Gå til innhold

Gave til mennesker som har alt?


Tjorven

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har fjernadoptert barn i 20 år, og nettopp fått et nytt barn nå. Så da blir det nok marsipanpølser i år som i fjor :wink:

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula
En kurv med forskjellige ting i som for eksempel:

Eller en kurv med:

kaffe

baileys

sjokolade

kjeks

servietter

to kopper

Eller en kurv med ting du vet de liker av drikke og snaks

Denne ideen likte jeg kjempegodt. Tror jeg skal gi det til mine foreldre og svigerforeldre. De er i den klassen " har alt" og jeg har tenkt mye på hva jeg skal gi dem. Men dette var et supert forslag- Skal kjøpe en fin kurv og pynte den. Vesla skal få tegne noen tegninger som også kan legges i. Takk for en god idè. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juleide

Jeg har i flere år nå valgt å gi gaveabonement på blader. Finner gjerne et blad som går på interesse, f.eks. "Gjør det selv", "Det beste", Maison, bilblad eller vanlige ukeblader. De fleste bladene har gjerne laget en pakke som er rimelig å gi bort. Til min mormor på over 90 år får gjerne gavekort på fotpleie. Hun fikk det for første gang for 5 år siden, og siden den gang har hun blitt fast kunde!

Lite penger? hva med å gi tjenester i gave? Er du glad i å lage mat kan en jo tilby seg selv å lage mat til selskap. Eller vaske huset til f.eks. ett familiemedlem/familie. Det hadde vært gave som hadde blitt verdsatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også veldig hyggelig å gi hjemmelagde gaver til folk som har alt....Et flettebrød bakt og krydret etter alle kunstens regler, nedlagt sild på et fint glass el krukke, hjemmebakte julekaker til de som ikke baker selv, hjemmelaget syltetøy, hjemmelagede marsipanfigurer el annet julegodt; brente mandler f eks. Hva m en hjemmelaget pate i en fransk keramikkform? Det ligger tid og omtanke bak slike gaver! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjenner noen som alltid lagde gravet ørret til besteforeldrene til jul. Den ble mye bedre enn den man kjøper i butikken og var alltid stor suksess.

Kiri :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En kokebok eller vinbok er jo alltid morsomt å få da. I hvert fall nå som det finnes så utrolig mange å velge mellom! Også med de flotte bildene..

Det er koselig med tingman lager selv og da, som såpe pakket i cellofan, eller kanskje forskjellige typerkonfekt i en litt dekroativ eske, osv.

Kokebøker er ikke for alle, jeg hater å lage mat, så jeg hadde blitt skikkelig skuffet om jeg hadde fått det.

Hjemmelagede gaver er moro å få - fra BARN! Voksne mennesker må da kunne gi bort noe bedre!

Synes det virker som om mange gir bort hva som helst som de liker å få/lage selv. Tenk nøye på mottageren når du planlegger hva du skal gi bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode tips.

Men dette er fortsatt ikke så lett nei. Synes det er gode disse tipsene om mat og kurver med diverse oppi.

Men min svigerfar er avholdmann, så da passer det ikke å gi bort vin el. liknende. Min svigermor er skikkelig husmor, og baker brød og masse kaker til jul. I tillegg lager hun så mye pålegg selv, at det er egentlig bare dumt å kjøpe ennå mer. Men kaffe er i grunnen en ide. En annen ting er jo gavekort, da kan de jo kjøpe det de selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagede gaver er moro å få - fra BARN! Voksne mennesker må da kunne gi bort noe bedre!

Synes det virker som om mange gir bort hva som helst som de liker å få/lage selv. Tenk nøye på mottageren når du planlegger hva du skal gi bort!

Nå er det faktisk flere rundt om som klarer å lage skikkelig bra ting selv da, og for mitt tilfelle så får jeg hvert år beskjed om (fra så godt som alle) at de hadde satt stor pris på noe jeg hadde laget selv! (og som 29 år regnes jeg vel ikke lenger som barn?) :wink:

Blir gjerne litt mer personlig når du lager noe selv.

Men klart, du skal alltid tenke nøye på mottageren når du planlegger hva du skal gi bort, uansett om du lager selv eller kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi opplevelser - kinobilletter, barnevakt, kakebaing ved behov, teatertur, middag... Ikke gi bort så sable mye TING!!! :-?

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det finnes også en organisasjon som heter Future&hope (tror de har webside www.f-h.no) som sørger for at bøndene i fattige land får sin del av provisjonen. Der har de masse gaveartikler samtidig som du støtter arbeidet deres. Hjemmesiden er litt dårlig, men det er mulig å bestille katalog der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...