AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Jeg får inntrykk av at mange barnefamilier stresser rundt hver dag til og fra aktiviteter? Setter dere en begrensning på antall aktiviteter? Og hva sier barna til dette?
Miss Puddel Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 har en gutt m ADHD, han trenger pause han, når han kommer hjem fra skolen, ikke slite for å tilpasse seg gjennom enda mere aktiviteter som er strukturert av andre. Rent bortsett fra det så er begge guttene medpå ridning her hjemme på gården, eldste konkurerer allerede, yngste kommer til å prøve seg på det i løpet av året antagelig, så de har jo på en måte en fritidsaktivitet likevel. Men jeg synes det er altfor mange unger som hales og dras fra den ene aktiviteten til den andre. jeg har mer tro på å ha tid sammen jeg. i tillegg til hestene drar vi skogen og bygger hytter, griller, sporer vilt etc...
Furstina Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Jag har inte satt begränsning på aktiviteterna. Min son har relativt många aktiviteter för att baravara 7 år, men han tycker de är kul. Jag tycker det är viktigt att röra på sig fysiskt, det är viktigt att lära sig simma, och skolan är viktig. Så länge som det fungerar ihop ser jag inte behovet av att begränsa aktiviteterna till antal. Hade han inte klarat av dem så hade vi dragit ner på aktiviteterna.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Da de var små så hadde jeg begrensninger til kun en aktivitet i uka. Jeg ville at de skulle ha nok fritid som ikke var strukturert, men sto til fri disposisjon. Da de ble større så aksepterte jeg to aktiviteter dersom minst en av de var fysisk av seg og at jeg ikke trengte å kjøre og hente til enhver tid. Etter en lang dag på skole og ev. SFO så er det godt å kunne ha helt fri. Mange aktiviteter krever at foreldre kjører og henter og følger opp. Jeg ønsker ikke for ungene mine eller meg selv et evig stress når vi har kommet hjem fra skole/sfo. Jeg ønsker heller ikke at fritiden til ungene skal organiseres i hjel. De må lære seg å sysselsette seg på egen hånd. Mine har alltid vært aktive i utelek og er ikke den som kun sitter inne.
Brukernavn Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Vårt barn har en begrensning på to aktiviteter nå. Dette fordi det har blitt veldig mye lekser i år + at det for et barn på 9 år er veldig greit å ha noen dager i løpet av uka som ikke er organisert. Jeg mener uansett at det har litt å si hva slags aktivitet barnet er med på. Enkelte aktiviteter tar mer tid enn andre. Vårt barn er for eksempel med på teater. Da må det øves på manus og læres sanger privat, samt at det er øvehelger, og mye jobb frem mot premiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå