Gå til innhold

FB: Er man virkelig frakoblet når man huder av for dette i chatboksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke at alle skal kunne se når jeg er påkoblet facebook. Ser at tipset er å trykke frakoble på chatten, men jeg trodde at det eneste du gjør da er å vise folk at du ikke vil chatte. Alle man kan chatte med kommer med grønn prikk bak navnet sitt i chatboksen, men så ligger der jo mange flere navn: ER det de som er pålogget men ikke vil chatte?

For om jeg har rett så er det jo "falsk trygghet" at man bare trykker koble fra på chatten.

Noen som vet? :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Når du velger offline i chaten vil ingen se at du er pålogget.

Alle du kan se på chaten har IKKE valgt å være offline.

De som står med grønn prikk har vært aktiv i løpet av de siste par minuttene (vet ikke hvor lang tid). De som står med grå halvmåne er pålogget, men har ikke vært aktive på en stund.

Hvis du velger offline på chaten, BLIR DU PÅLOGGET IGJEN MED EN GANG DU TRYKKER PÅ CHATEN.

Skrevet

er aldri online jeg... da får jeg aldri gjort noe som helst. Alle er jo så koselige å pratesjuke atte :fnise:

Skrevet

De som står med grå halvmåne er pålogget, men har ikke vært aktive på en stund.

Det var det jeg trodde. Falsk trygghet! :)

Jeg vil ikke at noen skal se at jeg er pålogget i det hele tatt. Si at jeg har sagt jeg er syk og bare ligger i sengen uten å gjøre noen ting, for å slippe å være på jobb/være sosiale med venner/dra i familiebesøk eller noe i den duren. Viss de da kan se at jeg har grå halvmåne bak navnet mitt, så kan de se jeg er pålogget. Finnes det ingen mulighet for å være på face HELT OG holdent skjermer??

:)

Gjest Mahareth
Skrevet

Jo, du velger offline i chaten. Du har ingen mulighet for å bruke chaten, og fortsatt være "hemmelig pålogget".

For å gjøre det, trykker du på chaten, og så helt øverst til høyre går du inn på alternativer. Der velger du å logge av.

Neste gang du trykker på chaten blir du pålogget igjen.

AnonymBruker
Skrevet

De som står med grå halvmåne er pålogget, men har ikke vært aktive på en stund.

Takk for svar, men jeg forstår fremdeles ikke, mulig jeg er dum :sukk: . :)

Om jeg er på den lista med grå halvmåne bak meg, vil jo folk se at jeg er pålogget men inaktiv på chatten, og dermed er jeg "frisk" nok til å være oppe og være på face. (OM jeg har sagt jeg er sengeliggende, forstår?)

For å spørre på en annen måte ut fra det du skriver her. Om man er pålogget, men har logget av på chatten, så kan likevel folk se at du er på face, men bare ikke aktiv på chatten???

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men jeg forstår fremdeles ikke, mulig jeg er dum :sukk: . :)

Om jeg er på den lista med grå halvmåne bak meg, vil jo folk se at jeg er pålogget men inaktiv på chatten, og dermed er jeg "frisk" nok til å være oppe og være på face. (OM jeg har sagt jeg er sengeliggende, forstår?)

For å spørre på en annen måte ut fra det du skriver her. Om man er pålogget, men har logget av på chatten, så kan likevel folk se at du er på face, men bare ikke aktiv på chatten???

Drit i den halvmånen! Du må logge av for å være sikker på å ikke synes!! (som nøye beskrevet over)

Gjest Mahareth
Skrevet

Kan du se om noen er aktive på fb om de ikke er på chatten? ;)

Du vil aldri se at du selv har en halvmåne, for den dukker bare opp når du ikke er aktiv. Den har ikke nødvendigvis noe med chatten å gjøre, den forteller nemlig at du ikke har vært aktiv NOE sted på fb på et par minutter. Altså ikke bare chatten.

Har du logget av chatten (altså klikket på offline, og ser at det står chat: frakoblet (eller offline om du har fb på engelsk)nede til høyre) så ser ingen at du er på fb.

Har du ikke logga deg av så ser folk at du er på fb.

Skrevet

Det eneste stedet man kan se at du er pålogget er på chatten, derfor er det ingen som vil se at du er pålogget hvis du går "offline".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...