Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ansatt i en salong der man legger negler (jeg jobber som negleteknikker), men uheldigvis har jeg fått meg en låst nakke og høyre skulder/arm så jeg får ikke brukt høyre armen så mye wom man gjør normalt.

Jeg har blitt sykemeldt pga dette og kiropraktoren min nekter meg å jobbe nå.

Men problemet mitt er at sjefen "maser" om når jeg kan komme tilbake og jeg er litt redd for da at hun kan gi meg sparken for jeg får ikke kommet tilbake med det samme.

Jeg får vel å ta med at jeg skal slutte til høsten for jeg skal starte å studere, men jeg har jo skrevet arbeidskontrakt og slik.

Da må jeg spørre: kan hun gi meg da sparken nå bae pga jeg er sykemeldt????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hun kan ikke gi deg sparken fordi du er sykemeldt.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Nei, du har oppsigelsesvern som sykemeldt og kan ikke sies opp på grunn av sykdom de første 12 månedene av sykdommen.

Endret av Spinell
Skrevet

Hm, må innrømme at jeg er litt usikker på om hun kan gi deg sparken. Men tviler på at hun kan dette så lenge du er sykmeldt.

Men hvis dere er en IA bedrift så er hun jo pliktig til å tilrettelegge slik at du kan komme deg i jobb igjen.

Skrevet

Hm, må innrømme at jeg er litt usikker på om hun kan gi deg sparken. Men tviler på at hun kan dette så lenge du er sykmeldt.

Men hvis dere er en IA bedrift så er hun jo pliktig til å tilrettelegge slik at du kan komme deg i jobb igjen.

Jeg får nok ikke jobbet med armen. Jeg har svak gripesans og får ikke løftet armen så høyt, så å jobbe med negler kan jeg ikke gjøre nå

Skrevet

Jeg er ansatt i en salong der man legger negler (jeg jobber som negleteknikker), men uheldigvis har jeg fått meg en låst nakke og høyre skulder/arm så jeg får ikke brukt høyre armen så mye wom man gjør normalt.

Jeg har blitt sykemeldt pga dette og kiropraktoren min nekter meg å jobbe nå.

Men problemet mitt er at sjefen "maser" om når jeg kan komme tilbake og jeg er litt redd for da at hun kan gi meg sparken for jeg får ikke kommet tilbake med det samme.

Jeg får vel å ta med at jeg skal slutte til høsten for jeg skal starte å studere, men jeg har jo skrevet arbeidskontrakt og slik.

Da må jeg spørre: kan hun gi meg da sparken nå bae pga jeg er sykemeldt????

Absolutt nei. Hun kan ikke gi deg sparken fordi du er sykemeldt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sykdom kan ikke være grunnlag for oppsigelse, men arb.giver kan jo sette en annen oppsigelsesgrunn (regner med at det da er arb. giver som har plikt til å sanssynliggjøre at oppsigelsen ikke er grunnet sykdom i et evt. søksmål etterpå). Men så lenge hun ikke har andre grunner til å ville si deg opp tror jeg nok ikke du har noe å frykte :)

Skrevet

Det er som AB over meg sier.

Arbeidsgiver kan ikke bruke sykemeldingen som oppsigelsesgrunn, men du kan bli oppsagt i sykemeldingsperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...