Gå til innhold

iPhone 4 - Dårlig batterilevetid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er den lykkelige eier av en iPhone 4. Har i flere år ønsket meg en slik fancy telefon, og hadde i år endelig råd til å kjøpe en :)

Problemet er bare at den går kjempefort tom for batteri! Jeg kan ha fulladet den, så går det ti minutter uten av jeg har rørt den så er den på 98%...

Har ikke mange apps og sånn, men er usikker på om det er dette som tar strøm?

Har skype, msn, twitter og en fire andre apps/spill.

Nå har jeg ingen peil på om det er sånn at disse tar strøm? Vet liksom ikke heller åssen jeg slår dem av, hvis dette er mulig :/

Har ikke på internett, bare sånn wireless, og ikke på 3G. Så har ikke internett når jeg går ute.

En gang var telefonen min på 40% så ringte jeg broren min i ca ett kvarter og da var den på 7%.... Er dette vanlig?

Føler meg hemmet og at jeg alltid må ta med meg laderen om jeg skal være ute lenger, hos familie eller venner. Når jeg gikk hjemmefra i dag tidlig var den på 43% nå er den på 8%.... Og jeg har sendt to meldinger og snakket i den i fire minutter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Du må huske å 'slå av' alle programmer helt (når du har skrevet meld, ringt, instillinger osv osv). Dobbeltrykk på den runde tasten, så dukker alle programmene opp på rekke nederst. Trykk på en av den om hold litt inn (den blir mørk), da dukker det opp eet lite rødt minustegn. trykk på alle minusene. :)

• Liker 1
Skrevet

Høres litt rart ut, min holder nesten en uke ved normal bruk.

Jeg pleier å ha 3G og mobildata skrudd av når jeg ikke bruker det, og lukker alltid apps ordentlig når jeg ikke bruker dem lenger. Vet ikke hvor mye strøm de trekker, men jeg synes det er greit å ha dem skrudd av når de ikke brukes.

For å skru av småprogrammer du har brukt dobbeltklikker du på den runde "ordentlige" knappen, noe som gir deg en liste nederst på skjermen med programmer som kjører. For å skru dem av trykker du på ett av ikonene og holder fingeren der til ikonene begynner å "skjelve", og så kan du trykke på det lille krysset øverst på hvert program for å skru dem av.

Håper det hjelper, hvis ikke ville jeg nok ha kontaktet apple og bedt om en ny telefon, de pleier ikke å miste batteri SÅ fort.

Skrevet

Hei du!

Du må huske å 'slå av' alle programmer helt (når du har skrevet meld, ringt, instillinger osv osv). Dobbeltrykk på den runde tasten, så dukker alle programmene opp på rekke nederst. Trykk på en av den om hold litt inn (den blir mørk), da dukker det opp eet lite rødt minustegn. trykk på alle minusene. :)

Å jeeeezes!!

Der stod _alle_ programmene på iPhonen min og dura gitt! :P Tusen takk!!

Siden innlegget mitt har jeg nå 6% :P Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før det faller framover :P

Skrevet

Jeg opplevde det samme med Iphone selv, men jeg har på Wi-fi og 3G gjennom hele dagen.

Kan du sette ned lysstyrken? Er Bluetooth på? GPS? Push?

Dette er noen av tingene som har forlenget levetiden på mitt batteri som jeg kan merke.

Dinside har en fin artikkel om dette med forklaringer hvor du finner alt.

Skrevet

Har også Iphone 4 og ELSKER den. Trodde at en telefon til 5000,- skulle holde i hvertfall 4-5 dager på en ladning, men det gjør ikke min. Lader den vel ca annenhverdag. MEN det er en BRA telefon, så jeg klager ikke. :rodmer:

Skrevet

Hørtes ikke normalt ut nei.. Jeg lader min hver tredje dag. Full lysstyrke, bluetooth på, WiFi på, mobildata osv på.

Skrevet

Det er nok alle disse programmene som du kjørte som er årsaken.

Min iPhone 4 holder i 2 døgn ved normal bruk. Ringer da en times tid og bruker enkelte apps. Er dog på 3G/Wi-Fi og synkroniserer e-post, kalender og kontakter jevnlig. Det siste vil jeg anta bruker en del strøm.

Skrevet (endret)

Siden innlegget mitt har jeg nå 6% :P Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar før det faller framover :P

Siden du skriver (og sikkert leser også) her, bruker du jo nettet, og det tar strøm. 8% er ikke mye igjen :-)

Prosentene den angir er jo mildt sagt omtrentlige. At den sank fra 40% til 8% etter samtale og noen sms-er er ikke så rart. Dessuten: 15 min samtale med din bror....15 minutter er relativt mye i mobiltelefonsammenheng.

iPhone4 og alle de andre nye telefoner med store skjermer, masse lys og mye gøy bruker strøm. Mye strøm. iPhone bruker mye, men er ikke verstingen. Batteriene har ikke blitt dårligere - tvert imot, men bruken har endret seg radikalt. Det samme har underholdningsverdien.

Er du gjerrig (demper lys, skrur av bluetooth, 3G, WiFi) og kun sender sms + korte samtaler bør den vare minst et døgn.

Gjør den ikke det, bør du oppsøke forhandler og få sjekket den.

Det er en super telefon du har kjøpt, men husk at selv iPhone kan det være feil med :-)

Endret av Henkie
Skrevet

Hei du!

Haha, herregud. Jeg har hatt iPhone i flere år, burde vel ha lært meg denne funksjonen til nå. Ikke rart at min må lades ofte. Pluss til deg!

Skrevet

Hei du!

Greit på android, men jeg er usikker og lurer; sparer man EGENTLIG noe strøm i det hele tatt ved å gjøre dette på iPhone?

Skrevet

Det å lukke appene har liten betydning, når de ligger i bakgrunnen trekker de lite ressurser, med mindre det er apps som skal kjøre i bakgrunnen som f.eks. Spotify osv.

Det at batteritiden er dårlig bør vel ikke komme som noen overraskelse. Jeg bruker ikke min iPhone 4 noe særlig tungt, men må lade annenhver dag. Når jeg faktisk bruker den til en del ringing osv. så er den nesten tom på kvelden. Slik var det også med Blackberryen og slik er det med de fleste andre telefoner. Det er tross alt en del flere komponenter i en smarttelefon enn i en vanlig telefon. Nevner i fleng GPS, WiFi, store skjermer, gyroskoper/akselerometer, kraftige prosessorer osv. Det at de trekker strøm er ikke rart i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...