Gå til innhold

Skal dere pynte kirken??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal snart gifte oss, og lurer på om dere andre skal pynte kirken selv, eller om dere skal bruke den pynten som kirken står for?

Hva er vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe som er mer vanlig enn noe annet, noen steder tilbyr kirken pynting, andre steder ikke. Igjen andre går sammen med andre brudepar samme dag (om noen) og spleiser på pynting.

Vi var eneste brudepar i vår kirke på lørdag, og sørget selv for pyntingen. Dvs. svigermor ordnet dette, med blomster vi hadde skaffet - meget rimelig - via en bekjent som jobber på gartneri. Vi hadde roser og krysantemum i hvitt, dyprød og rosa. icon_smile.gif

Skrevet

Vi gjør det enkelt: To store planter som blomstrer i "riktige" farger, en på hver side av alteret.12

Skrevet

Vi skal pynte kirken selv, og jeg håper at min forlover vil ta seg av den oppgaven. Vi skal ha to vaser med hver sin store bukett med markblomster i. Enkelt og greit og utrolig nydelig!12

Skrevet

Vi skal først og fremst ha masse levende lys! Og så skal vi ha et par store dekorasjoner ved alteret som vi senere tar med til festsalen.

Svigermor har også heklet et teppe som skal ligge over alterringen pyntet - dette får vi som gave til dobbeltsengen etterpå. En tradisjon der jeg kommer fra.

Skrevet

Vi skal ikke pynte i kirken. Det er en gammel og veldig fin kirke som er fin nok i seg selv. Så vi sparer inn på et ellers stramt budsjett og bruker pengene til å leie inn musikere heller.12

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi leier vår kirke ferdigpyntet...12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde en blomsteroppsats på hver side framme ved alteret -enkelt og greit. I tillegg hadde vi strødd roseblader langs sidene opp midtgangen (ikke hele veien opp). Det tok seg veldig godt ut uten å virke overpyntet. Tenkte egentlig å strø roseblader midt i langs midtgangen, men fant raskt ut at det ikke var så lurt når kjolen min hadde slep!!

Skrevet

Vi har også lurt på det med pynting i kirken. men etter mye om og men så fant vi ut at vi ikke trengte å pynte den så innmari. For den er så pen i fra før. Skal bare ha to store vaser med langstilkete hvite roser oppe ved alteret. Og det er det hele. Tror man må se det ann på hvordan kirken er. Noen kirker er slik at de ikke trenger å pyntes andre må kansje pyntes litt. Men det er smak og behag. icon_smile.gif

Skrevet

Kirken vi skal gifte oss i er så vakker i seg selv, at vi har valgt og ikke pynte den.

Eneste jeg kunne tenke meg var å ha masse levende lys, men det er ikke tillat i den kirken vi skal gifte oss.

12

Skrevet

Vi føler at kirken er så pen seg selv at det ikke er nødvendig å pynte den noe mer. Kirken blir jo liksom "aldri" pyntet helt likevel, den er bare sånn den er - greit det icon_smile.gif12

Skrevet

Jeg har vurdert å lage noen sløyfer av hvit chiffon til å henge på enden av benkeradene som vender mot kirkegangen. Benkene er kjedelig brunmalte, så jeg tenkte det kan pynte opp litt. Kanskje ikke på alle radene, men de første, hvor familien sitter.

Roseblader hørtes forresten kjempefint ut!

(Kan tenke meg at ungene vil like dette iallefall, noe å leke med! icon_wink.gif )

Skrevet

Hei! Vi skal også pynte kirken med noe lignende som Kame, og dette er noe vi må gjøre selv... noe som vil koste 140 kr. I tillegg vil vi ha to store oppsatser fremme, som vi kommer til å ha med oss til selskapslokalet.

june-02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-05-10 20:18 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...