Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Hei:) Har et barn som har hatt feber mellom 37,7 og 38,2 de siste dagene, men ingen andre symptomer. Almenntilstanden er bra og barnet er i strålende humør, bare litt roligere enn ellers. Det er flere i barnehagen der barnet pleier å gå som har influensa og har hatt feber imange dager, så regner med at det er det barnet har. Men vurderer å reise til legen, men har tidligere vært i kontakt med legekontoret og da har jeg fått beskjed om at viss barnet ikke har feber over 39 så er det vanligvis ikke nødvendig å komme, dersom almenntilstanden er bra og det ikke forekommer andre symptomer. Så hva mener dere? Jeg vurderer sterkt å gå likevel, men er usikker.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Nå er jo strengt tatt 37,7 ikke feber, og så lenge allmenntilstanden er bra hadde ikke jeg giddet å dra til legen hvis det ikke har gått mer enn 3-4 dager. Barnet har såvidt feber litt innimellom (man regner feber når det stiger over 38), så det vil bare være å kaste bort legens tid å dra dit.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Ikke høy feber og med god allmenntilstand. Ikke plag legen med dette.
lille katt Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Et barnehagebarn (antakeligvis ganske ungt?) med forholdsvis lav feber og god allmenntilstand siste par dager? Høres veldig ut til å være innenfor normalen av det man kan forvente går over av seg selv. Høres også ut som om det sannsynligvis er viralt, og da er det lite en lege kan gjøre, annet enn å si til deg at du får vente til det går over .
Gjest Annaires Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Hadde ikke dratt til legen for litt lav feber, og hvertfall ikke om alt annet var bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå