AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har regnet ut at jeg hadde 90 600,- i inntekt i 2010, og har funnet ut at jeg betalte 34 000,- i skatt. Når jeg regner ut skatten på skatteetaten.no sin skatteberegning for å finne ut om jeg vil få igjen på skatten, så står det at ut av inntektssummen så skal jeg betale 11 000,- i skatt, og får derfor igjen ca 23 000,- til gode på skatten. Men kan det stemme med 11 000 i skatt av 90 600 ?? synes det hørtes lite ut eller?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 ts her glemte og skrive at på skattekortet så står det: Beregnet skattetrekk ut fra forventet formue, inntekt og fradrag.... 30 061,- skattekortet er beregnet ut ifra en årslønn på 120 000,- ca om jeg husker rett, har tabelltrekk.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Det kan nok stemme. Jeg brukte kalkulatoren på dinepenger. Regner med du er ugift og ikke har store fradrag, lån??
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Det kan nok stemme. Jeg brukte kalkulatoren på dinepenger. Regner med du er ugift og ikke har store fradrag, lån?? skal sjekke ut den kalkulatoren også er ugift ja og har kun 19000 i lån, den var på 21000 i fjor da, vet ikke hva som telles jeg men.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 11 000,- der også....da er det vell ikke annet enn og glede seg til i juni HERLIG!
lulle Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Jeg har regnet ut at jeg hadde 90 600,- i inntekt i 2010, og har funnet ut at jeg betalte 34 000,- i skatt. Når jeg regner ut skatten på skatteetaten.no sin skatteberegning for å finne ut om jeg vil få igjen på skatten, så står det at ut av inntektssummen så skal jeg betale 11 000,- i skatt, og får derfor igjen ca 23 000,- til gode på skatten. Men kan det stemme med 11 000 i skatt av 90 600 ?? synes det hørtes lite ut eller? Dette stemmer. Du får bl.a. fratrekk pga lav skatteevne. Gled deg :-)
O'hara Skrevet 4. mars 2011 #7 Skrevet 4. mars 2011 (endret) Bruk denne kalkulatoren Så legger du inn de tallene som du har fått i lønns- og trekksoppgaven(e) din(e) Endret 4. mars 2011 av O'hara
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2011 #8 Skrevet 4. mars 2011 Bruk denne kalkulatoren Så legger du inn de tallene som du har fått i lønns- og trekksoppgaven(e) din(e) det er den kalkulatoren jeg har brukt holder det ikke med og finne frem alle lønnslippene og regne sammen? jeg hadde 3 forskjellige arb.givere i fjor og har ikke fått alle lønns og trekkoppgavene fra alle enda.
O'hara Skrevet 4. mars 2011 #9 Skrevet 4. mars 2011 Joda, om du har alle lønnslippene så burde det bli riktig. Du ser der hva du skal ha betalt i skatt og trekker fra det du har betalt, og voila, der er svaret Forøvrig ville jeg ha etterlyst lønns- og trekksoppgavene fra de arbeidsgiverne du ikke har fått de fra allerede. Der står det hva arbeidsgiver har innberettet for deg til myndighetene. Det kan skje feil, og strengt talt burde vi alle summere lønnsslippene gjennom året og sjekke det opp mot lønns- og trekksoppgaven. (Ikke mange som gjør det?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå