Gjest bruden2010 Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg er selvstendig i dag. Er 28 år gammel. Har en inntekt som tilsvarer ca 600 k i året,men kun 300 k på papiret. Må starte å spare til min egen pensjon. Og pga yrket mitt som er fysisk krevende er det ikke sikkert jeg orker å jobbe etter fyllt 50 år. Ønsker derfor å begynne en god sparing nå slik at dette kan være mulig. Kommer da til å være gjeldsfri med et hus som er verdt 3,5 mill i dag. Sparer 1500 i mnd i fond i dag,men må selvfølgelig spare mye mer.. Noen med smarte tips ang dette. Og hvor mye jeg bør spare for å ha en nogenlunde inntekt fra ca 50 år? 15 000 i mnd?
Østlandet Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Jeg er selvstendig i dag. Er 28 år gammel. Har en inntekt som tilsvarer ca 600 k i året,men kun 300 k på papiret. Må starte å spare til min egen pensjon. Og pga yrket mitt som er fysisk krevende er det ikke sikkert jeg orker å jobbe etter fyllt 50 år. Ønsker derfor å begynne en god sparing nå slik at dette kan være mulig. Kommer da til å være gjeldsfri med et hus som er verdt 3,5 mill i dag. Sparer 1500 i mnd i fond i dag,men må selvfølgelig spare mye mer.. Noen med smarte tips ang dette. Og hvor mye jeg bør spare for å ha en nogenlunde inntekt fra ca 50 år? 15 000 i mnd? Gammelt yrke, he he. (Klarte ikke dy meg.) Men, jeg ville vel tro det går an å omskolere seg ved 50 års alder. Kan bli mange år å fylle opp med inntekt. Aksjer fond og kontanter. Knallhard sparing fra nå av, er vel det eneste som nytter, i tillegg til det du får fra din legitimerte inntekt. Men, det utbetales jo lenge etter 50. Om ikke uventede inntekter kommer, så ville jeg nok satset på noe lettere jobb noen år etter 50.
solsolsol Skrevet 3. mars 2011 #3 Skrevet 3. mars 2011 Spar det du kan i nedbetaling av hus (jo fortere du betaler jo mindre betaler du samlet sett). I tillegg ville jeg satt av et par tuden i mnd til uforutsette ting. Når huset er nedbetalt kan du spare alt det du nå betaler i lån inn på konto/fond. Frem til du fyller 33 (?) er det lurt å spare 1700 i mnd i bsu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå