Sola^ Skrevet 1. mars 2011 #1 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei, eg sitter i dag med ein bachelor innen IT/medie. Har fast jobb og jobber med brukergrensesnitt og trives greit med kollegaer. Har begynt å gå litt lei av jobben. Ønsker noko som er meir praktisk. Blir rastlaus foran pc'en. Det betyr jo at eg ikkje er veldig gira på det eg holder på med og mister litt fokus. Er redd for å bli sittende fast i denne stillinga utan muligheter til å bytte viss eg måtte trenge det (t.d. ved flytting). Vurderer heile tida om eg skal studere meir, studere noko anna, bytte yrke ++ Både for å sitte tryggere i arbeidsmarkedet og for å få litt meir ut av jobben. Eg sitter ganske behagleg i det økonomisk i dag. Ingen enorme boliglån å ta hensyn til, så har råd til å gå noko ned i lønn viss det er nødvendig. Eg er kreativ med god praktisk sans, sosial, men ein smule distré og ustrukturert. Har fundert på mange forskjellige muligheter. Alt i frå ingeniøryrker til praktiske yrker. Kva finnes av praktiske og kreative yrker som fører til ein nokelunne trygg jobb? Vil sitte mindre foran pc'en, bruke meir av mine kreative evner, men samstundes ha ein trygg arbeidssituasjon der det går an å få ny jobb viss me flytter på oss. Gjerne litt sosial jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FatallyYours Skrevet 1. mars 2011 #2 Del Skrevet 1. mars 2011 interiør da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aria. Skrevet 2. mars 2011 #3 Del Skrevet 2. mars 2011 Har det på samme måte som deg. Sitter og rister i bena bak pc'en når klokka er 12. Er også svært lite strukturert, dessverre. Hva med bioingeniør? De tjener vel ganske greit, noenlunde variert arbeids dag (?) pluss at jeg tror du ganske lett får jobb etter studie. Tror det er et ganske sikkert yrke som det er stort behov for og alltid vil være behov for (mtp dårlige tider osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
origin Skrevet 2. mars 2011 #4 Del Skrevet 2. mars 2011 har du sett inne på den kreative fagskolen sine sider om det er noe der? http://www.norgeskreativefagskole.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. mars 2011 #5 Del Skrevet 2. mars 2011 ta en titt på jobbfeber.no. Kanskje du finner ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 7. mars 2011 interiør da? Trur det er vanskeleg å få ein trygg og sikker jobb innen interiør. Interiør virker som eit kjekt yrke, men eg brenner vel ikkje heilt for det. Har det på samme måte som deg. Sitter og rister i bena bak pc'en når klokka er 12. Er også svært lite strukturert, dessverre. Hva med bioingeniør? De tjener vel ganske greit, noenlunde variert arbeids dag (?) pluss at jeg tror du ganske lett får jobb etter studie. Tror det er et ganske sikkert yrke som det er stort behov for og alltid vil være behov for (mtp dårlige tider osv.) Har du tips for å bli meir strukturert? Trur eg trenger nokon gode tips der. Skulle ha tatt meg eit kurs i å bli strukturert Hehe. Aner ikkje korleis bioingeniør er, eller kva dei gjer. Jobber på lab kanskje? Der bør ein iallfall vere strukturert. har du sett inne på den kreative fagskolen sine sider om det er noe der? http://www.norgeskreativefagskole.no/ Nei, har ikkje studert det veldig, men eg har kikka på det. Det som eg er mest redd for med slikt studier er korleis det er å få jobb i etterkant. 3d modelleringsjobber vokser blant anna ikkje på trær og det kan vere vanskeleg å få ny jobb i anna by. I tillegg er det ganske dyr utdanning sidan det er privat og krever ein del skulepenger. ta en titt på jobbfeber.no. Kanskje du finner ideer? Eg har tenkt og fundert i evigheter...tatt interessetester og lest på det eine og det andre studiet. Generelt kjem eg ut som ei potet på interessetester. Ingenting stort som utmerker seg verken eine vegen eller andre vegen. Føler det er å gamble å starte på nytt studie utan å vite om det er noko eg kjem til å ønske å jobbe med. Er få ting eg verkeleg brenner for. Er veldig glad i handarbeid, men det ein kan ikkje overleve ved å selge heimelaga produkter. Ikkje har eg inspirasjon til å masseprodusere handarbeid heller. Har fundert mange ganger på om det hadde vore kjekt å starte butikk, men eg har ikkje kunnskap til å starte opp, eller kunnskap om å drive butikk. Ei heller har eg finanser til å starte, eller ein partner som støtter tanken. I tillegg er det mange som har starta opp dei siste åra, så konkurransen har auka. Så enn så lenge så forblir det ein tanke som svirrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åselin Skrevet 7. mars 2011 #7 Del Skrevet 7. mars 2011 Hva med feks sivilingeniør? Der er det mye variert å hente. Men da trenger du vel ganske mye mer utdanning... eller rett og slett lærer? Kanskje litt vel "traust" men praktisk og kreativt er det faktisk! (hvis man bare vil). Jeg studerer selv et typisk kreativt fag, men det er vanskelig å få jobb og du må brenne for det for å satse på slike utdanninger (da mener jeg musikk, drama/teater, kunst ol). Hva med noe innenfor PR og markedsføring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 7. mars 2011 #8 Del Skrevet 7. mars 2011 Kreative førskolelærere kan vi ikke få for mange av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå