Gjest Mahareth Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Den ene katten min lager ofte snorkelyder når han slapper av/sover. Nå i dag har de blitt verre, og hver gang han puster inn så kommer det lange pipelyder. Det høres egentlig ut som han er kraftig forkjøla. Bør jeg ringe dyrlegen?
pantora Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Katten min snorket nesten hele livet sitt, bare koselig det Men er du bekymret så bør du høre med dyrlegen!
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Dyr snorker også. Men... kan også være et tegn på overvekt hos dyret.
Kayli Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Min katt er 16 år og har begynt å snorke på sine eldre dager Ingenting som feiler henne, var hos dyrlegen på "alderssjekk" for ikke så lenge siden. Da hun var yngre, var det ikke en lyd å høre, men nå er det rene treskeverket. Hvis du er bekymret er det kanskje like greit å få det undersøkt?
Gjest Mahareth Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Hm. Blir litt bekymra ja. Han er bare 4 år, så kan ikke være alderen. Noe overvektig er han nok derimot. Tusen takk for svar
Aurora M. Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Jeg synes det kan høres ut som en forkjølelse. Katter kan bli forkjølet på samme måten som oss, og det er nå rette tiden for det. Hvis han ikke er slapp/sover mer enn normalt, kjennes varm eller har dårlig matlyst, kan du godt se det an noen dager. Varer det lengre, ville jeg ha tatt en tur til veterinæren for sikkerhets skyld. Husk også på at katter kan bli allergiske, både for ting som vokser og gror ute, men også for ting i innemiljøet (f.eks røyk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå