babal Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har siden jeg fikk mensen for første gang vært plagd av sterke mensensmerter samme dag som jeg får TR på besøk. Det er da bare snakk om et par timer.. Jeg har regelmessige sykluser. Jeg har av og til noen perioder hvor jeg er plagd av forstoppelse og hard avføring. Vi har jo prøvd i ganske lang tid nå. Jeg har vært til gynekolog med ultralyd (alt fint) og til Dr Blakestad for undersøkelse av egglederne med kontrast (alt fint). Vet ikke om jeg rett og slett bare er helt hypokonder nå eller om jeg burde få sjekket ut det.. Har nok lest litt for mye på nettet og blitt helt opphengt i dette.. Burde jeg få sjekket ut det eller ville det sannsynligvis blitt funnet noe under de to gynekologitimene?
ebitt Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 (endret) Har du sjekket om du faktisk har eggløsning? Mannen bør kanskje få sjekket svømmerne sine også. Lykke til videre ihvertfall ) Endret 1. mars 2011 av ebitt
babal Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2011 Ja, har tatt flere eggløsningstester og i følge dem så har jeg et par fruktbare dager i mnd, mannen har også fått sjekket og han var innenfor normalfordelingen (nå vet vi ikke hvordan kvaliteten på svømmerne er)
ebitt Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Ok frustrerende greier. Vet altså slettes ikke hva du kan gjøre. Kanskje du kan få pergo for å øke sjangsene- er det en stund siden du var til undersøkelse tror jeg jeg ville bestille ny time å høre om det var noe å gjøre.
Athene Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Ikke les for mye rundt på nettet, det er mye tvilsom informasjon der ute, og det er vanskelig å sette en diagnose på seg selv. Det er litt for lett å kjenne seg igjen i alle mulige symptomer. Har dere vært prøvere et år så få henvisning til par-utredning. Da finner de ut av hva som er i veien og hva som ikke er det. Har du regelmessig syklus er neppe pergo som foreslått over et godt alternativ, det kan bare gjøre vondt værre. Menssmerter et par timer - det høres ikke ut som endometriose. Jeg har kramper, hodepine, kaster opp og besvimer i 1-2 dager, og har ikke endometriose.
babal Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2011 Hehe! Vet jeg ikke burde lese rundt på nettet og diagnosere meg selv med ditt og datt! Fort gjort når jeg bekymrer meg for grunnen til at det ikke klaffer mellom oss. Nå har vi iallefall kommet til enighet om at vi skal prøve litt til og sier at vi er i pp 2 nå, så vi glemmer alle månedene før det. Blir fulle pakker med eggløsningstester til etter sommeren før vi ber om videreutredning. Merket jeg ble stresset av det, så greit å sette en strek over det og ha et "mål" som vi begge er enige i. Samboeren er mer sånn at han tror at det bare ikke har klaffet til ennå, men at det vil gjøre det etterhvert, mens jeg på min side tror at det er noe feil oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå