xiliita Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har i en to måneders tid prøvd meg på lavkarbo-kosthold. Det går greit å lage middagsretter o.l, men jeg sliter litt når det kommer til frokost og lunsj.. Er det noen som har noen gode ideer/ oppskrifter til noe enkelt å lage/ ta med som matpakke? Jeg er så vant til å spise et par brødskiver, eller en skål med havregryn, og orker ikke å stå å steke egg og bacon hver morgen heller.. Blir glad for alle tips og forslag!
Gjest Airi Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Nå spiser ikke jeg lavkarbo, men kruskakli har lite karbohydrater, kanskje du kan bytte ut havregryn med det? Godt er det også
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Jeg spiser ofte -lavkarbobricks med enten kokt egg på, salami, skinke, ol. -Salat, kan varieres i det uendelige -Tyrkisk yoghurt med bær og nøtter -Middagsrester -Ost-salami-ruller, med tomat, agurk ol. -Lavarbo-musli med tyrkisk yoghurt/kefir Mye kan jo ordnes kvelden i forveien
regine Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 På hverdager spiser jeg ofte speilegg. Kjapt å lage og å spise (syns jeg, da!) Innimellom spiser jeg røkelaks med smøreost, men det kan bli litt for fett, men er en variasjon. Til lunsj går det i mye salat - gjerne med ost/skinke/reker/laks el. som proteinkilde. Alternativt middagsrester, noen ganger mozzarellaost med tomat, pinjekjerner og olivenolje. Min erfaring er at det er planleggingen som er utfordringen, jeg må tenke gjennom iallfall lunsjen for ikke å gå lei. vet ikke egentlig om dette hjalp??
xiliita Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2011 På hverdager spiser jeg ofte speilegg. Kjapt å lage og å spise (syns jeg, da!) Innimellom spiser jeg røkelaks med smøreost, men det kan bli litt for fett, men er en variasjon. Til lunsj går det i mye salat - gjerne med ost/skinke/reker/laks el. som proteinkilde. Alternativt middagsrester, noen ganger mozzarellaost med tomat, pinjekjerner og olivenolje. Min erfaring er at det er planleggingen som er utfordringen, jeg må tenke gjennom iallfall lunsjen for ikke å gå lei. vet ikke egentlig om dette hjalp?? Jo, jeg kunne virkelig trengt å bli bedre på planlegging jeg også, kanskje det er der problemet mitt ligger! Takk for svar
Brukernavn Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Jeg tar en proteinshake til frokost, og spiser salat til lunsj
Gjest Heloise Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 Jeg spiser samme mat til alle måltider, så middagsrester til frokost var ikke sjeldent for meg. Men lavkarbobrød er jo et alternativ, og alle de forskjellige knekkebrødene og pannekakene. Er mange oppskrifter jeg aldri testet men syntes hørte fine ut Egg & bacon + avocado og rømme var noe jeg også spiste mye til frokost/lunch. Fungerte veldig bra for meg, og jeg er veldig lite oppfinnsom :D
kaprifolen Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 Mannen min spiser 2 lunsjer i løpet av dagen, og det er som regel rester fra middagen. Er liksom ikke noe særlig mer pes å lage dobbelt.. Ellers er en veldig kjekk og rask variant for oss, å bruke frosne grønnsaker. Er egentlig ikke så fan av det, men når man kan få ferdigstekt kyllingfilet, frossen, hakket hvitløk, og ferdige grønnsaker i pose, er det bare å slenge alt i panna, la det bli varmt, helle på litt fløte, og koke inn til saus med litt krydder.. Gjort på under 10 min.. LUKSUS når man kanskje har glemt å lage, og er sliten!
FantasDick Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 (endret) Jeg spiser som oftest salat til frokost og lunsj. Grønnsaker, egg, kjøtt/kjøttpålegg, ost osv. Nam! Eller omelett, egg og bacon, hardkokte egg med majones og en babybel eller to, fiberrik med pålegg eller et fat oppkuttet frukt om jeg er skikkelig matlei (og har lyst på noe søtt). Edit; glemte jo cottage cheese! Det spiser jeg mye av! Enten som den er, med litt bær/frukt eller nøtter og frø. Endret 2. mars 2011 av Zaphireh
Happychilli Skrevet 2. mars 2011 #10 Skrevet 2. mars 2011 nannahs knekkebrød, det er verdens beste med smøreost på! mmmm! også har jeg både lavkarbobrød og oopsies i frysen.. på fridager baker jeg mye og fryser ned, så tar jeg det opp når jeg trenger det:) det funker for meg:) ta en titt på lavkarbo.no, eller i bloggen min også om du vil - jeg har oppskriftene der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå