Gå til innhold

Tog fra Gardermoen -> Oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden ganske så blakk, så sparer der jeg spare kan.

Kan ta flytoget, men det koster litt mer, så tar NSB toget. Kjøper jeg billett på toget eller må jeg kjøpe det i en automat?

Disse er lette å finne?

Skal rekke et jobbintervju, så greit å vite hvor ting er på forhånd. Takk. :)

Skrevet

Automatene står inne, like før parongen. Lette å finne. Det er billigere å kjøpe billett på automat, for du må betale 20kr tillegg om du ikke gjør det. :)

• Liker 1
Skrevet

Automatene står inne, like før parongen. Lette å finne. Det er billigere å kjøpe billett på automat, for du må betale 20kr tillegg om du ikke gjør det. :)

Takker for svar.:) Skal se om jeg ikke finner disse automatene. Men fra Oslo S-Gardermoen, kjøper jeg på automat da også? Altså på Oslo S. Usikkert når tid jeg tar toget inn til Gardermoen.

Skrevet

Takker for svar.:) Skal se om jeg ikke finner disse automatene. Men fra Oslo S-Gardermoen, kjøper jeg på automat da også? Altså på Oslo S. Usikkert når tid jeg tar toget inn til Gardermoen.

Kommer an på. Det går om du ikke tar flytoget da også. :Nikke:

Men du, de automatene er slik at: Finner du stasjonen, finner du automatene.

Skrevet

Ja, det er mange automater på Oslo S i området før du går ned til perrongen.

Kanskje det er mulig å kjøpe returbillett samtidig på automatene? Dette er det sikkert noen som vet..

Skrevet

Kommer an på. Det går om du ikke tar flytoget da også. :Nikke:

Men du, de automatene er slik at: Finner du stasjonen, finner du automatene.

Takker igjen. :) Skal nok finne de automatene. ;)

Skrevet

Det er veldig lett å finne billettautomatene på Oslo S. De står rett ved der du går over til Byporten Shoppingsenter. En enkeltbillett til Gardermoen koster i underkant av 120 kr. (120 er prisen Oslo -Eidsvoll Verk som er stasjonen etter Gardermoen)

Det raskeste er å ta Lillehammer som bare stopper på Lillestrøm før Gardermoen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal ta flytoget fra OSlo S så går disse togene alltid "nedenfra", altså hvis du kommer fra byporten shopping, så må du gå ned rulletrappene borte på andre siden. Men ikke vær redd, det er skjermer i taket som forteller deg spor og piler :) er så lett at til og med jeg klarte det, og jeg var livredd for å reise før!

Når du da kommer ned like før du går ut på perrongen til flytoget så har du vel 2 valg for billett. Enten kan u kjøpe en billett på maskin, eller så kan du bruke visa-mastercard som billeten din, og bare dra den gjennom en scanner. Hvis du bruker denne måten må du bare dra kortet i automaten når du kommer til Gardermoen.

Kjøper du billett så får du da en fysisk billett i papir, som du når du ankommer gardermoen må stikke inn i en automat rett utenfor der du kommer ut av toget, for at sperringen skal åpne seg og du kan gå inn på Gardermoen =)

Men du ser det med en gang.. og bare følg med på de andre hvis du er redd for å gjøre feil hehe :)

AnonymBruker
Skrevet

Om du skal ta flytoget fra OSlo S så går disse togene alltid "nedenfra", altså hvis du kommer fra byporten shopping, så må du gå ned rulletrappene borte på andre siden. Men ikke vær redd, det er skjermer i taket som forteller deg spor og piler :) er så lett at til og med jeg klarte det, og jeg var livredd for å reise før!

Når du da kommer ned like før du går ut på perrongen til flytoget så har du vel 2 valg for billett. Enten kan u kjøpe en billett på maskin, eller så kan du bruke visa-mastercard som billeten din, og bare dra den gjennom en scanner. Hvis du bruker denne måten må du bare dra kortet i automaten når du kommer til Gardermoen.

Kjøper du billett så får du da en fysisk billett i papir, som du når du ankommer gardermoen må stikke inn i en automat rett utenfor der du kommer ut av toget, for at sperringen skal åpne seg og du kan gå inn på Gardermoen =)

Men du ser det med en gang.. og bare følg med på de andre hvis du er redd for å gjøre feil hehe :)

Hun skal ikke ta Flytoget men vanlig NSB-tog til Gardermoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...