Gjest HunterLady Skrevet 28. februar 2011 #1 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har fått tidenes verste soppinfeksjon etter antibiotika kur. Skal dra på apoteket idag og kjøpe Canesten stikkpille pluss krem, men man skal jo helst bruke kremen i 2-3 uker, 2-3 ganger daglig. Spørsmålet er, bør jeg avstå fra sex siden dette kan få soppen til å bli irritert, eventuelt blomstre opp igjen? ÆSSSSJ, vil ikke dette her!!
Fantomina Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Maddebs Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har egentlig ikke tenkt over dette før, men som hun over skriver så burde du kanskje vurdere å bruke kondom så lenge. Men når jeg fikk soppinfeksjon så prøvde jeg noen melkekapsler i stikkpille form. Disse hjalp veldig for kløen og det føltes roligere der nede:) Huff, god bedring til deg
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Da jeg hadde ''vanlig'' soppinfeksjon (jeg merket ikke noe til det selv, men det ble tilfeldigvis oppdaget på en rutine GU) fikk jeg beskjed om å ha sex som vanlig. Ikke noe snakk om kondom heller. Jeg gjorde det samme da jeg fikk EKSTREM soppinfeksjon pga. medisinbruk, og klarte å smitte mannen. Han våknet opp med ballongtiss og hastetur til legevakten. Så altså, jeg ville ihvertfall brukt kondom. Bare sånn helt i tilfelle. Ballongtiss er ikke noe gøy.
Gjest canesten Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Hvis du har en soppinfeksjon vil det være så vondt å ha sex at jeg faktisk ikke tror det blir noe problem å la være til du er frisk igjen...
Gjest gjest Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Hvis du skal ha samleie burde du bruke kondom for å unngå å smitte mannen. Mange plages med at de får sopp, så blir de "frisk" og har sex med mannen og like etterpå får de sopp igjen fordi de har blitt smittet tilbake av mannen. Tror for øvrig ikke du skal behandle deg i to-tre uker, er det ikke bare 10 dager? Eventuelt til symptomene forsvinner pluss tre dager? Ikke at jeg ser helt hvordan du skal klare å ha samleie, når jeg har sopp er det så vondt og klør så mye at jeg får vondt bare jeg tenker på sex... Hvis du er mye plaget av sopp kan du få resept på Diflucan fra legen, og etter at du har fått resepten første gang behøver du ikke dra inn til legen, bare ringe. Det er en pille som svelges og fungerer omtrent med en gang! Det er ikke vanlig å få difflucan på den måten. Legen som gjør det på den måten er uforsiktig og følger trolig ikke vanlige regler for foreskrivelse av antibiotika heller. Den typen soppmidler har sterke bivirkninger og det skal gi som én dose én gang, eller som en kur der det tas leverprøver og legen følger opp for å unngå at pasienten blir resistent. Du skal ikke ta difflucan slik som Junimarie beskriver her.Da har du etterhvert ingen ting å hjelpe deg med og kan riskikere full systemisk infeksjon i hele kroppen uten mulighet til behandling. Junimarie har en mao uvettig lege...
Gjest gjest Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 Jeg har fått tidenes verste soppinfeksjon etter antibiotika kur. Skal dra på apoteket idag og kjøpe Canesten stikkpille pluss krem, men man skal jo helst bruke kremen i 2-3 uker, 2-3 ganger daglig. Spørsmålet er, bør jeg avstå fra sex siden dette kan få soppen til å bli irritert, eventuelt blomstre opp igjen? ÆSSSSJ, vil ikke dette her!! Du skal bruke det slik det står i pakningsvedlegget. Du skal ikke bruke krem i lange tider utenpå, dersom du ikke har sopp utenpå huden. Sopp inne i skjeden vil ikke påvirkes av krem som smøres utenpå kroppen. Kjøp deg heller en kombinasjonspakning med stikkpille som virker i tre dager. Har du sex vil PH i vagina øke pga sædens alkalitet. Da skaper du godt miljø i sjeden for at soppen kan komme tilbake etter å ha blitt angrepet av medisinet. Så det ville jeg unnått, med tanke på å kunne bli frisk uten at soppen er tilbake etter noen uker. Kjøp deg gjerne melkesyrebakterier til å senke PH i sjeden etter at soppkuren er over. Og la være å vaske deg for kraftig i sjeden. Kjøp en intimsåpe og slutt med stringtruser.
Bomullstrusa Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 Du blir kvitt det raskere hvis du avstår fra sex mens du går på kuren! Har brent meg på det flere ganger. Dessuten blir det ofte så sårt til slutt at jeg ihvertfall, ender med å grine under akten. Ikke akkurat verdt det
Gjest HunterLady Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 Takk for mange gode svar Ja, jeg ser nå at det er feil å bruke kremen så lenge som 2-3 uker. Dumme Google! Har nå kjøpt den kombinasjonspakken med en stikkpille + krem som skal brukes ca 1 uke, 2-3 ggr daglig. Og som dere sier, nei det blir nok ikke noe problem! Føles jo ut som jeg har hatt masse sex as we speak, fordi jeg er så sår og irritert der nede, men har jo ikke hatt vaginalsex på 2-3 dager. Nei, dette er noe herk! Visste forresten ikke at sopp var smittsomt. Og jeg skal bli sykepleier! Yay for me! :gjeiper:
Fantomina Skrevet 28. februar 2011 #10 Skrevet 28. februar 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå