Gå til innhold

hvor ofte snakker du med foreldrene dine

37 stemmer

1. 1. Hvor mye kontakt har du med foreldrene dine

• Snakker med de mange ganger om dagen.
    • Snakker med de 1 gang om dagen
    • Snakker med de annen hverdag
    • Snakker med de ett par dager i uken
    • Jeg tar sjeldent kontakt, fordi de gjør det, og da snakker jeg til de er ferdige
    • Annet som jeg vil skrive her under

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på hvor ofte det er normalt å snakke med sine foreldre, når man er voksene og har flyttet ut?

jeg er 20, flyttet ut for snart to år siden. snakker med de i helger da jeg er hos dem, men aldri ellers i uken med mindre det ikke er noe de eller jeg vil fortelle eller snakke om.

mens typen som er 22 snakker med foreldrene sine opptil 8 ganger om dagen.

så jeg lurte på hva som var ""normalt"".

eller hva de fleste gjør ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg snakker med foreldrene mine nesten daglig, noen ganger opp til flere ganger daglig. Det er ca 6 år siden jeg flyttet ut. Jeg besøker dem også et par ganger i uken.

Kontakt med foreldre varierer jo fra person til person alt etter hvor nært forhold man har til dem og behov. Jeg har venner som ikke snakker med foreldre mere en en gang i mnd, så har du meg som snakker med de veldig ofte.

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg snakker med min far 2-4 ganger per mnd, alt ettersom det er noe å fortelle. Han tar kontakt med meg minst 1 gang per mnd.

Min mor ringer jeg kun til for å spørre henne konkret om noe. Ringer aldri for å prate/oppdatere. Det kan selvfølgelig endre seg om jeg får barn. Hun ringer aldri, sender sms om det er noe hun vil fortelle eller spørre om.

Min mann snakker med sine foreldre minst 1 gang i uka.

Skrevet

Stemte et par dager i uken, det er vel ganske gjennomsnittlig. I perioder snakker jeg ikke med mamma på en uke eller to, mens i andre perioder snakker vi sammen flere ganger om dagen. Pappa snakker jeg med kun ved bursdag, jul o.l, egentlig. Foreldrene mine er skilte, og pappa er vel ikke den flinkeste til å ta kontakt, og jeg er lei av å ha ansvaret for at vi snakker sammen.

Skrevet

Snakker med mamma eller pappa maks en gang i uken. Ringer til pappa hvis jeg lurer på noe, og mamma ringer meg inniblant hvis hun føler det er lenge siden. De er gift altså, så samlet snakker jeg med "heimen"ca en gang i uka.Har et kjempegodt forhold til de, og synes det er helt topp å være hjemme der i ferier/helger osv. Har bare ikke dette behovet for å snakke i telefon og holde de oppdatert om alt jeg gjør , men forteller de de viktige tingene. Også snakker vi masse når jeg er hjemme på besøk.

Skrevet

Jeg snakker med foreldrene mine nesten daglig, noen ganger opp til flere ganger daglig. Det er ca 6 år siden jeg flyttet ut. Jeg besøker dem også et par ganger i uken.

Kontakt med foreldre varierer jo fra person til person alt etter hvor nært forhold man har til dem og behov. Jeg har venner som ikke snakker med foreldre mere en en gang i mnd, så har du meg som snakker med de veldig ofte.

Jeg vil absolutt påstå at jeg har et nært forhold til foreldrene mine. Som jeg skriver i mitt forrige innlegg: Det vil ikke si at jeg har et behov for å ringe og bare "mamma, i dag spiste jeg kjøttkaker til middag" og lignende hver dag.. Men vi snakker om ting som er viktige, også snakker vi i timesvis når jeg er der på besøk. Hverken jeg eller pappa er glad i å snakke i telefonen, men har utrolig gode samtaler når vi ses.

Skrevet

Det varierer veldig. Det er kjempesjelden at vi snakker på tlf. Vi mailer som regel når det er noe. Så treffes vi ca en helg pr. mnd (bor langt fra hverandre) og da snakker vi hull i hvernadres hoder i løpet av den helgen. :) Jeg vil påstå at jeg har et veldig nært og godt forhold til foreldrene mine, men jeg ser at sammenlignet med det som ser ut til å være normalen snakkes vi visst sjelden...

Skrevet

Med mamma ca. 1-2 gang i uken, med pappa ca. 2 ganger i mnden.

Skrevet

Flere ganger i uka. Kan gå 3-4 uker mellom vi ses.

Skrevet

Jeg bor i samme by som mine foreldre og er godt voksen. Snakker med dem flere gang i uka, som regl ganske korte telefonsamtaler bare for å si hei eller fortelle noe. Ellers er jeg på besøk hos dem sånn cirka 1-2 ganger i uka (gåavstand). Det kan være besøk på flere timer eller at jeg stikker innom på en kveldstur.

Synes det er hyggelig å ha tett kontakt med dem. Både for min egen del, men også for ungenes del.

Skrevet

Min mor bor i utlandet og vi snakker sammen så sjeldent. Kanskje 3-4 ganger i året...

Jeg har aldri hatt nært forhold til min mor.

Jeg hadde godt forhold til pappa, men han døde for lenge siden.

Gjest Harriet
Skrevet (endret)

Snakket med mor minst en gang om dagen da hun levde. Hun var en av mine nærmeste fortrolige og jeg delte alt med henne. Da hun døde var det de daglige samtalene om alt og ingenting jeg savnet mes. Ringte alltid når jeg trengte hennes råd i en sak - og det savnet jeg virkelig.

Har akkurat like nært forhold til sønnene mine. De ringer meg minst en gang hver dag - enten det er noe eller ikke. Jeg setter stor pris på at de liker å snakke med meg og håper virkelig den gode kontakten vår fortsetter.

Mannen min derimot - han har jeg i alle år måttet tvinge til å ringe hjem en sjelden gang. Han har ikke noe godt forhold til sine foreldre.

Endret av Harriet
Gjest Lille-pus
Skrevet

Er så heldig å ha begge mine foreldre i live, pluss at vi har et veldig godt forhold :)

Snakker med dem et par ganger i uken, enten per telefon eller på sms (eller begge deler. Alt på en gang :fnise: ).

Veldig koselig, tror vi setter like stor pris på det alle tre :)

Som regel bare koseprat :)

Skrevet

Jeg snakker med mine foreldre ca annenhver dag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

jeg snakker med mine foreldre omtrent annenhver dag. oftere hvis det er noe spesielt jeg vil snakke med dem om/de vil snakke med meg om, sjeldnere hvis vi har snakket mye sammen dagene før. det går sjelden mer enn tre dager mellom hver samtale.

de bor så langt unna at jeg ser dem kun til sommer og til jul.

Endret av madison rose
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 år og flyttet hjemmefra for 4,5 år siden.

Mamma og jeg sender meldinger hver dag ca, og vi snakkes vel 2 ganger i uken. Mamma og pappa bor sammen, så pappa får med seg det meste gjennom mamma. Men prater med pappa kanskje en gang i uka (da hører jeg mamma kommentere i bakgrunnen :fnise:)

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Jeg ble sparket ut hjemmefra av min mor som 15-åring, hun ville ikke ha ansvaret for meg mer. Havnet hos min far som så sitt stikk til å slippe å betale barnebidrag. Han kontaktet barnevernet, fikk meg plassert på hybel og flyttet etter hvert selv (sammen med samboeren sin og sitt nye barn). Etter det hørte jeg ikke mer fra hverken han eller samboeren.

Skrevet

Som regel blir det et par samtaler pr. uke og da er det min mor jeg snakker med. Far er nå død, men selv da han var live så likte ikke han å snakke i telefonen. Men det går i bølger, av og til er det en gang i uka - av og til flere. Mens min far var syk snakket jeg med mor opptil flere ganger pr. dag.

Men som sagt: gjennomsnittet er vel et par ganger i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...