Gjest Tina til Fridjof Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 En venninne ble nylig smelt på tjukken av et ONS. Han vet ikke om at han blir far. Hun vil heller ikke informere han senere. Spørsmålet er: når hun oppgir han som far til sykehuset, vil da barnefaren automatisk motta innbetalingssgiroer i posten ut fra sin inntekt?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Han blir kontaktet av sykehuset til å underskrive papirene som far. Forøvrig, jævlig egoistisk den venninna di, la lynet slå ned i livet til fyren på den måten når ungen først er født. 12
smalls Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Fryktelig dårlig gjort å ikke informere han da! Jeg hadde klikka maks hvis jeg var gutt også når ungen er født, så får jeg en tlf fra ei som sier jeg er har blitt far. Om man får innbetalingssgiroer i posten vet jeg ikke men hun burde i hvert fall informere han!! Det er han sin unge å. Utrolig egoistisk å ikke gidde å si i fra. Endret 28. februar 2011 av smalls 3
Gjest Bjørn82 Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 En venninne ble nylig smelt på tjukken av et ONS. Han vet ikke om at han blir far. Hun vil heller ikke informere han senere. Spørsmålet er: når hun oppgir han som far til sykehuset, vil da barnefaren automatisk motta innbetalingssgiroer i posten ut fra sin inntekt? Jeg tror jeg ville nektet å gjort livet så surt som mulig for venninnen din om jeg var han. Fordi dette er en på tryne måte å informere faren på. Og ungen vil få høre dette i etterkant dersom h*n ikke får vite om faren sin, samt ikke får ha kontakt med sin biologiske far. Jeg tror venninna de gjør seg selv en helt enestående bjørnetjeneste med å gjøre det på den måten du beskriver. 4
Gjest Linda sofie Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Stakkars unge da! Kan godt hende han ikke vil ha noe med ungen å gjøre. Det er ikke sikkert han vil bli far nå. Så da må ungen vokse opp uten en far. Jeg håper hun informere han snart. Helt forferdelig å skulle vite man har blitt far etter ungen er født! Hva er det folk tenker med egentlig? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Stakkars unge da! Kan godt hende han ikke vil ha noe med ungen å gjøre. Det er ikke sikkert han vil bli far nå. Så da må ungen vokse opp uten en far. Jeg håper hun informere han snart. Helt forferdelig å skulle vite man har blitt far etter ungen er født! Hva er det folk tenker med egentlig? Jeg er helt enig i det du sier. Men det kan godt hende han faktisk vil ta ansvar og kanskje har lyst å bli far. Allefall at han kanskje har lyst å være far for barnet, men kanskje ikke sammen med mor til barnet. Hadde jeg vært den faren så tror jeg at jeg hadde blitt ekstremt skuffet og trist om jeg ikke fikk være del av mitt eget barns tilværelse fordi at en egoistisk mor brukte sine antagelser til å avskrive min rolle. Rasshull kjærring hun der venninnen din vil jeg oppriktig tørre å påstå. Håper ho får sjeggvekst og dyp stemme.
Gjest MrsTux Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 Han blir vel ikke far før han skriftlig erkjenner farskapet uansett. Og jeg kan ikke tro at bidraget innkreves ved at han får giro i posten uten å vite om det. Barnet har jo krav på samvær med far, og han har vel også visse rettigheter i denne sammenheng? Barnets mor kan vel ikke ture frem akkurat slik hun vil? 1
Gjest Krizzy Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 En venninne ble nylig smelt på tjukken av et ONS. Han vet ikke om at han blir far. Hun vil heller ikke informere han senere. Hun burde (må) fortelle det til han! Spørsmålet er: når hun oppgir han som far til sykehuset, vil da barnefaren automatisk motta innbetalingssgiroer i posten ut fra sin inntekt? Hvis hun oppgir han som far så sendes papirene til NAV som har i oppga å få farskapet fastsatt. Han vil få brev i posten om at han er oppgitt som far til xxxx-barn, og kan ta en DNA-test hvis han ønsker. Far og mor må møte (de er ikke innkalt sammen) på NAV kontoret med legitimasjon. Far kan velge å godta farskapet eller nekte - nekter han vil han med høyest sannsynlighet bli pålagt å ta en DNA-test. Dette har ingen automatikk at man søker om barnebidrag, eller at far vil få brev. Dersom mor velger å søke om fastsettelse av barnebidraget, og innkrevning av barnebidrag fra fødsel av vil far få innbetalingssgiroer i posten utifra mor og fars inntekt. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 Hun burde (må) fortelle det til han! Hvis hun oppgir han som far så sendes papirene til NAV som har i oppga å få farskapet fastsatt. Han vil få brev i posten om at han er oppgitt som far til xxxx-barn, og kan ta en DNA-test hvis han ønsker. Far og mor må møte (de er ikke innkalt sammen) på NAV kontoret med legitimasjon. Far kan velge å godta farskapet eller nekte - nekter han vil han med høyest sannsynlighet bli pålagt å ta en DNA-test. Dette har ingen automatikk at man søker om barnebidrag, eller at far vil få brev. Dersom mor velger å søke om fastsettelse av barnebidraget, og innkrevning av barnebidrag fra fødsel av vil far få innbetalingssgiroer i posten utifra mor og fars inntekt. Huff fælt om han blir pålagt å betae barnebidrag når han ikke en gang får vite på forhånd tat han skal bli far. Stakkaren kommer til å få sitt livs sjokk. Og tenk om han sliter med økonomien o.l? Stakkars gutt. Jeg føler virkelig med han. Men hva om hun ikke oppgir han som far på sykehuset hva skjer da?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 28. februar 2011 #10 Skrevet 28. februar 2011 Stakkars unge da! Kan godt hende han ikke vil ha noe med ungen å gjøre. Det er ikke sikkert han vil bli far nå. Så da må ungen vokse opp uten en far. Jeg håper hun informere han snart. Helt forferdelig å skulle vite man har blitt far etter ungen er født! Hva er det folk tenker med egentlig? Høres ut som en jente som ikke tenker så mye i det hele tatt. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2011 #11 Skrevet 28. februar 2011 Han blir kontaktet av sykehuset til å underskrive papirene som far. Forøvrig, jævlig egoistisk den venninna di, la lynet slå ned i livet til fyren på den måten når ungen først er født. Menn er vel klar over at ONS/sex kan føre til at det blir barn av det (eller er menn litt dumme)? 4
Gjest Thea Skrevet 28. februar 2011 #12 Skrevet 28. februar 2011 Fryktelig dårlig gjort å ikke informere han da! Jeg hadde klikka maks hvis jeg var gutt også når ungen er født, så får jeg en tlf fra ei som sier jeg er har blitt far. Om man får innbetalingssgiroer i posten vet jeg ikke men hun burde i hvert fall informere han!! Det er han sin unge å. Utrolig egoistisk å ikke gidde å si i fra. Men....menn felst blir vel ikke glad og begeistret over å få barn ufrivillig ved ONS? Og da er det vel like greit at de ikke blir blandet inn?
FangeLiv Skrevet 28. februar 2011 #13 Skrevet 28. februar 2011 Huff fælt om han blir pålagt å betae barnebidrag når han ikke en gang får vite på forhånd tat han skal bli far. Stakkaren kommer til å få sitt livs sjokk. Og tenk om han sliter med økonomien o.l? Stakkars gutt. Jeg føler virkelig med han. Men hva om hun ikke oppgir han som far på sykehuset hva skjer da? ja, stakkars. Men han har jo pult på ei fremmed dame uten å bruke gummi da. Om han brukte gummi og denne sprakk kommer jo ikke et evt barn som lyn fra klar himmel heller. Det er lov å tenke selv om man er ung. For øvrig er det som andre påpeker, man får ikke plutselig fakturaer på barnebidrag i posten. Først blir man konfrontert med farskapet. 6
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2011 #14 Skrevet 28. februar 2011 Han blir vel ikke far før han skriftlig erkjenner farskapet uansett. Og jeg kan ikke tro at bidraget innkreves ved at han får giro i posten uten å vite om det. Barnet har jo krav på samvær med far, og han har vel også visse rettigheter i denne sammenheng? Barnets mor kan vel ikke ture frem akkurat slik hun vil? De færreste menn gjør vel krav på noe som helst...så det er vel lett match. Faren kan jo ikke nekte farsskapet, for det blir DNA-test om det er påstand mot påstand. Mødre turer fram akkurat slik de vil i Norge. Fedrene bare sitter der passivt.
Wildy Skrevet 28. februar 2011 #15 Skrevet 28. februar 2011 Idiotiske kvinnfolk! Og idiotiske mannfolk som ikke tar ansvar for "svømmerne" sine. Om man ikke ønsker å bli far ( noe som faktisk er en ganske vanlig " bivirkning" av ubeskyttet sex.....), så ta ansvar! Om hun nå velger å beholde barnet er det ( for meg) selvsagt at hun informere far på forhånd, og ikke lar bomben falle etter at barnet er født. 4
Gjest Krizzy Skrevet 28. februar 2011 #16 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Huff fælt om han blir pålagt å betae barnebidrag når han ikke en gang får vite på forhånd tat han skal bli far. Stakkaren kommer til å få sitt livs sjokk. Og tenk om han sliter med økonomien o.l? Stakkars gutt. Jeg føler virkelig med han. Lovverket er i sånn at barnefar er lovpålagt å betale barnebidrag fra den måneden barnet er født. Men hva om hun ikke oppgir han som far på sykehuset hva skjer da? Da går beskjeden til NAV om at farskapet er ukjent, og mor kalles inn til "avhør" for å se om de kan få avklart hvem barnefar er. Får de ikke noe svar, så får de jo ikke noe svar, men mitt inntrykk er at de prøver å få et svar fordi ellers så er det staten som betaler barnebidraget. Endret 28. februar 2011 av Krizzy
lille-lure Skrevet 28. februar 2011 #17 Skrevet 28. februar 2011 Noen spesiell grunn til at hun ikke sier ifra føre til barnefar?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #18 Skrevet 28. februar 2011 Hun kan vel føre opp "far ukjent" på fødselspapirene, dersom hun ikke ønsker å involvere ham? Jeg mener ikke at hun bør gjøre det, altså. Synes det er råttent gjort.
Gjest MrsTux Skrevet 28. februar 2011 #19 Skrevet 28. februar 2011 (endret) De færreste menn gjør vel krav på noe som helst...så det er vel lett match. Faren kan jo ikke nekte farsskapet, for det blir DNA-test om det er påstand mot påstand. Mødre turer fram akkurat slik de vil i Norge. Fedrene bare sitter der passivt. Nei, han kan ikke nekte, men han kan iallfall få dette avklart før det kommer giro i posten og han begynner å betale. Endret 28. februar 2011 av MrsTux
lille-lure Skrevet 28. februar 2011 #20 Skrevet 28. februar 2011 Hva med å si " jeg er gravid. Du er faren. Hvordan vil du gjøre dette? Delta eller ikke delta (i det siste tilfelle vill jeg nok ikek krevd noen form for penger. da dette var en ONS) Men det er jo bare min mening. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå