Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et supert jobbmiljø der jeg jobber, men det er en person som skaper sur stemning. Hun er sur og gretten, hater sjefen, klager på sjefen til alle oss andre (som forsåvidt er veldig fornøyd med sjefen)

Her for en tid tilbake fortalte hun meg noe om en annen ansatt som var veldig alvorlig. Sjefen hadde behandlet henne helt forferdelig. Så jeg gikk til vedkommende og spurte (siden jeg er tillitsvalgt) og da hadde dette aldri funnet sted! Så altså, hun lyger for å sette sjefen i dårlig lys.

Vi hadde en samtale om dette nylig, og da nektet hun for alt og kalte meg en løyner. Etterfulgt av at hun sprang på do og grein.

Jeg vet jo at jeg har rett! Og når hun sier at hun aldri har sagt noe slikt?

Jeg vet også at hun har sagt det til andre, men de vil ikke komme i noen konflikt.

Nå vil hun jo ikke ha noe å gjøre med meg og mener jeg bare dikter opp.

Skrevet

Vi har et supert jobbmiljø der jeg jobber, men det er en person som skaper sur stemning. Hun er sur og gretten, hater sjefen, klager på sjefen til alle oss andre (som forsåvidt er veldig fornøyd med sjefen)

Her for en tid tilbake fortalte hun meg noe om en annen ansatt som var veldig alvorlig. Sjefen hadde behandlet henne helt forferdelig. Så jeg gikk til vedkommende og spurte (siden jeg er tillitsvalgt) og da hadde dette aldri funnet sted! Så altså, hun lyger for å sette sjefen i dårlig lys.

Vi hadde en samtale om dette nylig, og da nektet hun for alt og kalte meg en løyner. Etterfulgt av at hun sprang på do og grein.

Jeg vet også at hun har sagt det til andre, men de vil ikke komme i noen konflikt.

Og du er helt sikker at den andre ansatte snakker sant? og ikke lyver fordi hun ikke vil at du skal ta tak i dette? Og jeg ville i første omgang tenk over om det er noe å henge seg opp i egentlig, hvis ingen vil komme opp i noen konflikt så kan jo det tyde på de anser dette som bagateller?

Vil det ikke være bedre å bare si til denne kollegaen at dere ikke vil høre negativt snakk om sjefen og heller be henne snakke om noe annet, hjelper ikke det så si rett ut at dere har annet å gjøre en høre på henne og gå derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon. Har dessverre ikke så mange råd å komme med, da min situasjo løste seg (på en måte) av seg selv. Men det var masse irritasjon i bildet før det skjedde!

Dette mennesket løy også om masse rart, og startet en heksejakt mot en av de andre ansatte. Diktet opp samtaler hun hadde hatt med sjefen om at vi måtte holde øye med en andre ansatte så han hadde nok å ta henne på for å få henne oppsagt. Hun førte logg og alt...

Jeg ble til slutt så lei av hele mennesket og jobbsituasjonen at jeg satset på jobb et annet sted. Da jeg sto på gamlejobben den aller siste dagen i oppsigelsestiden kom hun bort til meg og sa "Gjett hvor jeg har vært på jobbintervju!". Nei, ikke visste jeg... "På samme sted som du skal begynne å jobbe. Vi skal bli kollegaer igjen, jippi!!!". Jeg hadde lyst å krype sammen i et hjørne og grine.

Etter å ha fått summet meg dro jeg til den nye sjefen min, og hadde en samtale med henne om dette mennesket. Vi ble begge enige om å gi henne en ny sjanse, og heller være litt observante hvis det dukket opp rare historier.

Jeg holdt min del av avtalen, og holdt meg langt unna å nevne noe om oppførselen hennes til andre. Men jeg må si jeg badet i skadefryd (fy meg!) da noen på pauserommet brøt ut styggord i fortvilelse over henne, etter at hun hadde jobbet der i en måned. Hun hadde fortsatt i samme spor, og irritert på seg samtlige av de andre ansatte. Så kontrakten hennes ble ikke fornyet etter den gikk ut, og siden har jeg ikke hørt fra henne ;)

• Liker 2
Skrevet

Ja, stoler mer på henne. Hun andre har fart med løgn, baksnakking og sier akkurat det som passer henne ganske så lenge. Så nå hadde vi noe å "ta" henne for, men da bare nekter hun.

Så nekter jo hun for at ho hadde sagt det til meg også. Så det er jo ikke den andre parten som lyger, det går jo ikke.

Irriterende situasjon!

Skrevet

Høres ut som om hun har personlige problemer, kanskje psykiske problemer.

Hvis det er tilfellet er det ikke nødvendig å lage noen "konflikt" ut av det. For at hun ikke skal ødelegge arbeidsmiljøet totalt er det viktig at dere er åpne både med hverandre, sjefen og henne om at dette er et problem. Ikke gi inntrykk av at dere rotter dere sammen (selv om hun kanskje vil se det slik likevel).

Det blir til sist sjefens ansvar å handle i dette tilfellet hvis hun forsurer hverdagen såpass at kolleger mistrives. Ha en åpen dialog, og undersøk om jenta får den hjelpen hun trenger eller har noen å snakke med.

Skrevet

Har vert inne på den tanken der flere ganger. Det har forekommet noen episoder som flere har sett, men som hun nekter for til noen, men til andre legger ut om (og det er helst de helt nye)

Men vi vet jo ikke om det er psykiske problem ho har, eller om ho bare er sånn. Kan ikke gi henne særbehandling uten å vite noe.

Og da mener ikke jeg at vi skal pumpe henne for info å få henne til å legge ut i det lange og det brede, men vere open og si at "ja, eg har et problem".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...