Gå til innhold

Tatovering i helsevesenet  

38 stemmer

1. 1. Hva skal jeg gjøre angående tatoveringen?

• Du må nok fjerne den du har, blir umulig å få jobb
      0
    • Du burde kanskje fjerne den, kan muligens gjøre det vanskelig med jobb
    • Behold den du har, men skjul den så godt du kan
    • Ta en til hvis det er viktig for deg, men prøv å skjul dem på jobbintervju
    • Ta så mange tatoveringer du ønsker og vis hvem du er
    • Tatoveringer har absolutt ingenting å si

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber selv i helsevesenet, men som sykepleier.

Og det er flere på min arbeidsplass som har tatoveringer og piercinger. Og det gjelder alle yrkesgrupper på sykehuset der jeg jobber.

Men tror som det er nevnt tidligere at det kommer ann på sjefen som gjør intervjuene.

* Lykke til *

Videoannonse
Annonse
Gjest gurimalla
Skrevet

Nå er det ikke meg du quotet, men jeg vil påstå at det å få seg tatovering er å tørre å gå egne veier ut ifra hvilket valg av tatovering du tar.

Det er jeg enig med deg i. Jeg mener også at over 90 % av de tatoveringene jeg ser i svømmehallen og på treningssenteret ikke er symbol på at vedkommende tør gå sine egne veger ;)

AnonymBruker
Skrevet

Husker en lege jeg hadde som var dekket av tatoveringer. Han var bare kul han ;)

Heller en som tør å gå egne veier enn en tørr gammel helsearbeider (samme hvilket profesjon) som ikke tør tenke selv :)

M-mm. Folk som ikke har tatoveringer kan ikke tenke selv. Jeg er så glad alle setter tribal-tatovering rett over rompen i dag, det viser hvor selvstendige og hvor selv-tenkende individer vi er, til forskjell fra de som ikke har noen i det hele tatt! :)

Gjest Anuket
Skrevet

Det er jeg enig med deg i. Jeg mener også at over 90 % av de tatoveringene jeg ser i svømmehallen og på treningssenteret ikke er symbol på at vedkommende tør gå sine egne veger ;)

Mange tar tatoveringer for å være kul og "in" - men jeg vil påstå at de fleste som faktisk tar en tatovering tar en fordi de har hatt lyst på en lenge, har tenkt nøye gjennom hva de vil ha på kroppen sin resten av livet, ikke fordi bestevenninnen fikk en og da bare MÅ de og ha en. Selv om det sikkert finnes dem og :fnise:

Jeg tok min tatovering og er strålende fornøyd med den, ja jeg er kanskje en av mange som har tatovering, kanskje mange som har akkurat lik og akkurat samme sted - men det spiller ingen rolle. Jeg vet jo årsaken til at jeg tok den, hva den betyr osv. :)

Nei, TS synes ikke du skal overdrive med å skjule den, du kan jo ha på deg et skjerf hvis det passer med klærne du har på deg på intervju. Når jeg er på intervju sier jeg aldri at jeg har en tatovering, ser de den så ser de den. Den hindrer jo ikke deg i å gjøre ditt beste eller å være en god kandidat.

Om den kan endre første inntrykket, det tror jeg kan stemme ja. Men førsteinntrykket kan man som oftest endre når man først er i gang med intervjuet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...