SmallTalk Skrevet 4. mars 2011 #41 Skrevet 4. mars 2011 Nei, man blir aldri for gammel til å være student. Mamma er 50+ og er nå i gang med sin 2. bachelor etter x antall år som hjemmeværende. Den bachelorgraden hun hadde fra før er ikke et yrke hun ønsker å jobbe innen i dag, og hun ønsker seg heller ikke jobb som pleieassistent, kassadame, postbud etc. Hun har et helt konkret mål om hva hun ønsker å jobbe med resten av sitt arbeidsdyktige liv, og da må det en ny utdannelse til. Argumenter som at "unge har bedre studievaner" osv synes jeg ikke henger på greip. Mine studievaner som student var mildt sagt elendige, og det var studievanene til mange av de jeg studerte sammen med også.
Marshmallow Skrevet 5. mars 2011 #42 Skrevet 5. mars 2011 Et annet viktig aspekt i denne debatten er at det kan være at de voksne studentene faktisk vil ha nytte av de nye fagene de tar i jobben/utdanningen de allerede har fra før. Kanskje har de slett ikke tenkt å bytte yrke, men rett og slett lære noe nytt (som historielæreren en skrev om her) for å kunne utføre sitt gamle yrke enda bedre. Vet om politifolk, sykepleiere, lærere og folk i offentlig administrasjon som har studert fag som kriminologi, sosiologi, kunsthistorie og medievitenskap, og har hatt god nytte av det i sine gamle yrker i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå