Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

trygt å reise alene til steder som:

st petersburg??, de baltiske landene??, praha??, osv osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mener du selve flyreisen eller hele opplegget?

Selv har jeg to jenter som reiste til Spania alene som 13 og 11 år.

De ble jo møtt på flyplassen i Alicante.

Før der var de i UK. Og måtte reise alene tilbake. Yngste min hadde assistent. Men eldste gikk nå med dem.

Endret av Beauté
AnonymBruker
Skrevet

Mener du selve flyreisen eller hele opplegget?

Selv har jeg to jenter som reiste til Spania alene som 13 og 11 år.

tenker ikke på barn, tenker sånn generellt.

Skrevet

Oi jeg beklager.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist en del i Russland, både alene og sammen noen.

Jeg tror jeg ville reist sammen noen hvis jeg skulle dit. Det er mest pga at russerne man møter i servicebransjen ikke alltid har varme smil å møte en med. Da kan det være godt å ha en venn man kan ha en hyggelig tone med mens man venter i laaaange køer (som man gjerne gjør der borte, uansett hva man skal).

Kan du språket, er det litt lettere.

De baltiske landene har jeg ikke reist alene i, men der ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å gjøre det. Det er mye mer lettvint å være der. Samme med Praha, for eksempel.

Jeg har hatt to ubehagelige opplevelser alene - den ene var sent på kveldstid på gaten i Praha, den andre var tilsvarende tidspunkt på gaten i Mongolia. I begge disse situasjonene ble jeg fotfulgt av en mann som ikke så ut som han hadde rent mel i posen. Det var ekkelt, og jeg var sjeleglad da jeg kom meg inn i hotellresepsjonen (hotellene lå i noen mørke sidegater). Mannen i Praha kom fortere og fortere innpå meg, og var bare et par meter unna meg da jeg kom til hotellinngangen. Da styrte han unna.

Det gjelder å velge hotell med omhu, gjerne et med en hyggelig restaurant eller bar som man kan henge i om kvelden så man slipper å gå så mye i gatene sent på kvelden.

Selv om det kanskje ikke er så eksotisk, har jeg hatt mine beste aleneturer i byer som København, Amsterdam og London.

Skrevet

Har liker godt å reise alene, og har reist til london, krakow, praha og københavn. Har da bodd på greie hoteller, dvs fra 3-4 stjerner. Kan ikke si jeg har følt meg utrygg noe sted, men har tatt visse forholdsregler,og det bør man jo også gjøre her til lands.. Om man oppfører seg høflig mot folk, unngår å gå ute for sent, drikke seg full, og om man er forsiktig i forhold til å innvolvere seg og bli med fremmede, så tror jeg man kan føle seg rimelig trygg, og ha en super aleneferie! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...