AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Hei! Jeg skal i bryllup til ei venninne til sommeren, og kunne tenkt meg å gi brudeparet en spesiell og personlig gave (som jeg på en måte har planlagt noen år nå). Men så dukket denne ønskelisten opp, med stort sett deler av et større servise de samler på. Så nå lurer jeg på hvor "bindende" denne ønskelisten er og om det er slik at de kun ønsker seg ting som står på den, eller om det lov til å se vekk fra ønskelisten og heller komme på en gave selv?
Gjest Bjørn82 Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Hei! Jeg skal i bryllup til ei venninne til sommeren, og kunne tenkt meg å gi brudeparet en spesiell og personlig gave (som jeg på en måte har planlagt noen år nå). Men så dukket denne ønskelisten opp, med stort sett deler av et større servise de samler på. Så nå lurer jeg på hvor "bindende" denne ønskelisten er og om det er slik at de kun ønsker seg ting som står på den, eller om det lov til å se vekk fra ønskelisten og heller komme på en gave selv? Ja gjerne... =) Når vi giftet oss hadde vi ønskeliste, men fikk gaver utenom ønskelisten som vi satte stor pris på. Spesielt gaver som hadde litt personlig signatur fra dem som ga den. De synes jeg var morsomme og trivelige gaver som jeg vil ta vare på i tiden fremover =)
Anglofil Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Joda, det må man gjerne gjøre, jeg ser på ønskelisten som veiledende først og fremst. Derimot synes jeg også man bør tenke seg litt om før man kjøper noe som ikke står på ønskelisten, det er ofte en grunn til at noe står på ønskelisten og ikke. Nå blir jeg selvsagt glad for alt vi får til bryllupet, men jeg håper at de fleste følger ønskelisten da den er nøye planlagt, spesielt ift plass. Vi har en liten leilighet, ergo er det ikke rom for så mye "dill-dall" vi ikke trenger. Mvh Yvonne Endret 28. februar 2011 av Yvonne
Postkasse Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 I vårt tilfelle var ønskelisten verken bindende eller veiledende, den var kun ment som forslag til de mange som lurte på hva vi ønska oss. Jeg kan umulig se for meg at noen ikke blir minst like glad for en personlig gave du har planlagt lenge enn for et sausenebb fra ønskelista? (De får sikkert penger nok til å kjøpe sausenebbet selv, om de ikke får det i bryllupet )
Anglofil Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 I vårt tilfelle var ønskelisten verken bindende eller veiledende, den var kun ment som forslag til de mange som lurte på hva vi ønska oss. Jeg kan umulig se for meg at noen ikke blir minst like glad for en personlig gave du har planlagt lenge enn for et sausenebb fra ønskelista? (De får sikkert penger nok til å kjøpe sausenebbet selv, om de ikke får det i bryllupet ) Vel, det var det jeg mente med veiledende, nemlig at det er forslag og ikke noe bindende. Ergo gir det en god indikasjon på hva man ønsker seg. Men si at man ønsker seg ett type servise, og så går noen å kjøper deler til et annet servise, det blir for meg litt dumt. Det går jo selvsagt an å bytte, men jeg synes man bør respektere brudeparet i slike tilfeller. Selvsagt blir vi glad når noen i det hele tatt gir oss gaver, men preferansen, om man får lov til å si det, er at jeg slipper å få annet enn det som er på ønskelista. Ergo, hvis jeg hadde fått valget så ville jeg heller hatt sausenebbet til serviset vi ønsker oss fremfor andre ting som ikke står på ønskelista. Det betyr derimot ikke at vi ikke blir glad for alle gaver vi får. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå