Gå til innhold

Bøker til ungdommer 12-16 år...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan bøker likte du da du var i denne aldersgruppen, ca. 12-16 år gammel? Hva likte du å lese om? Og er det noen spesielle bøker eller hendelser tatt fra bøker som du husker ekstra godt, som du leste i den alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg leste egentlig veldig veldig mye forskjellig, men ofte om diverse mysterier. vet ikke helt om jeg klarer å komme på noen titler..

husker at jeg leste gutt, heksene og den store venlige kjempen(vist det er det den heter?) av roal dalh.

Skrevet

Jeg slukte alt av Tolkien og Harry Potter, samt Torill Thorstad Hauger, Jostein Gaaarder og Roald Dahl.

Skrevet (endret)

Jeg var med i noe som het TL-klubben et par år fra jeg var ca 10 - 15 år. Økte min leselyst den gangen hvertfall. Ser det heter girl:It nå. Typisk "jente-bøker" om sommerforelskelser, high-school osv. :)

http://www.girlit.no/

Endret av Lille Tusenfryd
Skrevet

Jeg var med i noe som het TL-klubben et par år fra jeg var ca 10 - 15 år. Økte min leselyst den gangen hvertfall. Ser det heter girl:It nå. Typisk "jente-bøker" om sommerforelskelser, high-school osv. :)

Det var jeg også. Leste bøker som kom i posten via TL-klubben frem til jeg var kanskje 11 år. Etter det ble jeg interessert i litt "viktigere" saker. :)

Skrevet

Leste bøker som kom i posten via TL-klubben frem til jeg var kanskje 11 år. Etter det ble jeg interessert i litt "viktigere" saker. :)

Tror at hvor lenge man finner disse TL-bøkene underholdende er litt individuell greie. Husker ei i klassen, hun hadde vært medlem der i 2-3 år da vi andre oppdaget det - og hun meldte seg ut da vi meldte oss inn. Selv leste jeg Sofies Verden samt alt annet av Jostein Gaarder som 9-10-åring, så det hadde vel ikke så mye med leseferdighetene å gjøre heller. Er vel bare interesser "og sånn" :) Tenkte bare å nevne det siden TS ville finne bøker til en bestemt aldersgruppe. :)

Skrevet

Jeg slukte alt av Tolkien og Harry Potter, samt Torill Thorstad Hauger, Jostein Gaaarder og Roald Dahl.

skjønner ikke at jeg kunne glemme harry potter :sjokkert:

jeg ble kjempesur da jeg leste slutten på sofies verden! husker jeg likte begynnelsen av boken veldig godt og ble så skuffa når jeg ikke likte slutten!

Skrevet

Harry Potter (men de er jeg like glad i enda da), en bokserie som heter Animorphs og diverse andre fantasybøker. Likte også grøssernebøkene i tolvårsalderen.

Skrevet

Jeg slukte Agatha Christie og ganske dårlige kjærlighetsromaner i den alderen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...