Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte på en jobb ved et museum for et par uker siden, og forrige uke var jeg inne på intervju. Det gikk helt greit og det virket som om jeg var veldig aktuell for denne jobben, noe som er bra. Problemet er at jeg har begynt å tvile på om jeg faktisk vil ha denne jobben - nå har de ikke tilbudt meg jobben ennå da de fortsatt holder på med intervju runder, og jeg vet jo ikke om jeg faktisk får den.

Jeg føler meg veldig usikker på hva jeg vil gjøre om jeg faktisk blir tilbudt plassen. Jeg studerer historie og jobbe innenfor museums brasnjen eller det å jobbe med kulturminner og bevaringer interesserer meg veldig, så på den siden er det faktisk lurt med tanke på en fremtidig karriere. Likevel må jeg innrømme at mens jeg satt på dette intervjuet følte jeg meg mindre og mindre bedre, jeg begynte rett og slett å tvile på om jeg ville ha den. Og det gjør jeg ennå. Karriere messig er jo det greit "å få en fot innenfor" mens man ennå er student På den andre siden, føler jeg at jeg virkelig ikke vil ha den jobben, jeg kommer til å få dårligere betalt enn den jobben jeg har nå på deltid. Jeg kommer i grunn ikke til å ha noe særlig ansvar i forhold til der jeg er nå, og jeg kommer heller ikke til å få noe mer relevant arbeid i forhold til studiene mine utenom å rusle rundt i utstillingen og passe på at ungene ikke rører tingene.

Noen som har noen råd å komme med? Jeg vet jo at det ikke er sikkert på om jeg blir tilbudt jobben, men jeg vil gjerne finne ut av tankene mine hvis jeg eventuelt blir tilbudt den.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ingen som vil hjelpe med råd? :tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt den, utifra de opplysninger du kommer med.

Skrevet

Les det du har skrevet ;) Jeg ville ikke tatt en jobb jeg ikke var motivert for, såfremt jeg ikke måtte. I så tilfelle ville jeg jo hatt en motivasjon for jobben...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er dette en sommerjobb eller en fast deltidsjobb? Deltidsjobber innen denne bransjen vokser ikke på trær, så dersom det er det ville jeg tatt den for å få en fot innenfor, hvis jeg var deg. Hvis det derimot er en sommerjobb så hadde jeg ikke ofret deltidsjobben min for denne.

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er dette en sommerjobb eller en fast deltidsjobb? Deltidsjobber innen denne bransjen vokser ikke på trær, så dersom det er det ville jeg tatt den for å få en fot innenfor, hvis jeg var deg. Hvis det derimot er en sommerjobb så hadde jeg ikke ofret deltidsjobben min for denne.

Fast annenhver helg. Nei jeg innser det, problemet er bare at denne jobben kommer mest sannsynlig til å bety en stor nedgang i økonomien for meg. Den er dårligere betalt enn min andre deltidsjobb, og jeg får ikke noe rom for å utvikle meg videre har jeg forstått. Jeg kommer kun til å passe på at ingen rører noe, ikke noe mer.

Jeg er student, og leve av stipendet på 6700 kr går ikke for meg ihvertfall, halvparten forsvinner i husleie, pluss strøm, andre utgifter etc. Derfor tviler jeg og. Det er greit at det er en jobb innenfor en bransje jeg kanskje vil jobbe i senere, men akkurat nå, kan denne jobben gjøre at jeg ikke får det til å gå rundt økonomisk. Så jeg er litt i tvil om jeg skal ta den :( Jeg tror jeg heller mot å takke nei, jeg får svar denne uken. Så vi får se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...