Gå til innhold

En lærer kastet maten min i søpla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i morges og fikk ikke spist frokost. Så da jeg kom til skolen i gjen så var det storefri så jeg kjøpte meg en hamburger og noe pommesfrites og en cola på en bensinstasjon. Høres kanskje mye ut for noen, men jeg var sulten. Spiser ikke sånn mat ofte heller.

Så satt jeg meg på en benk i et fellesrom på skolen og skulle spise. Så plutselig så kommer det en sur lærer og spør meg ganske så frekt hva det der er og peker på maten min. Jeg sa at det er maten min. Og før jeg i det hele tatt rakk å reagere så tok henne å bare røsket med seg maten min og heiv den i søpla og sa at sånt spiser man ikke. Jeg ble så sjokkert at jeg fikk ikke frem mye og sa vel så vidt at det var jo min mat. Da sa bare læreren at jeg får bare ta den opp fra søpla og spise for det var jo søppelmat.

Har en lærer lov å gjøre sånt? Og også oppføre seg så frekt mot meg i tilegg?

Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er tilatt med sånn mat der. Og hadde hun sagt at det ikke var tilatt, men lot meg gjøre meg ferdig så hadde jeg jo respektert det.

Og det var ikke akkurat billig mat heller for meg så der gikk 75 kroner rett i søpla.

Har jeg noe rett til å kreve de pengene tilbake? Jeg rakk faktisk ikke å spise. Men har ikke kvitering. Jeg sa i fra til rektor men hun viste ikke noe tegn til at hun brydde seg og sa hun skulle notere det og ba meg gå for hun hadde mye å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt utrolig hva enkelte lærere kan få seg til å gjøre. jeg vet ikke hvilket trinn du går på, men dette hadde jeg i allefall tatt opp med kontaktlærer, eller rektor.

Skrevet

Nei, hun har helt sikkert ikke lov til å gjøre sånn, men mitt tips er å glemme det og komme deg videre. Det var en hamburger. Jeg skjønner at det var surt, men jeg tror ikke du vil vinne frem ved å lage noe styr av det her.

Skrevet

Hvis verken rektor eller kontaktlærer bryr seg ville jeg gått til media.

• Liker 5
Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg var hos legen i morges og fikk ikke spist frokost. Så da jeg kom til skolen i gjen så var det storefri så jeg kjøpte meg en hamburger og noe pommesfrites og en cola på en bensinstasjon. Høres kanskje mye ut for noen, men jeg var sulten. Spiser ikke sånn mat ofte heller.

Så satt jeg meg på en benk i et fellesrom på skolen og skulle spise. Så plutselig så kommer det en sur lærer og spør meg ganske så frekt hva det der er og peker på maten min. Jeg sa at det er maten min. Og før jeg i det hele tatt rakk å reagere så tok henne å bare røsket med seg maten min og heiv den i søpla og sa at sånt spiser man ikke. Jeg ble så sjokkert at jeg fikk ikke frem mye og sa vel så vidt at det var jo min mat. Da sa bare læreren at jeg får bare ta den opp fra søpla og spise for det var jo søppelmat.

Har en lærer lov å gjøre sånt? Og også oppføre seg så frekt mot meg i tilegg?

Jeg har ikke hørt noe om at det ikke er tilatt med sånn mat der. Og hadde hun sagt at det ikke var tilatt, men lot meg gjøre meg ferdig så hadde jeg jo respektert det.

Og det var ikke akkurat billig mat heller for meg så der gikk 75 kroner rett i søpla.

Har jeg noe rett til å kreve de pengene tilbake? Jeg rakk faktisk ikke å spise. Men har ikke kvitering. Jeg sa i fra til rektor men hun viste ikke noe tegn til at hun brydde seg og sa hun skulle notere det og ba meg gå for hun hadde mye å gjøre.

Ta å skriv ned hva som skjedde. Så tar du det med deg til skoleinspektøren, også angir du læreren for oppførselen sin. Og dersom du ikke får noe medhold hverken inspektøren eller rektoren ved skolen. Så bør du få foreldrene dine til å ta opp saken din med skolen.

Det er greit at det er søppelmat, men en lærer har ingen myndighet til å ta maten fra noen og hive det i søpplet. Hadde jeg vært der så hadde jeg nok kommet til å gitt meg faen på at jeg skulle få statuert et eksempel med denne læreren. Det er provoserende å lese hva som skjedde. Og det du beskriver er riktig så ville jeg vært sikker på at jeg ville vunnet frem med saken. Be foreldrene din om å hjelpe deg. En sånn lærer trenger å bli irettesatt.

Tenk om du kom å nappa maten fra henne når hun satt å spiste å kastet det i søpplet fordi DU mener det er søppelmat?

• Liker 3
Gjest Ruccola
Skrevet

Reagerer litt på at Rektor ikke hjalp deg på noen måte jeg da! :nei:

Hvilket klassetrinn er det du går på?

• Liker 2
Skrevet

Læreren har ingen rett, eller lov til å gjøre dette.

Joda, det var drittmat - men det er ikke hennes sak å kaste det i søpla.

Jeg hadde tatt kontakt med både rektor på skolen - ikke så mye pga hva det kostet etc, men fordi dette er trakasserende oppførsel. Jeg ville også meldt saken inn til elevrådsleder slik at man kan bli oppmerksom på denne læreren.

Vi opplevde også mye rart i skoleårene, og jeg fikk ikke alltid den reaksjonen jeg ønsket når jeg sa tydelig ifra om det.

Jeg synes likevel du skal forlange et møte med rektor og den gjeldende læreren hvor du ber om redegjørelse om hennes oppførsel, og hvilke konsekvenser det skal få.

• Liker 2
Gjest Bjørn82
Skrevet

Læreren har ingen rett, eller lov til å gjøre dette.

Joda, det var drittmat - men det er ikke hennes sak å kaste det i søpla.

Jeg hadde tatt kontakt med både rektor på skolen - ikke så mye pga hva det kostet etc, men fordi dette er trakasserende oppførsel. Jeg ville også meldt saken inn til elevrådsleder slik at man kan bli oppmerksom på denne læreren.

Vi opplevde også mye rart i skoleårene, og jeg fikk ikke alltid den reaksjonen jeg ønsket når jeg sa tydelig ifra om det.

Jeg synes likevel du skal forlange et møte med rektor og den gjeldende læreren hvor du ber om redegjørelse om hennes oppførsel, og hvilke konsekvenser det skal få.

Helt knakende enig i det du sier. !! TS. Du burde ta tak i dette. =)

Skrevet

Nei, hun har helt sikkert ikke lov til å gjøre sånn, men mitt tips er å glemme det og komme deg videre. Det var en hamburger. Jeg skjønner at det var surt, men jeg tror ikke du vil vinne frem ved å lage noe styr av det her.

Jeg ville ikke glemt det. Jeg ville tvert imot lagt mye styr av dette! Uavhengig av verdien på maten, eller at det kanskje ikke var verdens sunneste mat. Slik oppførsel fra en lærer er bare ikke akseptabel!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...