Gå til innhold

Noe bittelite å ha rosiner i oppi matboksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper av og til de der små pakkene rosiner (sånne bittesmå, som kommer i pose med 9 miniesker) som barna kan få med seg i barnehagen. Men jeg kunne heller tenke meg å sende med rosiner fra stor boks, der er rosinene både billigere og bedre. Prøver å komme på noe lurt man kan ha dem oppi - en bitteliten boks/eske eller noe? Altså på størrelse med de mini-kjøpeeskene? Har allerede noen små bokser fra Ikea til annen frukt, men de tar ganske stor plass i matboksen likevel. Er jo mulig å pakke inn rosinene i f.eks. plast eller sølvpapir, men kunne tenke meg noe som kan gjenbrukes. Tips, anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Filmrullboks er lurt, men ikke så lett å få tak i lenger … Men Tupperware har små runde bokser (omtrent som filmrullbokser, egentlig) som er perfekte til formålet. Jeg har fått dem i gave, så jeg vet ikke om de er dyre – men hvis du bare navner dem skikkelig, har du dem jo til evig tid.

AnonymBruker
Skrevet

Rice har noen fine bokser, ser slik ut. De har de her

Gjest Annaires
Skrevet

På Nille fant jeg et nett med fire små bokser, der den minste er litt mindre enn en liten rosineske.

Gjest Spinell
Skrevet

Tupperware har disse, som er små og kjekke :)

Jeg har en annen knøttliten boks fra Tupperware også, men den ser ut til å være utgått, for jeg finner den ikke på hjemmesidene.

Skrevet

Filmrullboks var egentlig lurt, vi har sikkert noen liggende. De boksene fra Rice var fine. På bildet så de kjempestore ut, men så begynte jeg å se nøyere på innholdet, og det var jo ganske bittesmå ting i små kvanta som lå oppi :ler:. Noen som har disse, som kan si noe om størrelsen? Helst så smått som mulig, a la de bittesmå rosineskene man får kjøpt.

Prøvde også å se på tupperware.no, men der var det uoversiktlig, gitt!

Skrevet

På Nille fant jeg et nett med fire små bokser, der den minste er litt mindre enn en liten rosineske.

Takk - må sjekkes ut!

Takk for link, men de blir altfor store.

Bruker ofte de minste av disse fra Ikea til epler etc., men de tar ganske stor plass i matboksen.

Burde kanskje bare kjøpt større matboks, har egentlig lyst på type bento-matbokser :).

Skrevet

En sånn reiseboks som er beregnet til sminke?

AnonymBruker
Skrevet

Både bokhandelen og nille (og sikkert flere andre butikker også) har små firkantete plastesker med viskelær, binders eller tegnestifter i. Disse må jo være greie å vaske og bruke til rosiner.

Skrevet

Merk at jeg ser for meg disse bittesmå rosineskene, og ikke disse, som egentlig er ganske store som barnehagesnacks :).

Gjest Spinell
Skrevet

Takk for link, men de blir altfor store.

Bruker ofte de minste av disse fra Ikea til epler etc., men de tar ganske stor plass i matboksen.

Den boksen jeg har lenket til har mye mindre volum enn både rice-boksene og den minste IKEA-boksen, men målene er litt ukurante, da de færreste matbokser er så mye som 5 cm dype.

Skrevet

Hva med et urinprøveglass? De blir kanskje litt for store, de også?

Elles synes jeg det var smart å bruke en tom binders-eske.

Skrevet

Burde kanskje bare kjøpt større matboks, har egentlig lyst på type bento-matbokser :).

...kan jeg få anbefale Laptop Lunches? Kommer med en bitteliten boks også! Og selges flere steder i Norge.

Sånn, da har jeg spredt propagandaen min :ler:

Ellers kan det være verdt å sjekke ut slike reisesett som egentlig er beregnet på kosmetikk - jeg hadde en stund en liten flaske/boksesak fra et sånt sett som passet perfekt til nøtter og rosiner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville IKKE sendt med ungen min rosiner i barnahage da det er like søtt som godteri. Hva er poenget?

Gjest Gjest
Skrevet

Ville IKKE sendt med ungen min rosiner i barnahage da det er like søtt som godteri. Hva er poenget?

For noen er poenget at ungen har treg mage og ikke liker å knaske linfrø. For andre er poenget kanskje at 4 gram rosiner (eller sjokolade for den saks skyld) ikke er verdens undergang.

Skrevet

Haha, greit å ha litt peiling før man uttaler seg kanskje? I motsetnign til godteri har rosiner litt fiber (rundt 4%), kalsium, C-vitamin og jern. Rosiner har også litt lavere GI en sukkerprodukter.

Men neida - det er ikke direkte sunt. Men det er et mye sunnere alternativ enn endel andre ting. Og når TS i tilegg leter etter bittesmå bokser å ha det i så ser jeg ikke helt poenget i å bli hysterisk.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har en annen knøttliten boks fra Tupperware også, men den ser ut til å være utgått, for jeg finner den ikke på hjemmesidene.

rosinboksen min jo!!! helt super!!

AnonymBruker
Skrevet

Filmrullboks var egentlig lurt, vi har sikkert noen liggende. De boksene fra Rice var fine. På bildet så de kjempestore ut, men så begynte jeg å se nøyere på innholdet, og det var jo ganske bittesmå ting i små kvanta som lå oppi :ler:. Noen som har disse, som kan si noe om størrelsen? Helst så smått som mulig, a la de bittesmå rosineskene man får kjøpt.

Prøvde også å se på tupperware.no, men der var det uoversiktlig, gitt!

den rektangulære er 7cm x 5,5cm og den runde er 7cm i diameter. Sånn ca. De blomsterformede og firkantede har jeg ikke for hånden, men de er ca like store alle sammen. :)

Skrevet

Hva med de gule eggene som leken er inni i kinderegg? Men de er ikke så lette åpne alltid da for små barn... Moren min bruker i alle fall slike til mye ymse småtteri. Ellers kommer jo noen vitaminer som Folat o.l. i små bokser, men husker ikke helt hvor små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...