AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Har hendt noen ganger at jeg har vert med daten hjem og vi ender i senga, men jeg er alltid opptatt av sikker sex, og spørr om kondom. Ofte sier de at de ikke har. Da hender det at jeg nekter og sier vi for heller ta det igjen en annen gang,, med mindre jeg har med i vesken. Hva synes dere er mest rett, at gutten har med seg kondomer, eller jenta?
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Dere er begge ansvarlige for å ikke få og/eller smitte parteneren med hiv, herpes, og andre kjønnsykdommer. Synes du ikke det er riktig?? 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #3 Skrevet 27. februar 2011 Ta ansvar selv og skaff kondomer. Hver og en har uansett ansvaret uavhengig av kjønn. 3
Gjest Sommertid Skrevet 27. februar 2011 #4 Skrevet 27. februar 2011 (endret) Jeg mener at det er like mye begges ansvar, men har fått inntrykk av at de fleste menner mener at det er dama sin jobb å ha prevensjon for hånd. Jeg har alltid en kondom for hånd nå for jeg har lært at nesten ingen har det selv. Endret 27. februar 2011 av Sommertid
Gjest Eurodice Skrevet 27. februar 2011 #5 Skrevet 27. februar 2011 Har hendt noen ganger at jeg har vert med daten hjem og vi ender i senga, men jeg er alltid opptatt av sikker sex, og spørr om kondom. Ofte sier de at de ikke har. Da hender det at jeg nekter og sier vi for heller ta det igjen en annen gang,, med mindre jeg har med i vesken. Hva synes dere er mest rett, at gutten har med seg kondomer, eller jenta? Det er selvfølgelig guttens ansvar å sørge for å ha kondomer. Det er han som skal bruke det. Enhver må sørge for sin egen beskyttelse, tenker jeg. 3
Gjest kjeldsberg kaffe Skrevet 27. februar 2011 #6 Skrevet 27. februar 2011 Har ikke dama femidom så blir det sexnekt.
Eske Skrevet 27. februar 2011 #7 Skrevet 27. februar 2011 Den som er minst gira på barn, vel. Neida, kondom synes jeg absolutt at begge kjønn bør ha tilgjengelig, selv om jeg nok synes det er litt ekstra påkrevd fra gutter.
waco Skrevet 27. februar 2011 #8 Skrevet 27. februar 2011 Det er jo den som vil bruke kondom som må passe på det da!
K.A. Skrevet 27. februar 2011 #9 Skrevet 27. februar 2011 Mest hans ansvar, selvfølgelig. Men det er da bare sunn fornuft at hun garderer seg i tilfelle, da det ikke er alle gutta som tar seg bryet med kondom og håper å slippe. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #10 Skrevet 27. februar 2011 Damer tar ansvar for all annen prevensjon med diverse bivirkninger og utgifter, så kondomer får jammen mannfolka ta ansvar for. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #11 Skrevet 27. februar 2011 Det er selvfølgelig guttens ansvar å sørge for å ha kondomer. Det er han som skal bruke det. Enhver må sørge for sin egen beskyttelse, tenker jeg. Så de skal bare beskytte mannen og ikke kvinnen?
Gjest Fikira Skrevet 27. februar 2011 #12 Skrevet 27. februar 2011 Burde ikke menn passe på å ha med kondomer om de vil ha sex? Tenker at det kanskje ikke er like praktisk for jenter å ha alle størrelser kondomer liggende tilgjengelig. Litt uøkonomisk. 2
Gjest Pet Skrevet 27. februar 2011 #13 Skrevet 27. februar 2011 Burde ikke menn passe på å ha med kondomer om de vil ha sex? Tenker at det kanskje ikke er like praktisk for jenter å ha alle størrelser kondomer liggende tilgjengelig. Litt uøkonomisk. Hvor mange størrelser finnes det?
waco Skrevet 27. februar 2011 #14 Skrevet 27. februar 2011 Det er jo den som vil bruke kondom som må huske på dette da. Jeg hater kondom, nesten mer enn jeg hater å ligge med folk jeg ikke vet hvem er eller som jeg mistenker har fæle sykdommer. Hvis kondom er så viktige for dere pga livsstilen dere lever med en del "nye venner", "impulsive handlinger" og "spontane forelskelser i fremmede", - så foreslår jeg at dere skaffer dere dere selv kondom! Dere kan vel ærlig talt ikke forlange at mennesker som ikke vil bruke kondom skal SØRGE for kondom? kvinnfolk! hehe, ikke rart det aldri går dere vei!
K.A. Skrevet 27. februar 2011 #15 Skrevet 27. februar 2011 Så de skal bare beskytte mannen og ikke kvinnen? Når jeg tar på kondom er det for min egen beskyttelse, ja. Hva er så merkelig med det? 1
Gjest Eurodice Skrevet 27. februar 2011 #16 Skrevet 27. februar 2011 Så de skal bare beskytte mannen og ikke kvinnen? Begge parter blir beskyttet, om ikke 100 prosent sikkert, mot kjønnsykdommer og graviditet.
Gjest norah Skrevet 27. februar 2011 #17 Skrevet 27. februar 2011 Det er jo den som vil bruke kondom som må huske på dette da. Jeg hater kondom, nesten mer enn jeg hater å ligge med folk jeg ikke vet hvem er eller som jeg mistenker har fæle sykdommer. Hvis kondom er så viktige for dere pga livsstilen dere lever med en del "nye venner", "impulsive handlinger" og "spontane forelskelser i fremmede", - så foreslår jeg at dere skaffer dere dere selv kondom! Dere kan vel ærlig talt ikke forlange at mennesker som ikke vil bruke kondom skal SØRGE for kondom? kvinnfolk! hehe, ikke rart det aldri går dere vei! jeg har ikke hatt en eneste STD, har aldri hatt sex med ukjente - men bruker kondom fordi om. det er nemlig noe som kalles.....g-r-a-v-i-d-i-t-e-t men trenger kun treffe en person, som igjen har hatt sex med en annen person for å bli smittet av noe. vedkommende trenger ikke vite at h*n er smittet. "vil ikke bruke kondom"..? nehei, men da får du heller ikke sex med normalt oppegående mennesker. siste venninna mi som hadde ubeskyttet sex endte opp med bolle i ovnen OG klamydia på kjøpet. jippi.... 2
Gjest caramiacaramella Skrevet 27. februar 2011 #18 Skrevet 27. februar 2011 Jeg synes kondom skal være hovedansvaret til mannen, og de fleste guttene jeg har vært med har stilt med kondom. Jeg tenker som så at jenta sørger for p-piller, så sørger gutten for kondom, så er vi ekstra sikre!
FantasDick Skrevet 28. februar 2011 #19 Skrevet 28. februar 2011 Jeg synes egentlig det er guttens ansvar å ha kondomer - er liksom han som "bruker" dem, men jeg har komdomer tilgjengelig selv. Skulle tatt seg ut å forvente at gutten skulle passe på å ha p-piller til meg (og at jeg bruker dem korrekt) om det var han som insisterte på å bruke prevansjon, og ikke meg.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2011 #20 Skrevet 28. februar 2011 Syns gutten burde ha det liggende! Hvorfor skal alltid jenta stille med prevangsjon? Jenter skal jo ikke ha sex med seg selv når de skal ha sex med en ny fyr. Jenter må jo koste på p-pille, p-stav, ++ til mange 1000 kr hele tiden i et forhold. Når skal gutta begynne å ta ansvar da??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå