AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Kort sagt..jeg spiser sunt og prover aa gaa paa spinning 45 (lett time) paa sats 3 ganger i uken, samt styrke en gang..men er jo noen som skriver at man ikke forbrenner noe for etter en time med trening..hvordan er dette egentlig?? mister motivasjonen
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #2 Skrevet 28. februar 2011 Selvfølgelig er all trening bedre enn ingen trening! Kroppen trenger energi selv om en bare sitter i ro, beveger du deg mer må kroppen forbrenne desto mer for å kunne fungere. Så du bør absolutt fortsette med treningen du holder på med, det er mye bedre enn å ikke gjøre noen ting! 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #3 Skrevet 28. februar 2011 Selvfølgelig er all trening bedre enn ingen trening! Kroppen trenger energi selv om en bare sitter i ro, beveger du deg mer må kroppen forbrenne desto mer for å kunne fungere. Så du bør absolutt fortsette med treningen du holder på med, det er mye bedre enn å ikke gjøre noen ting! men er det verdt noe ?? hmm..forbrenner den ikke litt fett engang eller noen kalorier?( jeg vil gjerne at det skal telle paa kalori ut..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #4 Skrevet 28. februar 2011 Ja, det er verdt mye! Energi er jo det samme som fett/karbohydrater/proteiner fra maten din, og når du trener og kroppen trenger mer energi så blir jo dette brukt som energikilder (kalorier er bare et mål på energi, og du forbrenner følgelig kalorier på dette). Trener du så mye at kroppen må forbrenne mer kalorier enn de du har fått i deg gjennom mat og drikke, vil kroppen måtte bruke energi som er lagret som fett i kroppen for å fungere videre. Dersom du ikke hadde trent, men spist samme mengde mat, ville ikke kroppen trengt like mye energi, og derfor lagret energioverskuddet som fett på kroppen din. Dessuten vil kroppens forbrenning også bli bedre dersom du trener styrke og får mer muskler 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #5 Skrevet 28. februar 2011 Her er forøvrig en nyttig link som sier litt om kalorier og forbrenning: http://nhi.no/forside/slik-oker-du-forbrenningen-34685.html
Inx Skrevet 28. februar 2011 #6 Skrevet 28. februar 2011 Kostholdet ditt er det viktigste når du skal slanke deg.. Men om du plutselig skal spise mindre enn før og trene mer samtidig så er ikke det en spesielt god oppskrift på hvordan man får motivasjon til å trene ....
I Grosny Skrevet 28. februar 2011 #7 Skrevet 28. februar 2011 (endret) Kort sagt..jeg spiser sunt og prover aa gaa paa spinning 45 (lett time) paa sats 3 ganger i uken, samt styrke en gang..men er jo noen som skriver at man ikke forbrenner noe for etter en time med trening..hvordan er dette egentlig?? mister motivasjonen 3 spinningtimer pr uke og en med styrke er veldig bra. Å trene slik tre ganger i uka er tett opp til det ideelle når man tenker på helse over lang tid. Det eneste som mangler er kanskje litt balansetrening . Til sommeren anbefaler jeg turorientering/skogtur på søndagene. Skogvandring gir god trening for musklene som støtter ankler og knær, noe som er vesentlig for livslang fysisk god funksjon. Når du har holdt på en periode , så vil du nok observere resultater. Det er også helt riktig å ikke begynne å trene altfor mye med en gang. Slik unngår du skader og overbelastning. Det kan virke som om du ønsker å gå ned ett par kilo. Fortsett med treningen din du, og få i deg nok bra mat, så tror jeg dette vil gå av seg selv i løpet av en passende tidsperiode. Endret 28. februar 2011 av I Grosny
Tullepia Skrevet 28. februar 2011 #8 Skrevet 28. februar 2011 Kort sagt..jeg spiser sunt og prover aa gaa paa spinning 45 (lett time) paa sats 3 ganger i uken, samt styrke en gang..men er jo noen som skriver at man ikke forbrenner noe for etter en time med trening..hvordan er dette egentlig?? mister motivasjonen Bare tull. Fortsett med den gode treningen med BESTE samvittighet og KOS deg :D
Wiggins Skrevet 28. februar 2011 #9 Skrevet 28. februar 2011 Kort sagt..jeg spiser sunt og prover aa gaa paa spinning 45 (lett time) paa sats 3 ganger i uken, samt styrke en gang..men er jo noen som skriver at man ikke forbrenner noe for etter en time med trening..hvordan er dette egentlig?? mister motivasjonen Er det ingen som husker noe som helst av naturfagen fra grunnskolen? Setningen jeg har uthevet er en misforståelse av en misforståelse. Det er en utbredt misforståelse at når man trener så må man holde på en stund, noen sier 45 minutter, andre 90 minutter, før kroppen har brukt opp glykogenlageret og begynner å forbrenne fett. Det er feil. Man forbrenner fett når man ligger, sitter, står, går, jogger eller spurter. Man forbrenner selvsagt ikke så veldig mye fett når man ligger eller sitter da. Så har noen misforstått dette igjen, og tror at man ikke forbrenner noe som helst før etter en time. I så fall ville det medført et brudd med energiprinsippet fra termodynamikken: Energi kan ikke oppstå eller forsvinne, den kan bare gå over til andre former, og da ville man kunne hente hjem en del Nobelpriser. All trening er bedre enn ingen trening, men det er samtidig mye viktigere å mosjonere litt hver dag enn å ta seg ut fullstendig to-tre ganger i uka. Det beste er selvsagt å mosjonere litt hver dag, og i tillegg drive med en fast treningsform 3-4 ganger i uka. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå