Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg så sinnsykt lei av å ha det forferdelige rødskjæret i håret, at jeg nesten vurderer å ta en britney og barbere av alt og finne meg en parykk UTEN rødskjær!!!!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, det har vært slik, forferdelig halv-rødt, i over ett år nå. Jeg har farget over med ask mange ganger, vært hos frisør og sagt at jeg vil ha vekk det røde, men det dukker opp igjen etter en ukes tid.

Noen som har noen tips? Eller går det rett og slett aldri ann å bli kvitt det??? HATER det! har egentlig kjempefint tykt langt hår, men føler at alt bare er ødelagt pga det røde som jeg virkelig ikke kler.

Kan noen anbefale en god shampo som tar vekk rødskjær? Jeg vurderer og bleke det, for å få det litt lysere brunt, vil dette hjelpe??

Setter virkelig pris på svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg så sinnsykt lei av å ha det forferdelige rødskjæret i håret, at jeg nesten vurderer å ta en britney og barbere av alt og finne meg en parykk UTEN rødskjær!!!!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, det har vært slik, forferdelig halv-rødt, i over ett år nå. Jeg har farget over med ask mange ganger, vært hos frisør og sagt at jeg vil ha vekk det røde, men det dukker opp igjen etter en ukes tid.

Noen som har noen tips? Eller går det rett og slett aldri ann å bli kvitt det??? HATER det! har egentlig kjempefint tykt langt hår, men føler at alt bare er ødelagt pga det røde som jeg virkelig ikke kler.

Kan noen anbefale en god shampo som tar vekk rødskjær? Jeg vurderer og bleke det, for å få det litt lysere brunt, vil dette hjelpe??

kjøp en glansvask og ta innimellom. shampo med grønt i vet jeg ikke om, men om du finner det, gi gjerne lyd :)

Skrevet

Hei.

Det som skjer med håret ditt er at underlagsfargen kommer frem. Utifra det du forklarer, så virker som om håret ditt ligger på rundt en brun til lys brun.

Hadde ikke håret ditt vært farget fra før og det ligger naturlig på 4(brun), så kunne man farget med 4(brun) klassisk farge(100% dekkende) med 9% h2o2. Dette vil gjøre to ting samtidig. Først så lysner håret fra 4(brun) til 7(blond) også farger samtidig til 4(brun). Siden håret har blitt oskidert til 7(blond), så er underlaget orange og for en 4(brun), så blir det enklere for fargen å dekke underlaget.

Men siden håret ditt er farget fra før, så må man nok ty til avfarging. Grunnen til dette er at uansett hva slags glansvask du bruker, så vil den ikke dekke underlagsfargen(rødt).

Skal du dekke underlagsfarge, så må man bruke naturfarge eller klassisk farge som er 100% dekkende. Men da blir det litt mørkere også.

Håper det hjelper:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hjelper :)

Tusen takk for svar, begge to. Er ganske frustrert over dette, så trengte sårt noen tips.

Jeg skal ta med beskrivelsen din til en frisørsalong frisørioslo og høre om de kan gjøre det.

Det stemmer at jeg egentlig har brunt hår, helt vanlig brunt, mer mørkt enn lyst, alt etter hvilken årstid det er..

Mange sier også at man bør pigmentere håret før man farger det?? Ville dette ha noe hensikt for meg?

Jeg spurte frisøren om avfarging en gang, men hun sa at det da ville bli enda mer rødt... :klo:

Ikke vet jeg, men siden du mest sannsynlig er frisør i oslo :hallo: ?? Så kan du kanskje anbefale et sted hvor de vet hva de skal gjøre med håret mitt? Har vært et sted, der var det to unge jenter, og de visste tydeligvis ikke helt hva de drev med, de diskuterte seg i mellom hele tiden, og ble aldri helt enige.

Skrevet

Ja, det hjelper :)

Tusen takk for svar, begge to. Er ganske frustrert over dette, så trengte sårt noen tips.

Jeg skal ta med beskrivelsen din til en frisørsalong frisørioslo og høre om de kan gjøre det.

Det stemmer at jeg egentlig har brunt hår, helt vanlig brunt, mer mørkt enn lyst, alt etter hvilken årstid det er..

Mange sier også at man bør pigmentere håret før man farger det?? Ville dette ha noe hensikt for meg?

Jeg spurte frisøren om avfarging en gang, men hun sa at det da ville bli enda mer rødt... :klo:

Ikke vet jeg, men siden du mest sannsynlig er frisør i oslo :hallo: ?? Så kan du kanskje anbefale et sted hvor de vet hva de skal gjøre med håret mitt? Har vært et sted, der var det to unge jenter, og de visste tydeligvis ikke helt hva de drev med, de diskuterte seg i mellom hele tiden, og ble aldri helt enige.

Du har de to alternativene med å farge det ned eller avfarge for så å farge inn med klassisk farge.

Først, så er det med forpigmentering: forpigmentering trenger man bare dersom håret mangler det underlaget som den "nye" fargen man skal bruke ligger på. I ditt tilfelle så er det brunt og underlaget der er rødt. Det har du allerede, så forpigmentering er ikke noe jeg ville anbefalt til håret ditt. Men for å sikre at det blir en solid farge som ikke lar det røde skinne gjennom så bør man bruke en farge med kun naturfarge og helst ikke refleks, altså klassisk 100% dekkende farge. En slik farge er det man også for å dekke grått hår fullstendig.

Dersom du forteller dette til din frisør og din frisør ikke misforstår:S, så regner jeg med at det kommer til å gå bra:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...