Gå til innhold

Gave til mennesker som har alt?


Tjorven

Anbefalte innlegg

Hva gir man egentlig i gave til mennesker som har absolutt alt de trenger og mer til?

Jeg tenker da spesielt på foreldre/besteforeldre som har 1000 ting fra før. Vet at "opplevelses"-gaver er flotte gaver, men det er litt vanskelig å gi noe konkret når det ikke er så mye tilbud i området + at de bor langt unna. Vin e.l. er heller ikke noe godt alternativ.

Er det noen som har forslag på konkrete gaver man kan gi bort, en nyttig ting eller liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med litt velvære?  

Gavekort på aromaterapi falt iallefall i smak hos min mor :D

Skulle gjerne hatt ideer til ting begge kan få sammen... Men aromaterapi er faktisk en god ide til min mor. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker kan man vel egentlig aldri få nok av kan man?

Mat man ikke unner seg ellers går også an, selv om man da ikke kan ha det under treet... (fenalår, røkelaks, brente mandler på stort glass etc)

... hmm.. var det jeg kom på i slengen. Synes det er vanskelig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Gavekort på middag på en koselig resturant

* En helg på et hotell

* Melde dem på et kurs sammen. Det er mye bra rundt forbi.

(bare litt forslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

En kurv med forskjellige ting i som for eksempel:

Sjampo

Balsam

lotion

barberskum

barberhøvel

Ansiktsmaske

kremer av ulike slag

såpe

Eller en kurv med:

kaffe

baileys

sjokolade

kjeks

servietter

to kopper

Eller en kurv med:

vin

vinglass

frukt av ulike slag

snop de liker

kjeks og ost ( børvel da oppbevares i kjøleskap :wink: )

Eller en kurv med ting du vet de liker av drikke og snaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine besteforeldre pleier å få fotografier. Nå for tiden går det gjerne i barnet mitt, men før han ble født kunne jeg lage collager, finne fram gamle & glemte bilder som jeg forstørret og satte ny ramme på osv.

(...skulle gjerne hatt noen nye ideer nå, for denne er kanskje litt oppbrukt fra min side...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir ofte noe spiselig/drikkelig til de som har alt. I fjor lagde jeg kurver som inneholdt hjemmelaget likør, en pose god kaffe og sjokoladekonfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom de har alt sier det seg vel egentlig selv at de ikke trenger noe mer!??

Herregud!! Det finnes barn i denne verden som må ROTE i SØPPEL hver ENESTE dag for å finne mat nok til å overleve!

Her i Norge sitter vi og bekymrer oss over "hva vi skal gi i julepresang til de som har alt".

Mine foreldre har det meste, og dersom jeg ikke kommer på noe de kunne trenge (noe jeg sjelden kommer på), så får de ikke noe.

Heldigvis er de oppegående nok til ikke å måle min kjærlighet til dem i hvor store/flotte/kostbare gaver de får til jul!

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Når mennesker har alt, ja da ville jeg gitt dem et fjernadoptert barn, betalt den første giroen, og latt dem betale resten, for har de alt, ja da har de råd.

Og det er en fin gave, er det ikke det da? Fjernadopter i deres navn, men be om å få velkomstmappen og første giro til deg, så betaler du den, pakker inn velkomstinfoen, og legger under treet. (håper organisasjonen kan ordne det om man forklarer pent?)

En flott gave som jeg kommer til å gi mine foreldre et år. Det kan kanskje ta litt tid å organisere, så man bør tenke på det litt før jul. Kanskje blir det år... Ja, eller neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mennesker har alt, ja da ville jeg gitt dem et fjernadoptert barn, betalt den første giroen, og latt dem betale resten, for har de alt, ja da har de råd.

Se der Nelle. :D Nå kan du gi foreldrene dine en gave samtidig som du hjelper barna som roter i søpla! Ikke dårlig....

Helt ærlig så hadde jeg blitt lite fornøyd med å få noe som bandt meg til å betale penger hver måned. Jeg vil helst bestemme selv når og på hva jeg skal bruke penger. Det er jo også haugevis av andre organisasjoner som man kan gi penger til som man kan gi bort i gave. Eller man kan gi bort tjenester som f.eks hagearbeid eller snømåking. Perfekt for eldre mennesker som har alt. Kvalitetstid er jo en annen ting: pysjamasparty til venninner, kafetur med mor, paintball med bror, kino med kjæresten, zoologisk museum med tantebarnet osv osv. Alt må ikke være materielle ting, man kan gi av seg selv også. :wink:

Andre ting:

Scrapbook

Videominner e.l

Slektsforskning

Hjemmeside

Hjemmelaget eventyrbok

Personlige brevark

Collage av familiebilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Vel, årsaken til at jeg vil gjøre det slik med mine foreldre er at de snakker om at de skal gjøre det, de får seg bare ikke til å sende inn kupongen.

De HAR de 200 kronene i måneden. VI (som har langt tranger eøkonomi) har ei "datter" i Uganda, og mamma har snakket om at, ja det skulle de tatt og gjort. Men det blir bare med snakket, det forsvinner i alt annet på en måte. Hun titter dog etter små gaver vi skan sende til hennes "barnebarn". Hun elsker å skrive brev og jeg vet hun ville bli glad for å ha et slikt fadderbarn.

Og, skulle de av en eller annen grunn ikke ville ha en gave som bandt dem økonomisk, ja da hadde jeg "overtatt" den uten store problemer. En kan jo, ettersom den verdien man ønsker å legge i gaven, betale de x antall første månedene da.

Men selvsagt, vil man ikke gi noe som forplikter, ja da kan man gi en gave til en veldedig organisasjon i vedkommendes navn, null problem det sånnsett.

Men jeg har altså lyst til å gi mine foreldre et fadderbarn et år, dersom de ikke makker seg til å "bestille" det selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kokebok eller vinbok er jo alltid morsomt å få da. I hvert fall nå som det finnes så utrolig mange å velge mellom! Også med de flotte bildene..

Det er koselig med tingman lager selv og da, som såpe pakket i cellofan, eller kanskje forskjellige typerkonfekt i en litt dekroativ eske, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De fleste avtaler med fadderbarn binder deg ikke. Du står fritt til å si det opp dersom du vil. så ønsker ikke de å støtte det videre, så er jo det et valg de kan ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jepp, man kan si opp, men det føles kansje litt forpliktende når man får et innrammet bilde, brev med info og "dette er julegaven din i år", og så si opp i januar... føles kanskje ikke så lett for alle.

Men jeg vet altså at mine foreldre ville satt pris på det, så jeg kommer sikkert til å gjøre det, om ikke i år, så neste år, får se hva jeg får til.... Har lyst i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...