ripset=) Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Hey alle sammen =) Nå har jeg og min forlovede prøvd å blitt gravid i snart 1 år uten hell.. Men selfølgelig maange symptomer da.. Er like forferdelig hver gang når TR kommer.. =( er idag 11 dpo og har mange symptomer som småkvalme, trett, tørste osv. Men jeg kommer nok til å bli skuffet om 5 dager. Har vel egentli prøvd alt, uten om en utredning, og føler det er det neste.. Hvordan går det med dere? Hvor lenge har dere prøvd? Hva har dere prøvd? Hvilke symptomer?
fru sp Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Jeg anbefaler du tar en tur til gynokologen eller fastlegen din, bedt om henvisning til samtale på en fertilitetsklinikk. Riksen er bra, men det kommer jo ann på hvor du bor i landet. Fastlegen kan ta blodprøver ol av dere, så det er klart før henvisning sendes. Lykke til.
ripset=) Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2011 Tusen takk.. =) Skal gjøre det, har nå bestilt legetime, så får se hva han sier. =)
rubie Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det er "normalt" å bruke inntil 1,5 år på å bli gravid. Det kan være bare uflaks. Dersom det går over 18 måneder pleier man å anbefale videre utredning. Men jeg skjønner selvfølgelig at du er utålmodig. Selv ble gravid på første forsøk, for så spontanabort i uke 12. Etter det har vi prøvd i 3 år uten å bli gravid. Nå holder vi på med IVF. Vanligvis trenger man ikke vente så lenge, men vi ville gjerne prøve litt lengre selv siden det hadde gått en gang tidligere. Så: Det trenger ikke være noe galt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå