Thomasine Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Lager et opplegg i powerpoint. Trenger å lime inn et dokument i word på et av lysbildene. Klarer ikke sette det inn...Dette er informasjonen jeg får: "Det oppsto en feil da filen ble importert. og så filnavnet på dokumentet mitt." Noen som kan komme med tips?
Bernina Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Pleier å gjøre om word dokumentet til PDF for deretter å "fotografere" (se menylinjen) i PDF'en og så lime inn i Powerpoint.
Thomasine Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2011 Pleier å gjøre om word dokumentet til PDF for deretter å "fotografere" (se menylinjen) i PDF'en og så lime inn i Powerpoint. Hmmm...dette forslaget fikk jeg fra en annen også. Eller bare scanne det og lagre det som jpeg og så sette inn som bilde...? Men er ikke dette ganske tungvint i 2011??! Men takk for svar, ser ut til sat dette er veien jeg må gå, ja...!
Bernina Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Hmmm...dette forslaget fikk jeg fra en annen også. Eller bare scanne det og lagre det som jpeg og så sette inn som bilde...? Men er ikke dette ganske tungvint i 2011??! Men takk for svar, ser ut til sat dette er veien jeg må gå, ja...! Nei.... Mens du er i word så velger du "lagre som PDF". Da har du med en gang dokumentet som PDF på skjermen og kan kopiere det.
feuerstein Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Print screen er også en mulighet uten å gå via pdf. Ikke bruk jpg hvis innholdet skal være leselig i ettertid, bruk png. Jpg er for foto (bilde av naturlige ting med myke overganger), png er for tegninger, tekst og annet som baserer seg på tydelig kontrast mellom elementene. Jeg lurer jo på om ikke det aller enkleste hadde vært å kopiere selve innholdet fra Word til Powerpoint (merke teksten/bildene, kopier-lim inn) istedenfor å forsøke å kopiere Words presentasjon av innholdet.
Thomasine Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. mars 2011 Print screen er også en mulighet uten å gå via pdf. Ikke bruk jpg hvis innholdet skal være leselig i ettertid, bruk png. Jpg er for foto (bilde av naturlige ting med myke overganger), png er for tegninger, tekst og annet som baserer seg på tydelig kontrast mellom elementene. Jeg lurer jo på om ikke det aller enkleste hadde vært å kopiere selve innholdet fra Word til Powerpoint (merke teksten/bildene, kopier-lim inn) istedenfor å forsøke å kopiere Words presentasjon av innholdet. Det har jeg forsøkt men da kommer bare innholdet (teksten) og ikke tabellen...
feuerstein Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Hvis tabellen ikke er grusomt kompleks kan du muligens opprette tabell i powerpoint og kopiere inn teksten? En annen mulighet som slo meg er vår kjære OLE, jeg aner ikke hvor det ligger i powerpoint, bare at det finnes (jeg bruker openoffice impress selv), da kan du "embedde" dokumentet som objekt i powerpoint.
Thomasine Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2011 Print screen er også en mulighet uten å gå via pdf. Ikke bruk jpg hvis innholdet skal være leselig i ettertid, bruk png. Jpg er for foto (bilde av naturlige ting med myke overganger), png er for tegninger, tekst og annet som baserer seg på tydelig kontrast mellom elementene. Jeg lurer jo på om ikke det aller enkleste hadde vært å kopiere selve innholdet fra Word til Powerpoint (merke teksten/bildene, kopier-lim inn) istedenfor å forsøke å kopiere Words presentasjon av innholdet. Jepp. Tok prtScn, lagret i bildeprogrammet og limte så inn i powerpointen! Takk for tips alle sammen!! KG er fin å ha!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå