Gå til innhold

Sviktende ereksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste har av og til litt problemer med ereksjonen.

Penisen blir litt sånn halvveis klar og så vil den ikke allikevel. Noen ganger har vi klart å få lurt den inn allikevel, og da har den etterhvert blitt helt stiv, men ikke alltid.

Det virker litt som om dette skjer periodevis.

Jeg blir ikke sur når det ikke går, men ser jo at han blir frustrert og stresser når det skjer.

Legen vil han ikke snakke med, fordi da må man jo ringe og bestille time, få fri fra jobb og kjøre et stykke, og det er jo bare tiltak :klaske:

Jeg har en teori om at kan ha sammenheng med at han røyker, men han nekter å tro at det er derfor. Har også tenkt på, siden det virker som om det skjer periodevis, at det skjer i de periodene han er veldig trøtt, sliten og jobber mye...

Noen som har noen råd, eller kanskje vet om noen andre grunner?

Eventuellt et godt tips for å få han til legen, det er et par ting til han burde snakket med legen sin om men det er jo SÅ vanskelig å plukke opp telefonen og ringe, for ikke å snakke om å få fri en time eller to fra jobb....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røykin er nummer en årsak til sviktende ereksjon, sammen med alkohol. Fordi det tetter igjen alle de små blodårene i kroppen med tjære og drit. Og som kjent er ereksjon avhengig av godt sirkulasjonssystem.

Det kan være overvekt, alder (kombinasjon av de to)kosthold, dårlig kondisjon/form.

Stress er og ganske vanlig årsak. Men ettersom han røyker er jeg 110% sikker på at det er hovedårsaken.

Det kan være underliggende sykdommer, som hjerte/kar problemer eller diabetes også. Så han BØR komme seg til lege og sjekke.

Skrevet

Røykin er nummer en årsak til sviktende ereksjon, sammen med alkohol. Fordi det tetter igjen alle de små blodårene i kroppen med tjære og drit. Og som kjent er ereksjon avhengig av godt sirkulasjonssystem.

Det kan være overvekt, alder (kombinasjon av de to)kosthold, dårlig kondisjon/form.

Stress er og ganske vanlig årsak. Men ettersom han røyker er jeg 110% sikker på at det er hovedårsaken.

Det kan være underliggende sykdommer, som hjerte/kar problemer eller diabetes også. Så han BØR komme seg til lege og sjekke.

Ts her, takk for svar!

Ja jeg er også veldig sikker på at det hovedsakelig er røykingen som er årsaken.

Flott at du skrev det med at blodårene tettes igjen av tjære, da kan jeg forklare det litt bedre til han enn bare "det kan være fordi du røyker".

Han er ikke overvektig, men har heller ikke den beste kondisen (pga. røyken vil jeg si..). Heller ikke det beste kostholdet, han spiser litt mer enn bare grandis og annen ferdig mat nå etter at han traff meg, men...

Takker så meget nok en gang!

Skrevet

Tjæren havner i lungene, ikke i blodet. Men, kolesterol tetter blodårer, og røyking kan fremskynde denne prosessen.

Om han ikke hadde røykt, skulle man da skyldt på at han spiste for mye egg og rødt kjøtt?

Om man er uopplagt, sliten, eller er fysisk/psykisk stresset er det ikke unormalt at det kan gå utover lysten og evnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...