I0lsen Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg postet denne posten på helt feil sted i forumet i sted, så nå prøver jeg på nytt ! takk for alle svar Hei ! Jeg er egentlig naturlig blond i håret, men en gang i tiden farget jeg håret mitt i en spesiell farge. lyst/hvit oppe og mørkt/svart under. Det angrer jeg på den dag i dag fordi nå sitter jeg med et voldsomt problem. For ca 6 måneder siden fant jeg ut at jeg ville ha min naturlige hårfarge tilbake igjen, så da gikk jeg til frisør å farget håret brunt. Selvfølgelig ble det 2 forskjellige brunfarger i og med at jeg hadde to kontrast farger fra før. Så toppen av hodet mitt ble lysebrunt og det underste ble mørkebrunt. For å få en jevnere farge farget jeg hele håret brunt en gang til, men da hjemme. Siden da har jeg stripet håret mitt med H&M striping og jeg har egentlig vært veldig fornøyd med resultatet. Men for noen dager siden ble jeg rett og slett utrolig lei av å være brunette, så jeg kjøpte polly L1+ (eller noe lignende) og bleket hele håret. Så nå sitter jeg her med orange/gult hår og 1 pakke striping fra H&M. Jeg kommer meg ingen vei før til fredag, og da går turen til en bursdagsfest. Jeg har ikke særlig lyst å komme dit med orange og gult hår. Så jeg lurer på, burde jeg stripe håret mitt eller bare ta alt fargen i stripepakken og farge det? Og det er tilfeldigvis ingen gode råd for å få vekk gul/orangeskjær ? Jeg bor ganske øde og har ikke fått billappen enda så det er ikke så lett å få tak i sølv/lilla shampo.. Håper på kjapt svar !
Frisørioslo Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Jeg postet denne posten på helt feil sted i forumet i sted, så nå prøver jeg på nytt ! takk for alle svar Hei ! Jeg er egentlig naturlig blond i håret, men en gang i tiden farget jeg håret mitt i en spesiell farge. lyst/hvit oppe og mørkt/svart under. Det angrer jeg på den dag i dag fordi nå sitter jeg med et voldsomt problem. For ca 6 måneder siden fant jeg ut at jeg ville ha min naturlige hårfarge tilbake igjen, så da gikk jeg til frisør å farget håret brunt. Selvfølgelig ble det 2 forskjellige brunfarger i og med at jeg hadde to kontrast farger fra før. Så toppen av hodet mitt ble lysebrunt og det underste ble mørkebrunt. For å få en jevnere farge farget jeg hele håret brunt en gang til, men da hjemme. Siden da har jeg stripet håret mitt med H&M striping og jeg har egentlig vært veldig fornøyd med resultatet. Men for noen dager siden ble jeg rett og slett utrolig lei av å være brunette, så jeg kjøpte polly L1+ (eller noe lignende) og bleket hele håret. Så nå sitter jeg her med orange/gult hår og 1 pakke striping fra H&M. Jeg kommer meg ingen vei før til fredag, og da går turen til en bursdagsfest. Jeg har ikke særlig lyst å komme dit med orange og gult hår. Så jeg lurer på, burde jeg stripe håret mitt eller bare ta alt fargen i stripepakken og farge det? Og det er tilfeldigvis ingen gode råd for å få vekk gul/orangeskjær ? Jeg bor ganske øde og har ikke fått billappen enda så det er ikke så lett å få tak i sølv/lilla shampo.. Håper på kjapt svar ! Hei. Det høres ut som om du har stor jobb foran deg. Du har i utgangspunktet to alternativer. 1. Bli mørkere igjen. Men husk forpigmentering. F.eks. lys brunt hår trenger rød pigmenter. 2. Avfarging først for å fjerne og evt jevne de forskjellige fargene. Du må evt få fjernet de orange og gule pigmentene før en evt innfarging ellers vil de bare skinne gjennom. Et lite råd, når det gjelder fargeteknikk. Dersom du har lite tid, så kan konsentrere deg om de viktigste områdene av håret. F.eks. toppen. Dersom toppen av håret ser bra ut, så vil det dekke resten og dersom du velger å holde deg lyst, så vil kommende sommer hjelpe deg med resten av håret som er under. Gi meg en tilbakemelding om hvordan det blir:) lykke til:)
HenrietteH Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Les på bloggen min, har skrevet litt produktanbefalinger: http://henriettehodne.blogg.no/1296380325_sliter_du_med_gult_hr.html Hilsen Henriette
I0lsen Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2011 tusen takk for svar :D Nei jeg gjorde slik du sa, konsentrerte meg om de viktigste punktene. Der det var mest missfarging. Og nå ser håret helt greit ut, men skal farge det mørkeste av håret enda engang ! Håper alt i alt at jeg blir fornøyd. jeg sier bare takk og lov at bølgetanga eksisterer ! slik at jeg gir håret litt liv og at missfargingen forsvinner litt inn i håret. Skal si ifra hvordan det er etter neste farging ! Og igjen takker for svar !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå