Gjest Rampunge Skrevet 3. mars 2011 #21 Skrevet 3. mars 2011 Om du virkelig har så lyst som du sier, så greier du ett år med påbygning! Barneskirenn;-) Man kommer ikke langt uten generell studiekompetanse om man har planer om å søke høyere utdanning i dag. Spesialkurs fra make-upskolen a/s eller ideologibrevkurs over tre mnd, kommer man ikke langt med.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #22 Skrevet 3. mars 2011 Vi tenkte sikkert i samme baner, men det var ikke det du skrev over. Du skrev at man måtte ha generell studiekompetanse for å komme inn på 23/5-regelen. Men det trenger man jo ikke, for da hadde man vel hovedsaklig søkt i ordinærkvoten? Du må jo ha generell studiekompetanse, for det får man, men kun ved å gå gjennom 23/5 regelen. Men jeg skjønner at du tenker på generelle studiekompetanse med tre år på allmenn (som det het før). Og det trenger man ikke, kun de seks fagene. Sammen med 5 års arbeidserfaring så får man studiekompetanse.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #23 Skrevet 3. mars 2011 Hva med å få deg en time hos en rådgiver? Så kan dere se gjennom hva du har og hva du mangler og hvordan dette best kan løses? Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #24 Skrevet 3. mars 2011 Du må jo ha generell studiekompetanse, for det får man, men kun ved å gå gjennom 23/5 regelen. Men jeg skjønner at du tenker på generelle studiekompetanse med tre år på allmenn (som det het før). Og det trenger man ikke, kun de seks fagene. Sammen med 5 års arbeidserfaring så får man studiekompetanse. Det er ikke bare arbeid som teller, om man har gjort noe annet i tillegg. •Arbeid ◦arbeid ◦omsorgsarbeid/omsorg for eigne barn •Militær-/sivilteneste •Utdanning ◦vidaregåande skole ◦høgare utdanning ◦folkehøgskolar ◦fagskolar ◦anna utdanning
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #25 Skrevet 3. mars 2011 Det er ikke bare arbeid som teller, om man har gjort noe annet i tillegg. •Arbeid ◦arbeid ◦omsorgsarbeid/omsorg for eigne barn •Militær-/sivilteneste •Utdanning ◦vidaregåande skole ◦høgare utdanning ◦folkehøgskolar ◦fagskolar ◦anna utdanning Jeg vet det, men orket ikke å skrive alt, siden det virket som om TS bare hadde jobbet. Også hjemme med egne barn inntil to år kan også tas med. Da er vel alt med tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2011 #26 Skrevet 3. mars 2011 Jeg vet det, men orket ikke å skrive alt, siden det virket som om TS bare hadde jobbet. Også hjemme med egne barn inntil to år kan også tas med. Da er vel alt med tror jeg. Og nå så jeg jo at du hadde tatt det med.
Personlig12 Skrevet 3. mars 2011 #27 Skrevet 3. mars 2011 Og husk at de kun har en 20% av plassene til de som kommer inn på dette. Du kan få min studiekompetanse, jeg mener, jeg trenger den jo ikke lengre? Jeg har prøvd å gi bort hjelpepleierutdannelsen min også, uten hell... Tvi tvi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå