meja Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Hva gjør man i Praha? Hva må man se? Hvordan er shoppingmulighetene? Spesielt klær/sko Prisnivå på mat/drikke/klær/sko? Uteliv? Restauranter? Er "alt" sentralt og i gangavstand, eller er man avhengig av taxi/buss/t-bane? Noen som har en oversikt over temperaturene de forskjellige måndene? Vil vite alt som er verdt å vite! Endret 28. februar 2011 av meja
Gjest Bjørn82 Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Hva gjør man i Praha? Hva må man se? Hvordan er shoppingmulighetene? Spesielt klær/sko :sjamor: Prisnivå på mat/drikke/klær/sko? Uteliv? Restauranter? Er "alt" sentralt og i gangavstand, eller er man avhengig av taxi/buss/t-bane? Noen som har en oversikt over temperaturene de forskjellige måndene? Vil vite alt som er verdt å vite! Jeg og min kone var i Praha en uke for et par år siden. Vi bodde på U-prince hotell og det kostet 1500kr pr natt. Vi traff andre normen som hadde leid seg en leilighet til 3000kr for en hel uke og hadde tre rom. (plass til to par) Så vi brukte mere penger på hotell enn hva som var nødvendig. Det meste er i gangavstand og trikken går gjennom byen jevnlig å det er ikke noe problem å navigere seg frem i Praha. Mat: De har utrolig mye god mat å by på.. Et tips er å spise middag en dag på tak terrassen til U-Prince hotell. Bestill en rett som har dumplings. De var helt enestående gode. (U-Prince hotell er nærmeste nabo til det Astronomiske uret, å uret finner dere, for det er en severdighet.) Spis på forskjellige steder. Og drikk tsjekkisk øl om dere skal drikke øl.. De har verdens beste øl. Prisene på mat og drikke varierer litt. (fra 200-600kr) Shopping: Det er mye fint å kjøpe i Praha.. Jeg har ingen konkrete tips til hvor dere skal shoppe. Men prisene var ikke veldig lave på varer. Verdt å se er myeeeeeeeee... =) -Vitus katedralen -Det Astronomiske uret -Det jødiske kvartalet -Karlsbrua (Var utrolig romantisk på andre siden av Karlsbrua fra det Astronomiske Uret var det en lang gate med massssse små trivlige restauranter. -Praha slottet... Slottshøyden. verdt en hel dag å besøke. Ikke stress, ta dere god tid når dere går å ser, les litt ta bilder kos dere med god mat og drikke. Praha er en by (etter min mening) hvor man må ha litt tid og ha lyst å se på ting. Vet ikke om dette var særlig informativt, men vi koste oss kjempemasse i Praha. En av de beste stedene jeg har vært. Å jeg har reist over hele verden i mange år nå =)
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Vi var der på bryllupsreise. Både mannen min og jeg er veldig glade i å gå på pub og drikke lokalt øl, men vi må si at det ikke var helt enkelt i Praha, overraskende nok! Vi vandret og vandret for å finne en pub, de fleste stedene (selv om det sto "Bierstube" eller andre lignende ord på døra) måtte man bestille mat. Det var moro å gå på shopping der, med mange nyrike russere. Vi var der i begynnelsen av januar, da har jo russerne ferie (russisk jule-/nyttårsferie), og det merktes på byen.
Ann85 Skrevet 4. mars 2011 #4 Skrevet 4. mars 2011 Hei, Praha er selvfølgelig litt av en by, og fortjener sin status som turistmagnet synes jeg, men det er faktisk mye annet interessant i Tsjekkia. Jeg anbefaler dere å ta en tur til regionen Mähren,bare et lite stykke unna hovedstaden: Her følger lenken til en morsom post i reisebloggen Reisemagaiznet.no som nettopp handler om hva man kan se og gjøre i Tsjekkia: http://www.reisemagazinet.no/?p=86 hilsen Ann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå