AnonymBruker Skrevet 27. februar 2011 #1 Skrevet 27. februar 2011 Jeg oppga til skatteetaten at jeg kom til å tjene nærmere 50.000 i år og fikk beregnet trekkprosenten min til 5. Jeg syns dette er veldig lite, og lurer på hva dette har å si når selvangivelsen neste år kommer. Er det noen sjanse for at jeg får igjen penger, blir det mest sannsynlig baksmell eller kommer det til å gå nesten opp-i-opp?
Nalla Skrevet 27. februar 2011 #2 Skrevet 27. februar 2011 Jeg oppga til skatteetaten at jeg kom til å tjene nærmere 50.000 i år og fikk beregnet trekkprosenten min til 5. Jeg syns dette er veldig lite, og lurer på hva dette har å si når selvangivelsen neste år kommer. Er det noen sjanse for at jeg får igjen penger, blir det mest sannsynlig baksmell eller kommer det til å gå nesten opp-i-opp? Hvis du legger inn 50.000 i dette skjemaet ser du at skatteprosenten din blir litt over 5%. Så hvis du vil ha igjen noe ville jeg kanskje betalt litt mer i skatt. Men har du f.eks BSU, vil du jo få igjen likevel. Grunnen til at du slipper å betale mer i skatt er minstefradraget og personfradraget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå