tinatull Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Jeg skal strikke en topp. og det er mønster. og på det ene mønsteret er det kast og strikke rett. men det står noe som til og med mormor ikke forsto! så lurte på om noen her har vært borti det det står "strikk en rett maske + 1 kast + 1 rett i samme maske :S ?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Kan det være at når du tar 1 kast så skal du strikke 1 rett maske i kastet? Du må nesten sjekke ut i forhold til det du skal lage, antall masker samt prøve deg fram.
PecanPie Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Det betyr at du skal strikke en rett, men ikke ta masken av venstre pinne. Så gjør du et kast om høyre pinne, og strikker en rett til i den samme masken som du strikket den første rette masken. Du skal på en måte strikke tre masker i én maske. Hvis du er usikker på hva et kast er, kan du kikke på denne videoen.
tinatull Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2011 ja altså jeg tror jeg forsto det.. jeg kan linke til det andre innlegget mitt, det har jeg biler av diagrammet og slik. jeg får det enda ikke til å stemme altså! jeg sitter gjen med 3 masker etter første runden. men nå skal jeg prøve igjen, med det kastet i samme maske som du forklarte ovenfor her http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=543097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå