AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Hei! Jeg begynte å trene for ca en måned siden, og før det trente jeg så og si aldri. Veide da 60-61kg og er 170 høy. Jeg er ikke syl"tynn" i den forstand, for det har jeg ikke anlegg til (har kanskje litt kraftig beinbygging?), men jeg har en slank figur med kvinnelige former som jeg egentlig er KJEMPE fornøy med. Det jeg vil få ut av treningen er å beholde ca samme størrelsen på kroppen som jeg har, bare at det overflødige fettet heller blir byttet ut med litt mer muskler, og altså stramme opp kroppen (da spesielt lårene og rumpa). Får ofte komplimenter for kroppen min for den ser veldig bra ut med klær PÅ, men er ikke så veldig stram under Jeg trener hver dag, bortsett fra noen ganger 1-2 dager i uka (i helgene hvis åpningstidene ikke passer med jobbvaktene, men det varierer), og da trener jeg kondisjon og bein annenhver dag, og overkroppen annenhver dag. De dagene jeg trener kondisjon og bein jogger jeg først i 30 min som regel, er på ellipsemaskinen i 25 min og sykler noen ganger. Etter det tar jeg knebøy, beinpress og andre øvelser for beina. De dagene jeg trener overkroppen trener jeg ikke noen kondisjon i forkant (svømmer noen få ganger), men går rett på styrkeapparatene for forskjellige muskelgrupper. Det jeg egentlig lurer på er, høres dette bra ut? Jeg har allerede merket at jeg har fått mer muskler i armene og kanskje litt i lårene. Jeg har IKKE lyst til å bli veldig mye større som jeg skrev istad, jeg har lyst på mer muskler ja, men jeg har ikke lyst på store, muskuløse bein hvis dere skjønner - vil bare stramme opp. Dere som har peiling på trening, har dere forøvrig noen tips å komme med?
Gjest lysegul Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Og forresten, tror dere jeg forbrenner nok fett med kondisjontrening på 45-60 minutter annenhver dag? Har i tillegg en jobb hvor jeg kun går og står og arbeider i 6 timer, og går gjerne fra og til jobb noen ganger (25 min).
Tullepia Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Hei! Jeg begynte å trene for ca en måned siden, og før det trente jeg så og si aldri. Veide da 60-61kg og er 170 høy. Jeg er ikke syl"tynn" i den forstand, for det har jeg ikke anlegg til (har kanskje litt kraftig beinbygging?), men jeg har en slank figur med kvinnelige former som jeg egentlig er KJEMPE fornøy med. Det jeg vil få ut av treningen er å beholde ca samme størrelsen på kroppen som jeg har, bare at det overflødige fettet heller blir byttet ut med litt mer muskler, og altså stramme opp kroppen (da spesielt lårene og rumpa). Får ofte komplimenter for kroppen min for den ser veldig bra ut med klær PÅ, men er ikke så veldig stram under Jeg trener hver dag, bortsett fra noen ganger 1-2 dager i uka (i helgene hvis åpningstidene ikke passer med jobbvaktene, men det varierer), og da trener jeg kondisjon og bein annenhver dag, og overkroppen annenhver dag. De dagene jeg trener kondisjon og bein jogger jeg først i 30 min som regel, er på ellipsemaskinen i 25 min og sykler noen ganger. Etter det tar jeg knebøy, beinpress og andre øvelser for beina. De dagene jeg trener overkroppen trener jeg ikke noen kondisjon i forkant (svømmer noen få ganger), men går rett på styrkeapparatene for forskjellige muskelgrupper. For det første: KJEMPEFLOTT at du trener! Kjempebra! Det jeg egentlig lurer på er, høres dette bra ut? Jeg har allerede merket at jeg har fått mer muskler i armene og kanskje litt i lårene. Jeg har IKKE lyst til å bli veldig mye større som jeg skrev istad, jeg har lyst på mer muskler ja, men jeg har ikke lyst på store, muskuløse bein hvis dere skjønner - vil bare stramme opp. Dere som har peiling på trening, har dere forøvrig noen tips å komme med? Jenter har fra naturen av ikke anlegg til å få så mye muskler, så ikke vær redd for å ta i så det svir når du trener styrke. Du kommer ikke til å få bulende muskler likevel, det kommer bra til å stramme deg opp. Skal du klare å bli en muskelbygger må du trene på et helt annet nivå, så dette kan du bare slappe av med og ikke tenke mer på. Hvis du vil beholde vekta og stramme opp er det lurt å tenke tre-delt: Styrke to ganger i uka, kondisjonstrening en gang i uka + hverdagsmosjon. (Du kan gjerne trene oftere, altså) Husk at du må ha en pause på 48 timer mellom hver styrkeøkt slik at kroppen får restituert seg. Du kan gjerne bytte ut en langøkt med en intervall-trening (4minutter raskt løp, 4 minutters pause fire ganger). Da får du kondisen raskt opp. Husk å alltid varme opp før du trener styrke, 10-15 minutter. Før hver styrkeøvelse kan du først gjøre øvelsen med lette vekter som oppvarming, deretter legge på tunge vekter. Ta øvelsene 3x12 ganger med 1 minutts pause mellom settene. Det skal være så tungt at du bare akkurat klarer å gjennomføre. Du får ingen resultater hvis du ikke må ta hardt i. Husk å ta alle de store muskelgruppene. Knebøy, markløft, beinpress, og øvelser for rygg, bryst, armer, mage. Ta tak i en av de ansatte på treningsstudioet og få dem til å vise deg gode øvelser! Spis litt frukt etter styrketreningen, og få i deg proteiner (for eksempel fisk- eller kyllingmiddag) innen det har gått to timer. Da får musklene restituert seg og bygget seg opp (og igjen: jenter får bare ikke kjempestore muskler. På jenter blir kroppen strammere). Lykke til og fortsett den gode jobben
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Takk for flott svar! Men tror du/dere at kondisjonstrening annenhver dag på ca 60 minutter er nok for å forbrenne bort det overflødige fettet? Og er det slik at når jeg trener styrke, så blir på en måte automatisk litt fett byttet ut med muskler, eller blir det bare masse muskler under alt fettet?
Tullepia Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Takk for flott svar! Men tror du/dere at kondisjonstrening annenhver dag på ca 60 minutter er nok for å forbrenne bort det overflødige fettet? Og er det slik at når jeg trener styrke, så blir på en måte automatisk litt fett byttet ut med muskler, eller blir det bare masse muskler under alt fettet? 60 minutter annenhver dag er nesten i overkant, spør du meg, så slank som du er :-) Prøv å bytte ut en av øktene med intervalltrening på 4x4minutter, det sender kondisen til himmels! Når du trener styrke øker det forbrenningen. Fettet blir byttet ut med muskler, ja, slik at vekten kan øke, men kroppen blir strammere og slankere. Du får IKKE bulemuskler - fordi du er jente! Jenter har ikke anlegg til å få kjempemuskler, da skal du trene på et heeeelt annet nivå. Du får i stedet en strammere, slankere og velproposjonert kropp som er sterk og sunn.
Leifr Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 Jenter har ikke anlegg til å få kjempemuskler, da skal du trene på et heeeelt annet nivå. De der digre kvinnelige kroppsbyggerne man ser bilder av -- de har trent som noen tullinger i årevis, spist som en stall full av hester, og (kremt) benyttet seg av ymse former for farmasøytisk assistanse. Norges mest lovende unge styrkeløfterdame ser ut sånn som dette:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå