Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen kan gi meg et råd.

Jeg fikk en juice-presse fra kitchn til jul. Allerede etter å ha brukt den 2 ganger knakk en del av den. Jeg fikk byttet den, ventet ett par uker på ny.

Med den nye går det likedan. Jeg kan forsovet se at mange av bruksdelene er av plast, sånn at det er naturlig at holdbarheten ikke er så lang. Nå er vi i februar og den er altså ødelagt igjen. Jeg leverer den tilbake, og tenker at garantien dekker dette.

Så får jeg telefon fra butikken. De kan ikke reparere den og jeg kan heller ikke få noen ny. De argumenterer med at fabrikken ikke dekker det.

For meg sank denne butikken til et lavmål. Juicepressen var knappe 6 uker, ødelagt 2 ganger og butikken vil ikke levere ut ny??

Har noen andre kjøpt juicepresse fra kithn, og hvordan har den vært i kvalliteten? Burde jeg ta kontakt med forburkerrådet her, og har jeg i det hele tatt noen sak? Her er det prinsippet som gjelder ikke pengene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om noen kan gi meg et råd.

Jeg fikk en juice-presse fra kitchn til jul. Allerede etter å ha brukt den 2 ganger knakk en del av den. Jeg fikk byttet den, ventet ett par uker på ny.

Med den nye går det likedan. Jeg kan forsovet se at mange av bruksdelene er av plast, sånn at det er naturlig at holdbarheten ikke er så lang. Nå er vi i februar og den er altså ødelagt igjen. Jeg leverer den tilbake, og tenker at garantien dekker dette.

Så får jeg telefon fra butikken. De kan ikke reparere den og jeg kan heller ikke få noen ny. De argumenterer med at fabrikken ikke dekker det.

For meg sank denne butikken til et lavmål. Juicepressen var knappe 6 uker, ødelagt 2 ganger og butikken vil ikke levere ut ny??

Har noen andre kjøpt juicepresse fra kithn, og hvordan har den vært i kvalliteten? Burde jeg ta kontakt med forburkerrådet her, og har jeg i det hele tatt noen sak? Her er det prinsippet som gjelder ikke pengene.

Uansett hvilke erfaringer andre har gjort: Hvis butikken ikke kan få den reparert eller byttet, skal du enten ha en tilsvarende vare (for eksempel av et annet merke) eller, hvis det ikke går, få pengene tilbake.

Ta kontakt med Forbrukerrådet hvis butikksjefen ikke vil gi deg ny vare.

Skrevet

Såfremt den ikke er ødelagt uaktsomt (at du har behandlet den dårlig), så skal de reparere den for deg/gi ny. De har rett til å reparere samme feil to ganger før du skal få ny vare.

Hvis de ikke kan skaffe samme, skal du ha tilsvarende eller bedre.

Kan ikke forstå at dette skal bli noen stor sak - lovverket er ikke vanskelig å tyde når det gjelder feil/mangler. Og ingen forretning er tjent med å først selge en vare av dårlig kvalitet, for så å yte dårlig service.

Hold oss oppdatert!

AnonymBruker
Skrevet

Såfremt den ikke er ødelagt uaktsomt (at du har behandlet den dårlig), så skal de reparere den for deg/gi ny. De har rett til å reparere samme feil to ganger før du skal få ny vare.

Hvis de ikke kan skaffe samme, skal du ha tilsvarende eller bedre.

Kan ikke forstå at dette skal bli noen stor sak - lovverket er ikke vanskelig å tyde når det gjelder feil/mangler. Og ingen forretning er tjent med å først selge en vare av dårlig kvalitet, for så å yte dårlig service.

Hold oss oppdatert!

Ja det skal jeg. Takk for råd så langt. (og nei... maskinen er ikke behandlet uaktsomt) Kjøpte meg forresten ny på obs, halve prisen og funker som bare det:-) Men skal allikevel ta et oppgjør med Kithn. De er neppe tjent med så dårlige reklamasjonsbehandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...