Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I høst ble vi tilkoblet fibernettet her jeg bor. Vi har flere bærebare pc`r. 3 av disse fikk vi greit inn på nettet - trådløst.

Men med en asus bærbar pc, med vista, kommer jeg ikke trådløst på nett. Jeg har gjort det samme som med de andre. Skrevet koden osv. Får opp at vi er tilkoblet inn til ruteren - men der stopper alt opp.

(Får pc`n på nett med ledning - men altså ikke trådløst)

De andre pc`n har andre operativsystem, som xp og windows 7. Kan det ha noe med at det er vista?

Er det noen som har noen lure tips til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men jeg har det samme problemet med en bærbar pc med xp operatørsystem. Følger med på denne tråden, og håper du får gode råd.

Skrevet

Har du sjekket at trådløs tilkobling ikke er deaktivert på pc'n?

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket at trådløs tilkobling ikke er deaktivert på pc'n?

Hvordan sjekker jeg det?

Skrevet

Hvordan sjekker jeg det?

Det er ikke noe vits, for hvis den er deaktivert vil du ikke engang kunne finne det trådløse nettverket på den maskinen.

Fikk du ny trådløs router med fiberen? Satte du den opp selv, eller kom den ferdig konfigurert? Har du forsøkt å restarte routeren? Vet du hva slags kryptering den har?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe vits, for hvis den er deaktivert vil du ikke engang kunne finne det trådløse nettverket på den maskinen.

Fikk du ny trådløs router med fiberen? Satte du den opp selv, eller kom den ferdig konfigurert? Har du forsøkt å restarte routeren? Vet du hva slags kryptering den har?

Svarte nok litt for isted. Pc`n har jo vært på nett før (trådløst), da vi hadde det gjennom telenor.

Ja, vi fikk en ny trådløs router, og den kom ferdig for bruk. Vi har prøvd å restarte den flere ganger. Jeg vet ikke hva slags kryptering den har. (hvordan finner jeg ut det?)

De andre pc`n våre kommer på trådløst nett gjennom denne routeren. Jeg kommer også inn via mobil, og med Ipod`n til dattera.

Men med denne pc`n jeg spør om her, er det helt umulig....(kommer kun på nett med ledning)

Skrevet

Du kom altså på nett med den tidligere routeren, men har aldri gjort det på denne nye? Med den ene maskinen, altså.

Tyder på at den ikke takler krypteringsmetoden som brukes, men har ikke fiberleverandøren noe kundeservice du kan henvende deg til?

AnonymBruker
Skrevet

Du kom altså på nett med den tidligere routeren, men har aldri gjort det på denne nye? Med den ene maskinen, altså.

Tyder på at den ikke takler krypteringsmetoden som brukes, men har ikke fiberleverandøren noe kundeservice du kan henvende deg til?

Det stemmer. Jeg kom på nett med tidligere router.

Skal sjekke kundeservice, hadde bare et håp om at det var en liten ting jeg kunne fikse selv;-)

AnonymBruker
Skrevet

XP hadde dette problemet, ikke Vista. Jeg tenker at passordet TS har fått er feil.

Uansett, kontakte selskapet som har gitt TS den boksen og sjekke at alt stemmer.

Det er lettere å ta det på telefon enn på nett. Selv om det heller ikke er særlig enkelt...

Skrevet

Hvis tre andre maskiner kommer på nett med samne passord så tviler jeg på at det er feil. TS sier jo at maskinen kobler på nettet, men ikke får nett ut. Det minner mistenkelig om hvordan min vista-maskin oppfører seg når den ikke liker krypteringen.

Skrevet

Hvis tre andre maskiner kommer på nett med samne passord så tviler jeg på at det er feil. TS sier jo at maskinen kobler på nettet, men ikke får nett ut. Det minner mistenkelig om hvordan min vista-maskin oppfører seg når den ikke liker krypteringen.

Jepp, fjern oppkoblingen med wep/wpa-nøkkel og hele pakka, søk opp det trådløse nettverket på nytt, tast inn wep/wpa-nøkkelen igjen så skal det nok være i orden.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, fjern oppkoblingen med wep/wpa-nøkkel og hele pakka, søk opp det trådløse nettverket på nytt, tast inn wep/wpa-nøkkelen igjen så skal det nok være i orden.

Har du en liten forklaring på hvordan jeg gjør dette...

Gjest Nedfall
Skrevet (endret)

Har du en liten forklaring på hvordan jeg gjør dette...

Her.

Må bare nevne at måten man setter opp, og ordner med nettverk, i XP, er mye mer intuitivt enn i Vista. Begriper ikke hvorfor MS føkket det opp, men sånn er det bare.

Edit:Skrivefeil.

Endret av Nedfall
AnonymBruker
Skrevet

Her.

Må bare nevne at måten man setter opp, og ordner med nettverk, i XP, er mye mer intuitivt enn i Vista. Begriper ikke hvorfor MS føkket det opp, men sånn er det bare.

Edit:Skrivefeil.

Takk skal du ha. Da skal jeg sette meg ned i ro og mak etterpå og gå igjennom "bruksanvisningen" og prøve....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...