden før, stå opp tidlig før du rekker å tenke deg om, og tren :ler: Funker for meg!

Eventuelt finn noen inspirasjonsbilder, kanskje fra slik du så ut når du trivdes med vekta di?

Dessuten skjer det ingen ting uten at du gjør det selv, så det er bare å sette i gang :)

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg mangler motivasjon prøver jeg å legge lista så lavt at jeg bare må klare det. Jeg burde strengt tatt brukt trenings-dvden min 3-4 ganger i uka, men siden motivasjonen er på bunn går jeg en halvtimes tur i friskt tempo hver dag (jeg elsker å gå tur)og prøver å holde hverdagsgodteriet til et minimum. Jeg blir i bedre form av lavterskeltreningen og ender ofte opp med å ta en runde med trenings-dvden i tillegg fordi jeg får så mye energi.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjort ditt og datt. Dra på deg klærne og tving deg selv ut. Regner med du ikke vil på jobb hver eneste dag, men gjør det allikevel for å tjene penger? Tenk på trening på samme måten. Tjen ei god helse og sterk kropp.

Du kan løpe om vinteren så lenge du er godt kledd. Ullundertøy, (fleece genser om gradenstokken kryper langt ned) og løpejakke til overkropp, tykk løpetights, lue, hansker, sko, gode sokker og en halsbeskytter. Tre på pigger eller finn ei fotballbane/løpebane/skolegård du kan løpe rundt i, gjerne mye mindre is på de plassene.

Tjohei, off you go!

• Liker 2
Skrevet

Skulle gjort ditt og datt. Dra på deg klærne og tving deg selv ut. Regner med du ikke vil på jobb hver eneste dag, men gjør det allikevel for å tjene penger? Tenk på trening på samme måten. Tjen ei god helse og sterk kropp.

Helt enig! Just do it!

• Liker 1
Gjest LOGAN
Skrevet

ahh... dere har så rett!

det er ikke mange andre måter å gjøre det på nei!!

hadde håpet noen her kunne trylle:) hehe..

Søndag denne uken er satt som den "store" dagen - da smeller det - jeg skal komme meg ut!!

NÅ ER DET PÅ TIDE!!!!! WUHUUUU!!!!

-takker-

AnonymBruker
Skrevet

Misforstå meg rett - jeg føler meg ikke feit i den forstand. Men er noe lubben nå, svampemage og utilpass! Og likevel er trening tiltak!

Min tanke; om man VIRKELIG vil noe, gjør man det. ;)

Problemet er ofte når man vet man egentlig burde ville, og egentlig vil ville, men så vil man ikke helt likevel, for man er jo ikke feit! Det er altså ikke viktig NOK.

Jeg hadde noen kg jeg ville ned. Var overhode ikke tjukk, men visste at jeg trivdes bedre om vekta stoppet på en 3-4 kg mindre en den gjorde... men det var helt umulig å gjøre det som måtte til. Hvofor? Fordi jeg ikke ville det nok!

Det komiske, når jeg slapp taket i tanken, og fokuserte på å gjøre ting som gjør meg glad (også når det kommer trening og mat), så forsvant ikke kg, men fettet forsvant. :) Er dritstolt av kroppen min idag, den er sunn og frisk, sterk og veltrent. Aldri vært slanket, og får mat og trening som gjør den og meg glad.

who cares hva vekta stopper på, så lenge man gjør det som gjør en glad. (og nei, i utgangspunktet tror jeg ikke noe på at sukker gjør en glad, i lengden. Sukker er som å tisse i buksa for å holde varmen, det gjør en glad akkurat der og da, også går det bort fort som svint, er altså ikke noe som gjør en VIRKELIG glad:)

Skrevet

Hvorfor Søndag? Hvorfor ikke i dag? Så på søndag kanskje du har allerede tatt ett par trim turer allerede? Trenger ikke være så lenge. Første uken, tenk bare at du skal trimme liten times tid. Motiver deg selv med at etter det - da skal jeg lage meg en sunn, god middag..funker for meg hvertfall.

Ta en dag/ei uke om gangen. Ikke tenk at du skal ned mange kilo, men at du ønskjer å endre ulike uvaner i hverdagen å få en livstidsendring. Start allerede NÅ med å endre litt på mat vanene. Bytt ut boller med gullerot, og pølser med frukt/grønnsaksuppe osv. Hver gang man har lyst på noe søtt - tenk - det er bare kroppen som skriker etter å få opp blod sukkeret! Spis en gullerot eller fem..Hardt de første dagene, men allerede innen søndag kanskje motivasjonen er større - om du starter prosessen allerede i dag ;)

Så om en stund går resten av seg selv med større og større motivasjon.

Lykke til!

• Liker 3
Skrevet

Har du prøvd skogen alene om kvelden? Er det skummelt?

Jeg er ofte alene om kvelden på ski med hodelykt. Det er veldig rolig og avslappende. Null trafikk. Hodelykta gir frihet. For å si det på spissen, hvis jeg er treg med å stå opp en søndag morgen, så spiller det ingen rolle om det blir mørkt ute i løypa.

• Liker 1
Gjest LOGAN
Skrevet

Hvorfor Søndag? Hvorfor ikke i dag? Så på søndag kanskje du har allerede tatt ett par trim turer allerede? Trenger ikke være så lenge. Første uken, tenk bare at du skal trimme liten times tid. Motiver deg selv med at etter det - da skal jeg lage meg en sunn, god middag..funker for meg hvertfall.

Ta en dag/ei uke om gangen. Ikke tenk at du skal ned mange kilo, men at du ønskjer å endre ulike uvaner i hverdagen å få en livstidsendring. Start allerede NÅ med å endre litt på mat vanene. Bytt ut boller med gullerot, og pølser med frukt/grønnsaksuppe osv. Hver gang man har lyst på noe søtt - tenk - det er bare kroppen som skriker etter å få opp blod sukkeret! Spis en gullerot eller fem..Hardt de første dagene, men allerede innen søndag kanskje motivasjonen er større - om du starter prosessen allerede i dag ;)

Så om en stund går resten av seg selv med større og større motivasjon.

Lykke til!

Fordi SØNDAG er en utmerket dag denne uken å få til en skikkelig økt! HAHA - er det ok for deg?

Jeg har hatt noe busy dager da vet de!

Neida men jo det er sant - jeg har jobbet fra morgen til 2300 siden tirsdag! Og nå er det lørdag - sofaen er inntatt:)!!

Så da setter jeg i gang i morgen jeg - siden jeg planla det!

Å ang kveld/mørke/skog - det er ikke meg å traske rundt i skog og mark når mørket har lagt seg bare! Får jeg med en venninne innimellom er det helt ok - meeen halloen det går jo mot lysere tider så strengt talt er dette problemet snart over for nå:)!!

Skrevet

Supert! Du ropte etter ett spark i baken så prøvde bare å gi deg det. Så da er det søndag og regner med dagens økt er unnagjort da!

Går mot lysere tider det er sant. Vil man ta seg en gå tur foretrekker ihvertfall jeg borte fra biltrafikk og eksos. Vi har jo mange bra trenings senter rundt om i vårt langstrakte land også. Regner med du finner det som passer deg!

Ha en god søndag!

Gjest Harriet
Skrevet

Har du mulighet til å gå eller sykle til jobb? Hvis man venner seg til å gjøre det hver dag så er det en glimrende treningsmåte.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke hvis det kun blir med dét hver dag. Det erj o ingenting. Folk burde være i aktivtet i timesvis hver bidige dag.

Gjest Harriet
Skrevet

Nei, ikke hvis det kun blir med dét hver dag. Det erj o ingenting. Folk burde være i aktivtet i timesvis hver bidige dag.

Det er bedre å gå et par timer hver dag enn å trene på treningsstudio 2 dager i uken som de fleste faktisk gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en veldig kjent film der ute som heter Logan's Run.. Så logan, RUN!! :)

Jeg tar 30 knebøy med vekt, 30 utfall med vekt, 30 kroppshev under stuebordet, 100 situps og løper 20 min hver dag. Hver morgen tenker jeg "herregud, skal jeg serøst gjøre det idag igjen". Så kommer jeg i gang og plutselig er jeg ferdig med situps, plutselig er løpeturen over, plutselig har jeg telt til 30 i utfall på hver fot, plutselig er 30 knebøy over. Enkelt, jeg ser litt på tv samtidig :)

LYKKE til, spark deg selv i gang, det er sååå enkelt og greit når det først er i gang, og du vil glede deg til neste økt! Mestringsfølelse delux å føle at du nesten dauer, for så å klare det dag etter dag! Ingen unnskyldninger, selv på dager det er lite tid, dårlig form, sykdom, og alt drit er det alltids NOEN øvelser man alltid får til!

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja, åssen gikk det?

Skrevet

Fordi SØNDAG er en utmerket dag denne uken å få til en skikkelig økt! HAHA - er det ok for deg?

Jeg har hatt noe busy dager da vet de!

Neida men jo det er sant - jeg har jobbet fra morgen til 2300 siden tirsdag! Og nå er det lørdag - sofaen er inntatt:)!!

Så da setter jeg i gang i morgen jeg - siden jeg planla det!

Sjarmerende...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har du fått VELDIG mange gode råd, tips, oppbacking, har du fått kommet i gang? :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre å gå et par timer hver dag enn å trene på treningsstudio 2 dager i uken som de fleste faktisk gjør.

Spørs hva du mener med "bedre", det. Man bygger ikke mye muskler av å gå tur akkurat, men det får man gjort i treningsstudio...

Gjest LOGAN
Skrevet

DET GÅR BRA!!

Er igang med litt løping igjen! type 3 runder i uken sålangt!

Har i tillegg kuttet alt av sjokolade, godterier, potetgull og brus!

Har satt opp en 4 ukers periode uten det!

Får nye løpesko av samboer når dette er fullført:)

ELLEVILL : sjarmerende - ja hva mener du?! Du trenger ikke kommentere engang om du ikke har annet å komme med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...