Djungelvrål Skrevet 2. mars 2011 #21 Skrevet 2. mars 2011 Ja det er det faktisk. I landet jeg bor er det en helt annen aksept og liberalisme. Ikke en holdning "vi har rett, dere gjør det på feil måte". Et land der hvor hvis nabolaget ønsker å holde en felles fest for alle i nabolaget så får de støtte til å holde et slikt arrangement. Et land hvor man kan, å herregud, ta seg et glass vin på en tirsdag, og til og med foran barna. Et land hvor alkohol ikke blir farliggjort, og dermed har ungdommen et bedre forhold til alkohol og rømmer ikke ut for å drekke seg dritings så fort de kan,i motsetning til i Norge, der alle har som mål å bli beruset med en gang de er 15, fordi de har blitt skremt med at alkohol bør man ikke drikke og skal gjemmes bort. Er det rart ungdommen raver gatelangs i Norge og gjemmer seg for å drikke? Foreldre har jo laget dette monsteret selv! De aller fleste jeg kjenner tar en øl/vin foran barna. Tror ikke det er mange der ute som ikke kan ta seg et glass vin uten å gjemme det for barna, selv om det er tirsdag. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. mars 2011 #22 Skrevet 2. mars 2011 Vi er utrolig priveligerte som bor i et slikt rikt land. Der unge som gamle stort sett har det veldig bra. Men likevel er det en trygg og veldig lite spennende boble vi bor i igrunn. Og gamle her blir bare så aaaalt for gamle. De sitter og tørker inn i en rullestol på et sykehjem og ser i veggen. Bruker et hav av medisiner og har alskens lidelser og sykdommer mens de lever. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. mars 2011 #23 Skrevet 2. mars 2011 ja viss det er så gale så flytt herfra.eg syns Norge er et fantastisk land,ikke alt er perfekt her.(men det er det ingen land som er heller) men me har det mye bedre enn mangen andre land i verden. Det er slike som deg, har jeg inntrykk av som tror at Norge er verdens beste land og at alle andre har det så mye mye verre. Rart det der, det var det politikerne i sojetunionen forsøkte å innprente innbyggerne sine med. Sånn sett er Norge ganske sånn halvkommunistisk. har vi det nå så myyye bedre enn alle andre? 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #24 Skrevet 2. mars 2011 Ja det er kjedelig å bo i Norge. Det er kjedelig at man jobber 8 timer dagen og får sinnsykt mye lønn. Det er kjedelig at man får betalt når man er borte fra jobben, og det er kjedelig at man har 5 ukers ferie. Det er forresten også ganske kjedelig for de som ikke jobber i det hele tatt at de kan punge ut og leve godt allikevel. Det er kjedelig at alt blir dekket av staten hvis man faller på glattisen og slår hull i hodet. Det er jævla kjedelig at det koster akkurat 0 kroner for utdanningen! Og det er sykt kjedelig at du kan vandre rundt i en by i Norge på natterstid uten at du blir voldtatt. Ja det er kjedelig å bo i det landet som er kåret til verdens beste land å bo i. Norge er kjedelig sier du? Norge er BEHAGELIG sier jeg. Det er en grunn for at vi har syden. Sånn at vi kan dra dit å rase fra oss når vi blir kjedet av lille, rike Norge. Det er da det samme i noen andre europeiske land og? I norge får man høy lønn, men det er også høye levekostnader. I andre land får man lavere lønn, men tilsvarende levekostnader. Her får man også peng og forsikrigen dekker det meste. Det koster også 0 kroner for utdanningen her. Kåret til det beste landet å bo i - Det er da ikke alle innbyggerne som har vært med på kåringen. Det er evaluert av en eller annen gjeng som går igjennom alt som på utsiden kan se veldig bra ut, men som i mange tilfeller ikke er slik i praksis. 4
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. mars 2011 #25 Skrevet 2. mars 2011 Det er da det samme i noen andre europeiske land og? I norge får man høy lønn, men det er også høye levekostnader. I andre land får man lavere lønn, men tilsvarende levekostnader. Her får man også peng og forsikrigen dekker det meste. Det koster også 0 kroner for utdanningen her. Kåret til det beste landet å bo i - Det er da ikke alle innbyggerne som har vært med på kåringen. Det er evaluert av en eller annen gjeng som går igjennom alt som på utsiden kan se veldig bra ut, men som i mange tilfeller ikke er slik i praksis. Jeg har nå hørt at Australia og har vunnet i slike kåringer. ikke bare Norge
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #26 Skrevet 2. mars 2011 ja,penger er det nok av her, men vi havner laaangt nede på målinger om lykke.. 2
Djungelvrål Skrevet 2. mars 2011 #27 Skrevet 2. mars 2011 Men likevel er det en trygg og veldig lite spennende boble vi bor i igrunn. Og gamle her blir bare så aaaalt for gamle. De sitter og tørker inn i en rullestol på et sykehjem og ser i veggen. Bruker et hav av medisiner og har alskens lidelser og sykdommer mens de lever. Er ikke den myten død enda? Hos oss er de på sangkafe, eller trim, eller på kryssord-klubb osv. Tror det er få steder de ser i veggen hele dagen. Uansett er det bedre å se i veggen på et sykehjem enn å se i veggen hjemme alene. Hvor spennende norge er er akkurat hva du gjør det til selv, ingen som kommer å banker på døra di og spør: "hei, vil du være med på noe spennende i dag?" 4
Tears.of.the.Sun Skrevet 2. mars 2011 #28 Skrevet 2. mars 2011 Det er da det samme i noen andre europeiske land og? I norge får man høy lønn, men det er også høye levekostnader. I andre land får man lavere lønn, men tilsvarende levekostnader. Her får man også peng og forsikrigen dekker det meste. Det koster også 0 kroner for utdanningen her. Høye levekostander = moms som der igjen gir oss goder i form av gratis skolegang, gratis sykehusregninger, gratis ditt og gratis datt. Kåret til det beste landet å bo i - Det er da ikke alle innbyggerne som har vært med på kåringen. Det er evaluert av en eller annen gjeng som går igjennom alt som på utsiden kan se veldig bra ut, men som i mange tilfeller ikke er slik i praksis. Jeg er fult og helt klar over at kåringen ikke tar med emosjonelle ting, og akkurat hvor lykkelig personer er, men det snakket jeg ikke om heller. JEG syns, og du kan gjerne ha en annen mening, at det er verdens beste land å bo i av alle de årsakene som er tatt med i kåringen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #29 Skrevet 2. mars 2011 ja,penger er det nok av her, men vi havner laaangt nede på målinger om lykke.. det har ikke så mye med landet å gjøre, men om hva folk gjør det til selv. det finnes en del nordmenn som lever det jeg og du vil kalle a4-liv, men jeg synes absolutt ikke det er et godt argument mot Norge. jeg som ikke lever et a4-liv, trives veldig godt her. jeg blir ikke sett ned på. kanskje sett rart på, men det går greit. det er bare tull at man ikke kan leve og være som man vil her i Norge. her er det plass til alle, men det hjelper ikke hvis man ikke tør være seg selv. 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. mars 2011 #30 Skrevet 2. mars 2011 Er ikke den myten død enda? Hos oss er de på sangkafe, eller trim, eller på kryssord-klubb osv. Tror det er få steder de ser i veggen hele dagen. Uansett er det bedre å se i veggen på et sykehjem enn å se i veggen hjemme alene. Hvor spennende norge er er akkurat hva du gjør det til selv, ingen som kommer å banker på døra di og spør: "hei, vil du være med på noe spennende i dag?" Et fåtall av de på 85+ går på trim. Mange av disse har kanskje vært spreke, men så falt og brukket lårhalsen og fått påfølgende sykdommer etterpå. Kommer seg ikke på beina og blir fullstendig pleietrengende. Dette er fakta. Folk blir så gamle idag. De lever til de er omtrent hundre. Og mange er slett ikke spreke når de har rukket å bli så gamle. Pluss at vi har demens og annen kognitiv svikt som svekker de helt eldste. 2
K.A. Skrevet 2. mars 2011 #31 Skrevet 2. mars 2011 Ja det er det faktisk. I landet jeg bor er det en helt annen aksept og liberalisme. Ikke en holdning "vi har rett, dere gjør det på feil måte". Et land der hvor hvis nabolaget ønsker å holde en felles fest for alle i nabolaget så får de støtte til å holde et slikt arrangement. Et land hvor man kan, å herregud, ta seg et glass vin på en tirsdag, og til og med foran barna. Et land hvor alkohol ikke blir farliggjort, og dermed har ungdommen et bedre forhold til alkohol og rømmer ikke ut for å drekke seg dritings så fort de kan,i motsetning til i Norge, der alle har som mål å bli beruset med en gang de er 15, fordi de har blitt skremt med at alkohol bør man ikke drikke og skal gjemmes bort. Er det rart ungdommen raver gatelangs i Norge og gjemmer seg for å drikke? Foreldre har jo laget dette monsteret selv! Men du beskriver jo ikke et land som er annerledes enn Norge på den måten du sikter til her. Utsagnet var at i Norge elsker vi alt som er norsk og misliker alt som er utenlandsk. Noe som forøvrig ikke er sant, da vi er påvirket av utenlandsk kultur akkurat like mye som alle andre land. Men la nå det være: der hvor du bor, er det ikke slik at man liker sin egen kultur bedre enn andres? Det du kommer med er jo bare forskjell i kultur, og at du liker den kulturen bedre enn den norske, noe som er helt greit. Men forskjell i kultur er IKKE det samme som mindre nasjonalfølelse/mer xenofobi. Ikke sier du hvilket land du bor i, heller. 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #32 Skrevet 2. mars 2011 Jeg elsker det kjedelige A4 livet mitt her i Norge. Vil jeg ha det mere spennende så kan jeg dra på en ferietur dit jeg vil, men jeg er alltid like glad når jeg endelig kommer hjem igjen. A4 er som regel også stabilt og trygt. 6
K.A. Skrevet 2. mars 2011 #33 Skrevet 2. mars 2011 Det er slike som deg, har jeg inntrykk av som tror at Norge er verdens beste land og at alle andre har det så mye mye verre. Rart det der, det var det politikerne i sojetunionen forsøkte å innprente innbyggerne sine med. Sånn sett er Norge ganske sånn halvkommunistisk. har vi det nå så myyye bedre enn alle andre? Herregud, du prøver ikke seriøst å sammenligne oss med SOVJETUNIONEN? Slik du prater, virker det som det ikke er lov å sette pris på Norge. For vi HAR det faktisk utrolig bra her. Ja, du kan jo bare sammenligne oss med gamle Sovjetunionen, for eksempel. Et tegn på at vi har lite å bekymre oss over er at folk syter og klager: det er et overflodssymptom. Mye vil ha mer, men jo mindre man har, jo mer setter man pris på det man faktisk har. 6
Gjest Applecore Skrevet 2. mars 2011 #34 Skrevet 2. mars 2011 Er vel ikkje snakk om velferd. Er ikkje til å skyve under ein stol at vi har det kjempebra her i Noreg, i motsetnad til ein del andre land i verda. Men det er ikkje det det er snakk om. Poenget er at Noreg er eit grått og kjedeleg land. Eit lite land, fylt med grå mus, som elskar alt som er norskt, og mislikar alt som er utenlandsk. Det kan ikke ha noe med hva slags kretser du vanker i å gjøre da? For jeg forstår virkelig ikke hva du prater om... 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #35 Skrevet 2. mars 2011 Jeg elsker det kjedelige A4 livet mitt her i Norge. Vil jeg ha det mere spennende så kan jeg dra på en ferietur dit jeg vil, men jeg er alltid like glad når jeg endelig kommer hjem igjen. A4 er som regel også stabilt og trygt. ja, det er slike det er fleste av, jeg får angst av dette livet som alle skal presses inn i. Og til alle dere som ikke lever a4, Norge er da virkelig et land hvor de fleste følger strømmen og det er jo tilogmed rart å ikke ha huslån når man er 30.. 3
Gjest imli Skrevet 2. mars 2011 #36 Skrevet 2. mars 2011 synes Norge er et kaldt(både temperaturmessig og menneskelig sett), kjedelig land å bo i. Lengter ut i verden til steder hvor det er varmere, mer fargerikt og mindre a4 og konformt. Her er det ikke plass til folk som vil leve annerledes, her skal alle gjøre alt likt. Norge er for lite, for kjedelig og grått Så flytt då vel, me treng ikkje så negative mennesker som deg her. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #38 Skrevet 2. mars 2011 haha, her kommer Norgespatriotene frem ! Vi er best og bare flytt hvis du ikke mener det samme 6
Gjest Spinell Skrevet 2. mars 2011 #39 Skrevet 2. mars 2011 Hva er det konkret dere norgeskritikerne har å sette fingeren på som gjør det så vondt og vanskelig å tilpasse seg her i landet, da? Jeg har to teorier: 1. Dere er motstandere av streng narkotikalovgiving og avgiftspolitikken 2. Dere er motstandere av et sekulært samfunn
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #40 Skrevet 2. mars 2011 Norge er et mafialand med misunnelige mennesker, et sladresamfunn hvor det offentlige legger opp til at alle skal tyste på alle, det er et pyramidespilland uten moral som pisker ufrie mennesker til å slave for seg. Alle karrer til seg det de kan, på bekostning av andre. Er du gammel, så vil du tvinge unge til å betale for sydenturene dine, og ferieboligen i malaga. Er du litt mindre gammel, så vil du tvinge alle menn til å være i millitæret. Byråkratiet bare vokser, og det er et kjerringreir med fitter som ikke gjør annet enn å stikke nesa i været og meske seg selv. Det eneste med Norge er at det er verdens vakreste land. Synd det er infisert av parasitter, av slasker som reproduserer seg selv uten hemninger. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå