Yvonne86 Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg er 162 høy og veier 55 kg. Jeg har begynt på Sats for å stramme opp kroppen litt og holde vekta/formen. Ikke for å gå noe særlig ned i vekt. Derfor trener jeg 3 ganger i uka. Tirsdag: Step 30min(kondisjon i gruppe) + Shape 30 min (styrke i gruppe) Torsdag: Body balance 55 min("yoga aktig") + 30 interval på tredemølle Lørdag: Powerstep 55 min (kondisjon og styrke i gruppe) Hvis jeg opprettholder denne frekvensen, er det nok til å bedre formen litt og stramme opp? Eller må det mer til?
I Grosny Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Jeg er 162 høy og veier 55 kg. Jeg har begynt på Sats for å stramme opp kroppen litt og holde vekta/formen. Ikke for å gå noe særlig ned i vekt. Derfor trener jeg 3 ganger i uka. Tirsdag: Step 30min(kondisjon i gruppe) + Shape 30 min (styrke i gruppe) Torsdag: Body balance 55 min("yoga aktig") + 30 interval på tredemølle Lørdag: Powerstep 55 min (kondisjon og styrke i gruppe) Hvis jeg opprettholder denne frekvensen, er det nok til å bedre formen litt og stramme opp? Eller må det mer til? Min gamle o-trener mente at tre økter i uka ville gi framgang. Og jeg tror på han. Jeg trener selv to-tre ganger i uka nå, og har økt kapasiteten min kanskje med 20% på 2 måneder(halve kapasitetsøkningen skyldes trolig vekttap). Men jeg trener en god del lengre økter på ski.
I Grosny Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Eller må det mer til? Dette er veldig bra. Skal du ha enda større resultater kan du legge til en 90 minutters rolig skitur eller heftig spasertur på søndag.
Tullepia Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Jeg er 162 høy og veier 55 kg. Jeg har begynt på Sats for å stramme opp kroppen litt og holde vekta/formen. Ikke for å gå noe særlig ned i vekt. Derfor trener jeg 3 ganger i uka. Tirsdag: Step 30min(kondisjon i gruppe) + Shape 30 min (styrke i gruppe) Torsdag: Body balance 55 min("yoga aktig") + 30 interval på tredemølle Lørdag: Powerstep 55 min (kondisjon og styrke i gruppe) Hvis jeg opprettholder denne frekvensen, er det nok til å bedre formen litt og stramme opp? Eller må det mer til? Dette høres veldig bra ut, så flink du er Intervalltrening er absolutt det beste for å få bedre kondisjon raskt. Langøkter kan også være bra, absolutt, men anbefales helst til dem som vil ned i vekt. Du har ikke noe behov for å gå ned i vekt, som du selv skriver, så da er det passe med 30min Step + 30 minutt intervall i uka. Yoga er veldig bra for å få bedre balanse samt avspenning, fortsett gjerne med det. Også veldig bra at du har styrke med! Dette vil hjelpe til med å stramme kroppen. Jeg ville kanskje fokusert mer på akkurat dette punktet hvis målet er å stramme opp kroppen. Jenter får ikke "megamuskler" av styrketrening, så du må gjerne trene mer styrke! Få en ansatt til å vise deg noen gode øvelser for de partiene på kroppen du gjerne vil stramme opp. Husk at noen av gruppetimene som fokuserer på styrke ofte tar for seg utholdende styrke (lav belastning - mange repetisjoner), ikke eksplosiv styrke (stor belastning - få repetisjoner). For å bygge opp kroppen og stramme mest mulig er det best å kombinere disse to. Styrkeøvelser i gruppetimer kan være fabelaktig, men hvis dere bruker vekter og manualer skal du være litt forsiktig. Det er fort gjort å gjøre det feil (at man har feil teknikk). Det beste rådet jeg kan gi er derfor at du investerer i en personlig trener-time som kan vise deg øvelser og legge opp et program som er skreddersydd for dine behov. Men du gjør altså en kjempeinnsats! Du må bare fortsette med det programmet du har hvis du er fornøyd med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå