Silva Pluvialis Skrevet 17. juli 2021 #141 Skrevet 17. juli 2021 (endret) Fritzlsaken må vel være den sprøeste kriminalsaken i verdenshistorien. En jente som ble holdt fanget av sin far i en mørk kjeller i 24 år, voldtatt 3000 ganger, samt gav liv til 7 barn, hvor 1 ble brent opp, 3 bodde hos bestemor og de siste 3 av dem vokste opp i kjelleren. Den eldste bodde 19 år i en kjeller og ble voksen før hun fikk sett dagslys. Barna kunne knapt prate og hadde aldri sett verden utenfor. Syk, syk sak. Endret 17. juli 2021 av Gjenferdet 5
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. juli 2021 #142 Skrevet 17. juli 2021 Therese saken. Jeg gikk på barneskolen da. Den historien sitter.
Skogkatten Skrevet 17. juli 2021 #143 Skrevet 17. juli 2021 De sakene som sitter best er de mange andre har nevnt også. - 11. september. Husker jeg kom hjem og pappa sa at et fly nettopp hadde flydd inn i en skyskraper i New York. Vi satt oss ned for å se nyhetene og så det andre flyet fly inn i det andre tårnet. Da forsto vi at det ikke var en ulykke. - 22. juli. En venninne ringte meg mens jeg satt på toget, og fortalte at en bombe hadde gått av i Oslo. Jeg forsøkte å klikke meg inn på sakene i nettavisene, men trafikken var tydeligvis så stor at det var umulig. Tenkte at jeg skulle lese mer om det når jeg kom hjem, og kom hjem til nyhetene om Utøya. Da gikk omfanget virkelig opp for meg. - Prinsesse Dianas død. Husker så godt den morgenen da mamma fortalte meg at Diana var død. Jeg skjønte ikke hva hun mente, for jeg kjente jo ingen som het Diana. Det falt meg ikke engang inn at det kunne være prinsesse Diana det var snakk om. - Kong Olavs død. Jeg var enda ikke fylt 9 år, og fikk vite det morgenen etter. Husker vi snakket mye om det på skolen og at mange gråt. - Therese-saken. Hun var bare litt endre enn meg, og jeg husker det var den saken alle voksne snakket om en god stund. Husker veldig godt bildet av henne som sirkulerte i media. - Malaysia Airlines-flyet som forsvant i 2014. Jeg var på seminar og husker jeg leste en overskrift om et fly som var forsvunnet fra radaren og antatt styrtet den ene kvelden. Tenkte ikke noe mer over det da, men i dagene og ukene som fulgte ble det saken alle snakket om og som var i alle medier. - Og noe litt mer tabloid: Jeg husker veldig godt alt dramaet med Nancy Kerrigan og Tonya Harding i 1994. Det var overalt i uker og måneder, det var umulig å unngå. 2
mordi Skrevet 17. juli 2021 #144 Skrevet 17. juli 2021 11.September. Husker at ''Etter skoletid'' ble avbrutt av ekstra nyhetssending. 1
Lizard Skrevet 18. juli 2021 #145 Skrevet 18. juli 2021 Skogkatten skrev (13 timer siden): De sakene som sitter best er de mange andre har nevnt også. - 11. september. Husker jeg kom hjem og pappa sa at et fly nettopp hadde flydd inn i en skyskraper i New York. Vi satt oss ned for å se nyhetene og så det andre flyet fly inn i det andre tårnet. Da forsto vi at det ikke var en ulykke. Jøss, jeg hadde nøyaktig samme opplevelsen!
eveline Skrevet 18. juli 2021 #146 Skrevet 18. juli 2021 (endret) 22.juli og 11.september terroren.😢 Endret 18. juli 2021 av eveline
Isambard Skrevet 18. juli 2021 #147 Skrevet 18. juli 2021 Det første som slo meg var 9/11, så det blir svaret mitt. Det har skjedd verre ting og større ting, men ikke så overraskende og "uvirkelig".
Gjest laPistola Skrevet 18. juli 2021 #148 Skrevet 18. juli 2021 11 sept er den nyhetssendinger jeg husker best. Jeg satt på woodstock i Oslo og pilsa , spiste pizza og hørte på musikk med venner. De slo av musikken og slo på nyhetssendingen på storskjerm. Partystemningen dalte, for og si det sånn. Utøya husker jeg også godt. Satt jo og så på nyheter hele dagen og hørte sykebiler kjøre forbi hele tiden . husker også Dianas dødsfall godt. Våknet av at mor- mor, som begynte og bli litt surrete, ringte fra eldresenteret og fortalte om hvordan de døde som fluer, nå også prinsesse Diana. Tok henne egentlig ikke på alvor, men slo på nyhetene slik jeg uansett gjorde hver morgen. er jo mange saker en husker, men nyhetssendingene jeg husker best er de jeg har fulgt « direkte» og i situasjoner jeg husker.
HerKommerMummi Skrevet 18. juli 2021 #149 Skrevet 18. juli 2021 Sigrid saken. Tenk så redd hun må ha vært 💜 2
Callisto83 Skrevet 23. juli 2021 #150 Skrevet 23. juli 2021 De fleste er allerede nevnt. 9/11, 22 juli, tsunamien i Thailand, Dianas død, Baneheia saken m.fler. Beslan terrorangrepet gjorde veldig inntrykk på meg. Islamister som slo til mot en skole hvor barna og foreldrene gledet seg til første skoledag. Terroristene hengte opp eksplosiver i taket i gymsalen hvor alle satt, og henrettet folk i hytt og pine. Aldeles grusomt! Dette var i 2004, og det varte i 3 dager. Over 330 ofre, hvor halvparten var barn. Glemmer heller ikke 7.juli terroren i London i 2005.
miaw Skrevet 23. juli 2021 #151 Skrevet 23. juli 2021 Drapene i Marokko Alvdal saken Baneheia De sitter langt inn i ryggmargen. Det gikk så inn på meg at jeg fikk søvnproblemer, mistet matlyst og begynte å få tanker om at verden er et utrygt sted når det finnes mennesker der ute som kan være så ondskapsfulle mot uskyldige mennesker. KJenner det fortsatt stikker i magen når jeg leser om det. Mange forferdelige saker der ute såklart, men akkurat disse gikk veldig inn på meg. Det er noe med det at ofrene var så forsvarsløse og uskyldige, og at ingen hjalp dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå