AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Vi bygger nytt kjøkken, og er i tvil om hva vi skal ha på veggen bak koketoppen. Veggen har underskap hele veien, og ventilator hengende over koketoppen. Skal ikke ha overskap. Vurderer fliser (hele veien opp?) eller tapet med en glassplate rett bak koketoppen (vurderer evt å kjøpe herdet glass fra ikea, for å få prisen akseptabel). Noen som har forslag? Budsjettet er forholdsvis begrenset, så dette spiller inn.
Mala Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Kommer litt an på hvor lang veggen er. Men enten mosaikkfliser helt opp, eller bare malt vegg med glassplate
Suzy Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Jeg hadde lagt såkalte subway-tiles på veggen Subway tiles
Mala Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Jeg hadde lagt såkalte subway-tiles på veggen Subway tiles Det kan også være fint, eller stående sånn som dette så blir ikke veggen så lang.
TheaH Skrevet 4. mars 2011 #5 Skrevet 4. mars 2011 Vi har flislagt en hel vegg på kjøkkenet vårt. Langs hele veggen er der underskap, så flisene går naturligvis bare ned til underskapene, men over underskapene er det bare ventilator, altså ingen overskap. Vi synes at det var naturlig å flislegge hele veggen, synes ikke det er så fint å flislegge bare rundt ventilatorområdet. Vi har også et vindu på denne veggen og der har vi flislagt vindusforingen. Det er altså ingen lister på denne veggen, hverken taklist eller vinduslist. Vi har slike fliser på kjøkkenet http://rightpricetiles.no/fliser/fliser_detail.php?tileID=790§ionID=8 og vi har fått mye skryt for flisvalget, men de er dyre, ca 1000 kr kvm. De er heller ikke enkle å rengjøre, så vi har valgt å ha herdet glassplate mellom ventilator og koketopp og over vasken. Synes det er stilig med tapet under herdet glassplate, men jeg personlig ville bare hatt det mellom overskap/ventilator og underskap, altså ikke tapet på en hel kjøkkenvegg. Siden tapet og herdet glassplate kan bli ganske dyrt vil det nok kanskje lønne seg å flislegge. Subway-fliser som er nevnt er ganske populært nå for tiden, personlig er jeg ganske lei av disse flisene og ville ikke selv ha valgt de. Men de er ganske så overkommelig prismessig sett.
Suzy Skrevet 4. mars 2011 #6 Skrevet 4. mars 2011 Det kan også være fint, eller stående sånn som dette så blir ikke veggen så lang. Det var veldig kult!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå